Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Snakket med Torbjørn og Kåre, de anbefalte Orastik på helplankavinger, må grunne og pusse først ped vannbasert gulvlakk. Hva med vekt ? skal bruke det på en 90size patternmaskin. alle innspill mottas med takk.
Hater Super monocote, vanlig Oracover har jeg prøvd tidligere med godt resultat.
Espen Mortensen
Spigas 90(Ola Fremming)
Psykopat XL (Jack Farstad)
Super Diablotin( JR)
Edge 540 3d
Lieraider
Tragi 702
Jeg handlet Orastick hos T&K, og det er det mest fantastiske jeg har vært borti når det kom til å trekke små-modeller..... Skulle trekke en uplanket isopor-vinge uten at den vrei seg, og det blei jo helt gull! Den må forsegles i alle skjøter med en del varme for å ikke løsne, men limet sitter helt ok ellers. Kan glatte over litt etter at alle skjøter er forseglet, men det er ikke påkrevet.
MEN..
Dette er en tynn og lett film (Og lettere gjennomsiktig..).. Den er ikke nådig mhp. grunnarbeider. Iom at det er lim på baksiden (uten at man trenger å varme opp...), vil den "suge" seg fast til underlaget. Dette er tidvis litt knølete. Små skrukker og bobler jevnes lett ut med varme etterpå.
Jeg er ikke helt sikker på hvorfor du skulle lakkere vingen først, men mulig Orastick'en sitter bedre da (den sitter ikke super-godt på balsa..). Min erfaring er at så lenge skjøtene forsegles, så er det ikke kritisk om ikke filmen fester helt 100% på hele vingeflaten.
Jeg bruker nå Orastick som dekor og trimming på modeller... DET er den i alle fall gnistrende til
Jeg heier mest på Monocote på større modeller. Den er tilgivelig men TUNG...
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment