Unconfigured Ad

Collapse

Cmpro Edge 540T 176cm

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Te-raptor
    • Jul 2004
    • 693

Cmpro Edge 540T 176cm

Har nettopp ferdigstilt og prøveflydd min nye edge.
    Den er fin og se på og fin å fly, men har en lei tendens på høyderoret. Stooore looper går fint, men straks jeg prøver å gjøre de litt trangere ender det med voldsom rolling ut av loopen litt før toppen. Utvendig loop går bedre. Oppførselen ved innv. loop minner om high speed stall, men den vrir seg ikke om jeg napper til med fullt høyderor med en gang. Da kommer den bare ikke rundt.
    Tyngdepunktet ligger på drøyt 9 cm bak forkant av vingen (anbefalt 9-11). Mistenker de billige hong kong servoene for ikke å gå helt jevnt og skal prøve bedre servoer i morgen. Tror kanskje ikke de er presise nok til å dra hver sin halvdel av samme styreflate.
    Skal også flytte cg til 11 cm for å se hva som skjer.

-Er det andre som har erfaringer med denne modellen?
    Terje
  • jeeeeeeright
    • Mar 2008
    • 1052

Vet ikke om du har koblet slik at de to servoene tilhøyderoret går samme eller motsatt vei. Hvis de går samme vei vil du få ulik lengde og gange på linkingen, og dermed bittelitt forskjellig utslag på høyderorene og dermed en slags "balanserorseffekt" på dem.
    Remi A. Sørensen - 94877903
    Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• Te-raptor
      • Jul 2004
      • 693

De to servoene har hver sin kanal, og begge overføringene har lik lengde, vandring og vinkel.
      Terje

Comment

• jeeeeeeright
        • Mar 2008
        • 1052

Hvis du flytter tyngdepunktet bakover risikerer du at flyet blir mer nervøst, og vanskeligere å kontrollere når det allerede gjør ting du ikke ber det om. Prøv med andre servoer først, samt dobbeltsjekk mixingen i radioen at servoene får like mye utslag, samt at de er synkroniserte (slik at de jobber helt samtidig).
        Remi A. Sørensen - 94877903
        Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• Te-raptor
          • Jul 2004
          • 693

Nå tror jeg nesten jeg har fått det så bra som det blir. -Og det er helt kontrollerbart.
          Tyngdepunktet ligger helt på bakre anbefaling og bedre servoer er satt inn, samt at utslagene på h.ror er redusert til omkring det anbealte nivået.
          Det kjentes mye bedre ut idag...
          Terje

Comment

• Erik Jenssen
            • Mar 2004
            • 45

Erfaringer

Er det denne modellen som kommer i USA-dekor (stars and stripes)? I så fall har jeg samme modell på operasjonsbordet etter flikk-krasj, og er spent på andres eraringer med denne modellen.

Jeg har gjort mye med vekt og balansepunkt, men lurer i tillegg på om ikke også vingeprofilet er riv, ruskende galt.
            Erik Jenssen

Comment

• Te-raptor
              • Jul 2004
              • 693

det er samme modell. Den gikk i bakken til slutt....
              Terje

Comment

• Erik Jenssen
                • Mar 2004
                • 45

Stars and stripes

I bakken skal de før eller senere

Har du noen formening om hva det skyldtes? Jeg har en teori om at mitt fly har vært for tungt, og at vingeprofilet er for flatt og dermed sårbar for flikk/stall i lav hastighet.
                Erik Jenssen

Comment

• affa
                  Administrator
                  • Jul 2002
                  • 5878

Høres ut som en klassisk stall med for mye g trekk i forhold til flyhastighet

Comment

• Erik Jenssen
                    • Mar 2004
                    • 45

G-kraften

Joda, jeg ser levende for meg at det kan handle om en helt vanlig stall hvor modellen presses ut over det den er god for. Men fra han som ga meg modellen i krasjet stand, og fra kompisene som så de to turene flyet fikk før han satte det bort, er jeg advart om at dette er en gjenstridig modell.

Men den var så fin at jeg syntes det var bryet verdt å gi den en ny sjanse. Så nå er jeg litt ute på nettet og fisker etter andres erfaringer med akkurat denne modellen.
                    Erik Jenssen

Comment

Working...