Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sundowner 50 ARF Hangar-9

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sundowner 50 ARF Hangar-9

    Har nettopp kjøpt meg en Sundowner 50 fra Hangar-9 ( Hangar 9 | Horizon Hobby RC Airplanes and Parts )
    Jeg lurer på om det er noen som har testet denne og kan komme med noen gode/dårlige erfaringer, byggetips og hvordan motor oppsett osv dere bruker i denne modellen?

    Takker for hjelpende svar
    Skau

  • #2
    Hei!
    Sjekk rcuniverse.com, de har testet den der
    Mvh
    Ståle

    Comment


    • #3
      Har selv kjøpt meg denne modellen. Driver og bygger den nå om dagen. Så kan ikke si noe om flyegenskapene enda. Men det ser da utrolg bra ut.
      Jeg tenkte å sette en OS46 AX i nesa på flyet (fordi det var den jeg hadde liggende).
      Så håper det flyr greit med den. Motoren er ihverfall innenfor det som er anbefalt...
      ____________________________
      E-sky Honeybee King v.2
      Kyosho Piper Clipped Wing Cub

      Comment


      • #4
        Originally posted by Apex View Post
        Har selv kjøpt meg denne modellen. Driver og bygger den nå om dagen. Så kan ikke si noe om flyegenskapene enda. Men det ser da utrolg bra ut.
        Jeg tenkte å sette en OS46 AX i nesa på flyet (fordi det var den jeg hadde liggende).
        Så håper det flyr greit med den. Motoren er ihverfall innenfor det som er anbefalt...
        Driver med det samme jeg også i skrivende stund, jeg også har en .46AX som skal trekke den.
        Noe skeprisk til de papir/plast hengslene da...

        Comment


        • #5
          Originally posted by Apex View Post
          Har selv kjøpt meg denne modellen. Driver og bygger den nå om dagen. Så kan ikke si noe om flyegenskapene enda. Men det ser da utrolg bra ut.
          Jeg tenkte å sette en OS46 AX i nesa på flyet (fordi det var den jeg hadde liggende).
          Så håper det flyr greit med den. Motoren er ihverfall innenfor det som er anbefalt...
          Tenkte bare å nevne det siden jeg gikk på en smell her når jeg skulle montere på AX`en. Ikke bor hull i motorbukken som tegningen tilsier slik at motor ender på 11,8 cm da cowlingen kommer nesten en cm. for langt fram. Evnt. må cowlingen justeres litt bakover.
          Disse målene er vel tiltenkt Evolution...
          Last edited by LarsO; 08-09-08, 10:32.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Lars Odland View Post
            Tenkte bare å nevne det siden jeg gikk på en small her når jeg skulle montere på AX`en. Ikke bor hull i motorbukken som tegningen tilsier slik at motor ender på 11,8 cm da cowlingen kommer nesten en cm. for langt fram. Evnt. må cowlingen justeres litt bakover.
            Disse målene er vel tiltenkt Evolution...
            Nyttig informasjon, jeg har nylig gått til anskaffelse av denne modellen og har tenkt å monterer inn en OS 50 SX.

            En av grunnene til at jeg kjøpte Sundowner 50 er at den er helt rå i lufta. Et medlem i klubben (AHMFK) har hatt modellen oppe et par ganger (med SC 80 4 takt) og den går som en kule, samtidig som den er utrolig stabil. Dette er noe av det bedre jeg har sett av 50 zize modeller. I tillegg har den et flott design.

            Olav Aga
            Olav Aga
            Sekretær AHMFK

            Comment


            • #7
              Jeg bare lurte på hva som er best å bruke når jeg skal skjære plass til potta osv i cowlinga som er av glassfiber?
              Skau

              Comment


              • #8
                Jeg brukte Dremel med diverse kappskiver og slipeskiver.

                Comment


                • #9
                  Min H9 Sundowner 150 (29%) er i hus med en OS 160 Fx , blir jomfrutur til lørdagen på meg med denne vakre modellen, gleder meg..... må si at H9 virkelig har kommet seg med høy kvalitet på sin siste generasjon med modeller...
                  Øyvind

                  www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

                  Comment


                  • #10
                    Det ble jomfrutur med min SD 50 i dag. Utrolig gøy fly, akkurat som jeg hadde håpt å forestillt meg med en "racer". La merke til at det kom fort inn for landing, men så har jeg minimalt med flyerfaring-kommer rett fra en trainer.
                    Begynnte å fly det med de minste utslagene i følge manualen og endte tilslutt opp med å fly uten dualrate. Det ble nesten 10 turer med Sundowner`en i dag og er strålende fornøyd.
                    Attached Files
                    Last edited by LarsO; 07-09-08, 22:59.

                    Comment

                    Working...
                    X