hei. er det noen som vet hva det koster å bestille fra usa? feks tower hobbies. hvis et produkt koster 200dollar på tower, hva koster det meg ferdig hjem til norge?
Unconfigured Ad
Collapse
usa handel
Collapse
X
-
Ca. 2000 kr. Bruk 10-gangen, det stemmer overraskende bra med dagens dollarkurs.Mvh
Gunnar Børseth
I might not be very good, but I'm fun to watch. -
Du må som regel betale 24% moms og 5% toll. Tower tar også noe for å sende pakken. Med ditt eksempel og dagens dollarkurs:
$200 = 200 * 6.88 NKr/$ = 1.376,-
Typisk koster forsendelsen rundt $30 (jeg sjekket Tower på forskjellige ting i priser $100 - $200). Da kommer totalen opp i 1.582,-
Toll og moms legges til kostnaden for pakken + forsendelse, så det du ender med å betale er:
1.582,- *1.24 * 1.05 = 2.060,-.
Hvis du så lar Posten gjøre fortollingen for deg kommer 150,- i tillegg til dette. Fikser du papirene selv og henter hos tollvesenet så er den delen gratis.
Dermed ser du at Godseierens 10-gang er ganske så nøyaktig. Dollaren må sprette opp endel for at du skal bomme mye med det.Anders Valland
TrondheimComment
-
Er det toll på leketøy, trodde leketøy var tollfritt..
Har i hvertfall fått varer før med "ikke tollpliktig", men måtte betale et tollgebyr for posten skulle fortolle varene..
Har nå varer som er kjøpt hos Tower som ligger til fortolling, fikk brev på fredag, de manglet noen dokumenter... fakset inn fakturaen jeg fikk på mail fra tower..
Kjøpte et fly (Lazy Bee) pluss en trainer kabel for 4-kantet til rund plugg.
kom på ca 967,- norske kroner, inkl. frakt.
Venter nå på pakken skal komme..
Kan legge ut resultatet av tollbehandlingen etter å ha mottatt pakken..Comment
-
Det varierer veldig. Iølge Tollvesenets egen info-side påløper 5% toll på leker, sålenge de er produsert utenfor Europa. Er de produsert i Europa bortfaller toll fullstendig.
Men jeg har hatt to relativt like forsendelser hvor toll påløp den ene, og ikke den andre. Ingen åpenbar grunn til at det skulle være forskjell, kanskje bare en vennlig sjel der inne i byråkratiet.Anders Valland
TrondheimComment
-
Slik jeg skjønt det betaler du ikke toll.
Men moms på 25% på alt det du bestiller...MFK Blue Max
www.mfkbluemax.comComment
-
Eller tull som vi säger i Sverige.
Och på norska så blir ju det "samma sak".
TOLL = TULL :PMFK Blue Max
www.mfkbluemax.comComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment