Er i planleggingsfasen av å bygge(sette sammen) en TWM 33% Ultimate med en RCGF 100. Planen er at dette skal være et lavbudsjettsfly, men samtidig sikkert prosjekt. Modellen krever 9 servoer hvorav 1 blir en standardservo til throttle. De 8 andre blir digitale 16kg servoer, 2 på høyderoret, 2 på sideroret og 4 på balanseror. Tenkte jeg skulle ha en "powerbox"(ikke nødvendigvis det merket) og lurte da om noen visste hva som kunne være en bra og billig løsning til det ovenstående prosjektet? Dette blir det første stor-flyet jeg bygger så har lite peiling på "powerbox" delen
Unconfigured Ad
Collapse
Hva slags "powerbox" trenger jeg?
Collapse
X
-
Er i planleggingsfasen av å bygge(sette sammen) en TWM 33% Ultimate med en RCGF 100. Planen er at dette skal være et lavbudsjettsfly, men samtidig sikkert prosjekt. Modellen krever 9 servoer hvorav 1 blir en standardservo til throttle. De 8 andre blir digitale 16kg servoer, 2 på høyderoret, 2 på sideroret og 4 på balanseror. Tenkte jeg skulle ha en "powerbox"(ikke nødvendigvis det merket) og lurte da om noen visste hva som kunne være en bra og billig løsning til det ovenstående prosjektet? Dette blir det første stor-flyet jeg bygger så har lite peiling på "powerbox" delen
Har flydd større modeller med flere og sterkere digital servoer enn du nevner med alt rett i mottaker`n, det funket fint som bare det. Du kan jo f.eks bruke en relativt billig smart fly power expander fra elefun : http://www.elefun.no/elefun4/aspx/ka...172&itemref=13
Det er bra saker og du kan jo se på denne : http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...tegoriID=10000
Kanskje den duger, husk å sjekke hvor mange kanaler de håndterer og hvor mange servo outputs de har pr.kanal, det er ofte store forskjeller her. Selvfølgelig også avhengig av pris
Mvh OJOlav Jørgensen
Low & fast -
Takk for svar.
Slik som jeg forstår det trengs det vel to servooutputs for å håndtere venstre side av balanserorene(èn på den øverste og èn på den nederste vingen) og to til høyre. Er det dette man kaller servomatching? På sideroret er jeg litt usikker hvordan jeg skal få til å fungere. Der er det en siderorservo på hver side av roret. Så der trenger jeg vel to kanaler og en form for mixing. Har en Futaba 9CMvh
StåleComment
-
Takk for svar.
Slik som jeg forstår det trengs det vel to servooutputs for å håndtere venstre side av balanserorene(èn på den øverste og èn på den nederste vingen) og to til høyre. Er det dette man kaller servomatching? På sideroret er jeg litt usikker hvordan jeg skal få til å fungere. Der er det en siderorservo på hver side av roret. Så der trenger jeg vel to kanaler og en form for mixing. Har en Futaba 9C
Servomatching er noe annet, det er at man setter opp servoene helt likt så både ende punkter og hele veien i mellom blir helt likt. Dette går ann å gjøre mekanisk men også til en viss grad elektronisk med Hitec`s programmerbare servoer, men må jo også der settes opp rett mekanisk. Tror det ville vært lettere for deg å ha en servo(eventuelt 2) med pull-pull inne i kroppen under canopy enn de 2 bak. Tett de gamle hullene med trekk, det går fint.
Bare det jeg tenker!!!!!
Mvh OJOlav Jørgensen
Low & fastComment
-
Full støtte, Smart Fly med ignition cutoff er genialt.
Har i tillegg flydd disse med A123 pakker og det fungerer supert, trygt å lade og trygt å lagre samt at man kan lade opptil 10C.
Bodø MFK
If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment