Unconfigured Ad

Collapse

Endelig er CG Ultimaten ferdig

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JarKri
    • Jun 2002
    • 158

Endelig er CG Ultimaten ferdig

Nå er ultimaten min endelig ferdig. Første prøvetur ble tatt for en stund siden, men det var uten motorcowling, så først nå har jeg tatt et skikkelig bilde. Fuglen (med en vinge for mye)fløy meget bra. Krefter i massevis med en Os 108. Litt mye bråk med slimline incowl potte. Vurderer å skaffe en hattori eller lignende. Ellers har jeg en servo pr høyderorsflate. Håper det skal fungere bra.(at servoene jobber likt) Bruker fut 3010 servoer. Trekkejobben tok tid, men jeg ble fornøyd til slutt. Litt mye farger kanskje. Har montert motoren på en dubro elastomount. Synes motorbukken er litt tung, men håper den fungerer bra. Kjøpte den i Usa. (alt for dyr i Norge) Har hørt litt forskjellig mht denne bukken. Har ikke veid flyet ennå, men tror det ligger ganske godt ann. (rundt 4 kilo) Har litt problemer med å få lest bildene av disketten, men flere bilder kommer etterhvert.
    jaran
    Attached Files
    Jaran
  • Jippe
    • Mar 2004
    • 129

Kan du legge in bilde på herligheten på nytt? Det ligger ikke i "org arikkeln" din.
    MFK Blue Max
    www.mfkbluemax.com

Comment

• TheBirg
      • Jan 2004
      • 692

Grattis !

Kjerre med mye potensiale det der, har hatt selv, men grunnet batterigreier har jeg ikke lengre Men fløy som den gikk på skinner, til man ba om annet. (hadde ST91 på den da)
      Ønsker dere en god dag på feltet !
      Birger Mork

Mine besittelser :
      Flygreier (Massevis)
      Heligreier (En Mini Titan)
      Bilgreier (Et par stk.)

Comment

• Alfalfa
        • Jul 2002
        • 988

Hva slags propell svinger du med 108'en??

Er i gang med trekking av min egen CG Ultimate, men jeg har en OS120 og er litt usikker på propellvalg...

Noen som har tilsvarende modell med samme motor som har noen erfaringer å dele??
        Er det noe jeg/vi bør være obs på under jomfruturen??
        Har flydd endel taildraggere før, men ingen dobbeltdekkere...

Ser ut som veldig fin finish på modellen din forresten! Stilig!
        Jeg bruker standard Blue Hawk fargeskjema jeg.. Litt døllt, men skitt au...

Synes forøvrig at dette CG-settet var av veldig bra kvalitet! Treverket var rett og fint og av ypperste kvalitet!

Comment

• joo
          MFN Skribent
          • Nov 2002
          • 6936

Jeg er IKKE misunnelig..... syntes det er greit å bare være halvveis treferdig med min
          Dem jeg har sett i lufta med 120 4-takt har vært perfekt motorisert, og med en god pilot bak stikkene har den imponert meg mye.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• JarKri
            • Jun 2002
            • 158

Alfalfa
            På min andre ultimate (blå slik som din) bruker jeg en os 120. Passer perfekt til dette flyet. Jeg bruker apc 15x8. Startet med 16x6. Det kommer ann på hva du liker. (På 108 svinger jeg en 15x6 foreløpig.) Litt mer fart eller en motor som går ennå bedre på tomgang. Når det gjelder jomfruturen så skal det ikke være noe spesielt. Mine to gikk helt fint. Ok! Den blå ultimaten havna etterhvert i ett tre, men det hadde ikke noe med flyet å gjøre. Heller en mysende pilot som prøvde å unngå sola ved landingsinnlegget.
            Jeg har plassert tyngdepunktet på bakre del av skalaen. Det finner sikkert du også ut etterhvert. Da får man bedre landinger.
            jaran
            Jaran

Comment

• Alfalfa
              • Jul 2002
              • 988

Ok, du har 2 Ultimate'r ja! Heldiggrisen!
              Er du så glad i de at du må ha flere??? Godt tegn!!!

Bare digger de maskinene og etter å ha sett folk fly med de så blir ikke akkurat diggingen noe særlig mindre intens!

Er litt (!) lei av at alle skal ha Cap, Ekstra eller 3D-maskiner...
              Synes det derfor er veldig gøy med noe som skiller seg ut fra alle de andre!

Har skjønt at det begynner å bli en liten "klan" med Ultimate'r på div. stevner...
              Stemmer det???
              Isåfall.. Here I come!

Comment

• JarKri
                • Jun 2002
                • 158

Flere bilder av Ultimate

Endelig har jeg funnet en diskett som fungerer. Her er de andre bildene.
                jaran
                Attached Files
                Jaran

Comment

• Thinnthinn
                  • Sep 2002
                  • 1172

...Godt å høre at det ikke bare er meg som er Ultimate-gal.....
                  Audun Thinn
                  Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• Godseieren
                    • Apr 2003
                    • 296

Gratulerer, nydelig maskin!
                    Men se å få gjordt noe med det understellet, det går kalt nedover ryggen min når jeg ser på det!! (Beklager, men jeg måtte bare få det ut.)
                    Mvh
                    Gunnar Børseth

I might not be very good, but I'm fun to watch.

Comment

• Stall
                      • Apr 2004
                      • 276

Flott fargeskjema, lykke til
                      'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

Ørjan Rapp

Comment

• Alfalfa
                        • Jul 2002
                        • 988

Originally posted by Thinnthinn
                        ...Godt å høre at det ikke bare er meg som er Ultimate-gal.....

Hehe... Slett ikke!

Vi er en liten menighet, men desto nærmere himmelen...

Comment

• JarKri
                          • Jun 2002
                          • 158

Understellet

Men se å få gjordt noe med det understellet, det går kalt nedover ryggen min når jeg ser på det!! (Beklager, men jeg måtte bare få det ut.)
                          Det har du helt rett i. Har lakkert hjulkåpene og funderer litt på hvoran jeg skal lage et skikkelig understell. Å lime på balsaflak(som følger med settet) holder ikke så lenge. Har ikke kommet over noe skikkelig glassfiberunderstell ennå. Har du noen gode ideer Godseieren?
                          Jaran

Comment

• Alfalfa
                            • Jul 2002
                            • 988

Jeg vet at CarbonCopy har spesiallagde fiberunderstell til Ultimaten...

Gå inn på www.carboncopyuk.com og sjekk under Undercarriages...

£19.99 for sort og £21.99 for carbonlook...

Synes ikke det er helt ikke verst...

De har også cowlinger, canopies og hjulkåper i fiber...

Comment

• Thinnthinn
                              • Sep 2002
                              • 1172

Jeg limte på balsaplatene på leggene som foreskrevet, men med silikon...
                              Dersom du rubber ned ståltråden først, og bruker Sikaflex bør det sitte en stund (du får sikaflex som er spesiallaget for stål på f.eks Jacob Jansen i Moss).
                              Dersom du bruker et karbon/glass understell:
                              BRUK NYLONBOLTER!!! (neida, ikke noe hint Jaran ) Det holder lenge med 3-4stk 4mm på ultimaten regner jeg med. Da slipper du å rive ut hjul-innfestingen ved hver harde landing. Under-vingen kan det gå litt hardt utover, men den er lettere å fikse! (Eg benyttar Rimi's flotte "Crystal-tape"..... Ta 5, betal for 10...)

Jeg bruker SJELDENT hjulkåper, da disse har en stygg tendens til å leve relativt kort, spesielt på gress
                              En annen ting med hjulkåper er jo selvølgelig de flotte hullene de lager i vingene med en litt for hard landing... Ikke ALLTID like morro! (Hjulkåper lager forbløffende mye større hull enn bare hjul!)
                              Har dog funnet hjulkåper i en slags "bøtteplast". De er ikke lette, men de blir ikke ødelagt om man så VIRKELIG prøver...... Umulige å lakkere da

Lykke til!
                              PS: Gleder meg til å se Ultimaten på "Rustad Interational" i nær fremtid...
                              Audun Thinn
                              Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

Working...