hei hei.
jeg startet min fly karriere med cessna bl epp fly. mye liming men lærte mye av det.
tok ett litt stort skritt videre og kjøpte inn en brukt corsair 1,6m
den har sc 52 4T motor 12x6 prop og god hiteck elektronikk.. etter vell 4 forsøk og 4 krasj så fant jeg ut at dette ikke var noe nybegynner fly. det sa alle på flystripa også.
fikk det bare ikke opp. men har nå funnet ut mye av hva jeg gjore feil nor jeg skulle landre med denne noe vriene warbirden.. dette er en stund siden. har nå flydd vell 20 tanker og ikke ett krasj med min skyrider trainer 40 og føler meg ganske trygg på den nå.. flyr tankene helt ut både vindstille og i ganske frisk vind.. har nå dratt corsairen frem limt og lappet den sammen igjen, har veldig lyst å gjøre ett nytt forsøk på å få den opp.
det første jeg vil gjøre som jeg var litt slurven med første gang var å få tyngde punktet 110 % riktig etter boka. er det noen som vet va det er på mitt fly ? skal det justeres med full eller tom tank ?
og når tyngde punktet er 110 % riktig. skal alle ror stå helt rett i ett med vingene eller er det noen som skal ha litt trim opp eller ned.
haaper noen her kan hjelpe meg med A fAA dette her til nA.
mvh Marius
haugesund
jeg startet min fly karriere med cessna bl epp fly. mye liming men lærte mye av det.
tok ett litt stort skritt videre og kjøpte inn en brukt corsair 1,6m
den har sc 52 4T motor 12x6 prop og god hiteck elektronikk.. etter vell 4 forsøk og 4 krasj så fant jeg ut at dette ikke var noe nybegynner fly. det sa alle på flystripa også.
fikk det bare ikke opp. men har nå funnet ut mye av hva jeg gjore feil nor jeg skulle landre med denne noe vriene warbirden.. dette er en stund siden. har nå flydd vell 20 tanker og ikke ett krasj med min skyrider trainer 40 og føler meg ganske trygg på den nå.. flyr tankene helt ut både vindstille og i ganske frisk vind.. har nå dratt corsairen frem limt og lappet den sammen igjen, har veldig lyst å gjøre ett nytt forsøk på å få den opp.
det første jeg vil gjøre som jeg var litt slurven med første gang var å få tyngde punktet 110 % riktig etter boka. er det noen som vet va det er på mitt fly ? skal det justeres med full eller tom tank ?
og når tyngde punktet er 110 % riktig. skal alle ror stå helt rett i ett med vingene eller er det noen som skal ha litt trim opp eller ned.
haaper noen her kan hjelpe meg med A fAA dette her til nA.
mvh Marius
haugesund
Comment