Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Har lagt ut på forskjellige sider at jeg er interessert i ett pattern fly til en billig penge, det var en som nettopp ringte meg og sa at han hadde ett Razzle 3D med Servoer som han ville selge for ca. 2000.
Er det generellt ett bra fly? Og egner det seg egentlig til Vingtreff/Nordic?
På forhånd Takk!
Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
er der ingen der kender dem.
Et pattern fly og 3D fly er helt forskjellige egenskaper på.
Et 3D fly skal IKKE flys fort med i det heletatt pga tykk vinge osv... Står ofte advarsel om at full throttel skal kun brukes til hovring og vertikal stigning. Men du kan sikkert fly alle øvelsene i de programma med et slikt fly likevel. Det er lettere å fly slike øvelser med et sport/f3a modell om det skal prioriteres. Ellers er det flyet du nevner helt greit til sitt bruk
Ringte tilbake til selgeren og sa att jeg ikke var interessert, tror heller jeg går for ett litt større F3A fly, sparer penger til ett nå. Til 3D vurderer jeg å få en Edge 540 fra ultramicro til bursdag fra mamma og pappa, den skal jeg lage en CD rom motor til.
Enig med sportive. Razzle er et godt fly til sitt formål, men det er overhodet ikke noe patternfly. Her er et bilde av Razzle, legg merke til tykke vinger, store rorflater og spinkelt bygget. Dette gjør flyet egnet til 3d flyging (akrobatikk på steilegrensen til flyet pluss hovring ol.) Du kan helt klart fly vingtreff med det, men til seriøs pattern trening duger det ikke.
Her er et patternfly
Dette er mye slankere. Det er laget for å kunne fly vanlige akro øvelser med god presisjon.
Ellers kan man fly vingtreff med de fleste fly. Et vanlig sportsfly holder i massevis til å lære grunnøvelsene. Dersom du ønsker et patternfly anbefaler jeg Kyosho Majestic 1400. Et fly jeg selv hadde tidligere og som jeg likte svært godt. Motor bør da være Os .50 , Irvine 53 eller Ys 63 (det beste, men dyreste alternativet) eller andre motorer med tilsvarende kraft og vekt.
Dersom du ønsker et patternfly anbefaler jeg Kyosho Majestic 1400. Et fly jeg selv hadde tidligere og som jeg likte svært godt.
Jeg hadde det på FMS, der var jeg svært fornøyd med det! (Ikke det att FMS er realistisk, men, men).
Motor bør da være Os .50 , Irvine 53 eller Ys 63 (det beste, men dyreste alternativet) eller andre motorer med tilsvarende kraft og vekt.
Da kan jeg vel bruke min O.S. 61 (trolig FP) på den?
Har du prisen på ett slikt fly, eller helst vet om noen som selger det brukt? Hadde jeg funnet det til en billig penge ville jeg vert svært takknemelig!!!!
Du kan sikkert bruke 60'en, men flyet blir jo litt tyngre da.
Når jeg kjøpte mitt kostet det 2400kr, noe som jo er ganske dyrt for en .40 size ARF. Det kan virke som pattern ARF'ene er litt dyrere enn vanlige sportsfly. Om dette kommer av at de er produsert mer nøyaktig, eller fordi de selges i mindre kvanta vet ikke.
I .40 størrelse har Great Planes et fly som heter Venus også, dette skal være bra, men jeg vet ikke hvor mye det koster (sjekk hos NM).
Elefun.net har jo begynt å ta inn noen fly, deriblant en som ser ut til å være ei .40 pattern-kjerre. Hvorfor ikke prøve denne: http://www.elefun.net/aspx/produkter.aspx?vareID=220
Ser bra ut, og prisen ser jo veldig grei ut også.
Har også kikket på Ouya. 1500 er greit for en slik type fly
Later til at Protech har den i sortimentet, iallefall i enkelte markeder.
Har motor og alt stasjet liggende og er i markedet for en rimlig 40size F3A trainer. Men vil helst ha en utgave med pipetunell om mulig.
Må vel være dette? Eller er jeg på jordet
http://www.rcuniverse.com/forum/%22OUYA%22_Flight_Report_!/m_1643723/tm.htm
Den eneste .40 sizen arf'en jeg kjenner til med pipetunell er
The World Models Zen 50. Den har også opptrekkbart understell. Tror den koster 2400.
Jeg har en slik selv, men har ikke flydd den mye enda.
Denne bør du kjøre med en 50 med effektpipe, en 60 eller f.eks en Ys .63 4-t. Det er en ganske tung modell, men veldig fint bygget!
Har sett litt på den på elfun.net, jeg tror jeg venter med å kjøpe nytt fly til jeg evt. skal begynne å konkurere på høyere nivåer, eller får litt bedre råd...eller...styrter det jeg har nå...
Men det er noe som frister veldig med den Majestic-en, så hvis noen har den litt billigere så er jeg interessert.
Har noen hørt noe om ett fly som heter: "SeductionSF ono" eller noe sånt?
Den eneste .40 sizen arf'en jeg kjenner til med pipetunell er
The World Models Zen 50. Den har også opptrekkbart understell. Tror den koster 2400.
Jeg har en slik selv, men har ikke flydd den mye enda.
Denne bør du kjøre med en 50 med effektpipe, en 60 eller f.eks en Ys .63 4-t. Det er en ganske tung modell, men veldig fint bygget!
Broderen WM Tai-Ji 40 har også pipetunell, har en slik....broken dessverre etter en deadstick under takeoff. Skal på vingene igjen men orker ikke begynne med den nå på sommerenTror den er litt lettere enn Zen 50.
Har en MVVS 49 med langpipe liggende uten hjem og den liker absolutt pipa best.
Får se hva jeg gjør...mulig det ikke er stort mere arbeid og fikse den jeg har. Savner en F3A trainer...
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment