Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Er det en tommelfinger-regel angående tyngdepunkt på fly??
Stemmer det at en skal holde det opp ved den tykkeste delen på vingeprofilen, er det forskjell på høy/lav-vingede fly??
Ja en viss sannhet er det i det. Eller ca 1/3 inne fra forkant ved vanlige vinger ved en vanlig ving. Men det lureste er å bruke anbefalinger så du har ett utgangspunkt og deretter justere det slik du ønsker at flyet skal oppføre seg.
____________________________
Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no
Er omtalt i sin enkleste form her: http://www.modellflynytt.no/articles.php?articleId=29
I neste artikkelen om aerodynamikk skal jeg imidlertid ta opp hvor kompleks dette kan være pga vingeform og varierende korde etc.....
Forskjell på lavvinget og høyvinget... eneste forskjellen er at det er lettere å sjekke CG med flyet opp-ned når det er lavvinget.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment