Unconfigured Ad

Collapse

Arrow/Galaxy

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Flue
    • Oct 2003
    • 902

Arrow/Galaxy

Har lagt ut på netett at jeg er på jakt etter ett billig Pattern fly.
    Det var en som ringte idag og sa han hadde to fly å selge, ett heter Galaxy og har glassfiber kropp og isoporvinger, og ett annet heter Arrow. Begge skal være til en .61 motor og han vil ha ca. 1500,- stk.
    Har noen informasjon om flyene?

Fikk nettopp en mail: "Hei,hei.
    Sender som avtalt et par bilder.Arrow'n kan evt. selges med motor med bakutblås.
    Galaxi-1500,-
    Arrow- 1400,-uten motor.
    Arrow- 2000,-med motor.

Mvh
    Are Hesten"

Tror det første bildet er av Arrow'n og det andre er Galaxy'n, men jeg er ikke sikker, for han sa det motsatte på tlf.
    Attached Files
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.
  • Flue
    • Oct 2003
    • 902

Mer info: "Hei,hei.

Det er anbefalt med 61-motor i arrow'n.Du får en O.S.61V-bakutblås med dysenåljustering via servo og paulson-potte.

Mvh.

Are"

Comment

• joo
      MFN Skribent
      • Nov 2002
      • 6936

Dette er gamle FAI-kjerrer som var "store" den tida Curare ble en legende. Det vil si ca 20 år gamle konstruksjoner. Arrow florerte i ganske stort antall.
      Flyene fløy i sin tid meget godt, men etter dagens standard er dem sannsynligvis noe tunge og kanskje raske...? Begynner å bli samleobjekter, men som jeg sa i artikkelen om Calypsoen: http://www.modellflynytt.no/articles.php?articleId=22 de gamle mestrenes konstruksjoner flyr bra også i lufta som fins i dag
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Jon Wold
        • Sep 2002
        • 949

Det første er en Arrow. Wolfgang matt vant VM for 25 år sida med det

Den andre er nok en mindre kjent Curare-kloning. Men de flyr sikkert som på skinner. Gamle patternfly dør jo aldri, de bare løses opp i mindre deler.
        MVH

Jon Gunnar Wold

Comment

• Flue
          • Oct 2003
          • 902

Altså egentlig ville dere annbefalt å kjøpe ett nyere fly (kommer ikke til å kjøpe nytt før jeg har spart litt penger...eller styrter med det jeg har nå, uansett).

Er den prisen han vil selge dem for billig?

Comment

Working...