Unconfigured Ad

Collapse

Calmato 60 Sport med 91 4T

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jyrg
    • Sep 2008
    • 2

Calmato 60 Sport med 91 4T

Hei!
    Forholdsvis ny i dette gamet, men vil ha litt futt i fly nr.2

-Er det overkill med hensyn til vekt med en 15 kubikker 4-takt i et slikt fly?
    -Noen som kjenner til om dette flyet i utgangspunktet er fremtungt, isåfall faller vel motoralternativet jeg nevner dønn i bakken?
    -Noen som har erfaringer med flyet, evnt. med 40-utgaven?

-Har blandede erfaringer med kyoshos prudukter hva gjelder båt/bil. Noen som har erfaringer med kvaliteten på flyene deres, både hva gjelder det tekniske, men også om de flyr bra?

Håper på svar
  • Saint 21
    • Jul 2006
    • 141

Tror det

går ganske greit. Jeg flyr 40 sizen deres med en OS FL 70 (4-takter). Flyet er meget stabilt og flyr veldig bra. Har hatt 2 issues - tanken sprakk langs limingen etter ca 30 turer og betrekningen er ikke av super kvalitet (må limes og strykes).

Har forøvring tenkt å kjøpe 60 sizen og bestykke den med en 90-size 4-takter.
    Hans-Peter Röder
    http://www.phoenix-rc.org/
    www.jetsofnorway.no

Comment

• TrondD
      • Feb 2008
      • 172

Vekta er ikke noe problem.
      Attached Files
      Trond Dullerud
      Trondheim Modellflyklubb

Comment

• JanFredrik
        • Sep 2006
        • 491

Har nevnte modell med den nye thunder tiger .91( med svart topp), og det er ikke med enn jeg må ha mtp motorkraft synes jeg. Mottakerbatteriet måtte jeg plassere HELT foran for å få flyet i balanse. Storfornøyd med modellen, bortsett fra at tanken ikke tåler fuel, så hele bunnen i flyet er ødelagt av fuel nå. Akkurat passe storfornøyd!

Trekket er forresten latterlig dårlig!
        Jan Fredrik Bjordal
        www.JetsOfBergen.no

This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

Comment

• jyrg
          • Sep 2008
          • 2

Hei dere, og takk for innspill. Fly og motor er bestilt, mye penger for fly nr 2. Ble en brukt sc91fs, er MEGET spent på om den er snill eller ei. Har jo lest meg frem til at sc kan være litt trikcy, men har en 46 2takt fra før, og den har vært eksemplarisk.

Har et spørsmål til!
          Nå i starten er ikke poenget fart, men heller det motsatte. Hvilken propell bør jeg velge for å f.eks få lavest mulig landingshastighet?
          Jeg er knapt forbi høyvingetrainer-stadiet, men håper å kunne bruke flyet til mer artistisk flyging etterhvert. Farten får komme etterhvert.
          Ser det er noe som kalles "W" propeller. Står det for wide? Hva blir forskjellen kontra en vanlig propp?

Så igjen: Hvilken propell for sakteflygning, og hvilken propell for "normal" rask flyging?

Mvh.
          Jørgen

Comment

Working...