Unconfigured Ad

Collapse

Propell med 12mm akselhull

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KoSl
    • Dec 2007
    • 97

Propell med 12mm akselhull

Litt frustrert etter å ha borret opp akselhullet på to Master Airscrew uten å lykkes!!
    Sentrert, vatret og stått i men hullet blir ikke 100%

Noen som tips på propeller tilsvarende MA1660 (16x6) i nylon som leveres med 12mm hull, eller en kokebok oppskrift på å få borret opp eksisterende hull til 12mm?
    Kjell Ove
    Lillehammer MFK

CMP Super Chipmunk
    ESM Cessna 185
    Raptor 50 T
    CMP Cessna 182 ---I Eske!---
  • Olavjoergensen
    • Jun 2005
    • 2208

Originally posted by KoSl
    Litt frustrert etter å ha borret opp akselhullet på to Master Airscrew uten å lykkes!!
    Sentrert, vatret og stått i men hullet blir ikke 100%

Noen som tips på propeller tilsvarende MA1660 (16x6) i nylon som leveres med 12mm hull, eller en kokebok oppskrift på å få borret opp eksisterende hull til 12mm?
    Vet om en som fikk dette gjort i en dreiebenk. Master Airscrew til OS 160 motoren. Det ble helt perfekt på første forsøk. Boret opp til 12mm

Mvh OJ
    Olav Jørgensen
    Low & fast

Comment

• Stian
      • Jan 2006
      • 483

Prøv en slik en:

Tower Hobbies carries an expansive collection of RC cars, RC airplanes, RC boats, model trains, sot cars, and supplies for all hobbyists.

det blir helt perfekt, med hendene...

Stian

Comment

• flarssen
        • Jan 2005
        • 1842

Originally posted by Stian
        Prøv en slik en:

Tower Hobbies carries an expansive collection of RC cars, RC airplanes, RC boats, model trains, sot cars, and supplies for all hobbyists.

det blir helt perfekt, med hendene...

Stian
        Brukte Fox sin for å få 12mm hull i APCE propell. Fungerer utmerket.
        Fred Larssen

Comment

• KoSl
          • Dec 2007
          • 97

Takker for mange gode tips!!

En "Fox Step Prop Reamer Metric 10 & 12mm" fra:
          http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...amer&search=Go burde vel være det jeg trenger da?

Finner den ikke i noen av de Norske butikkene, noen som kjenner til en Norsk forhandler?
          Kjell Ove
          Lillehammer MFK

CMP Super Chipmunk
          ESM Cessna 185
          Raptor 50 T
          CMP Cessna 182 ---I Eske!---

Comment

• flarssen
            • Jan 2005
            • 1842

Fant heller ikke noe her så jeg bestillte den, + en for mindre mm dimensjoner (ikke på lager lengre), fra Tower Hobbies. Frakta kom på $12,79, $40 totalt. Ble levert i en svær eske fyllt med kataloger, newsletter og en haug med rebattkuponger. Om man fortsatt skulle være i tvil om hvor dette kom fra, var det bare å ta en titt på merkelappen som var klistret utenpå posen som reameren kom i; en advarsel om at produktet inneholdt ett stoff som var kjent i staten California for å være kreftfremkallende!!
            Fred Larssen

Comment

• bad scientist
              • Oct 2006
              • 1506

mener å huske at www.impx.no har propreamer. Kjøpte min der for noen år siden.
              Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
              Lillehammer mfk

Comment

• nybegunda
                • Jun 2003
                • 729

Originally posted by flarssen
                Fant heller ikke noe her så jeg bestillte den, + en for mindre mm dimensjoner (ikke på lager lengre), fra Tower Hobbies. Frakta kom på $12,79, $40 totalt. Ble levert i en svær eske fyllt med kataloger, newsletter og en haug med rebattkuponger. Om man fortsatt skulle være i tvil om hvor dette kom fra, var det bare å ta en titt på merkelappen som var klistret utenpå posen som reameren kom i; en advarsel om at produktet inneholdt ett stoff som var kjent i staten California for å være kreftfremkallende!!
                Kreftfrekallende ja... huff.
                Jeg måtte til slutt slutte å spise prop reamere. Selv om de er gode blir jeg så utrolig hard i magen av de at jeg lar det være.
                Sutter litt på de av og til, men da er det så lite at jeg tror jeg unngår kreft faren. Hurra for USA!

Jeg bruker oftest søyleboremaskin med plant mothold hvis jeg må bore hullene i de store propellene mine. (tenkte ikke at de hadde så store reamere)
                Tor Helseth
                Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

• MotoMan
                  • Jan 2008
                  • 181

Originally posted by nybegunda
                  Kreftfrekallende ja... huff.
                  Jeg måtte til slutt slutte å spise prop reamere. Selv om de er gode blir jeg så utrolig hard i magen av de at jeg lar det være.
                  Det verste er egentlig når de til slutt når den andre enden av fordøyelsessystemet...
                  If you're faced with a forced landing, fly the thing as far into the crash as possible. — Bob Hoover

Comment

Working...