Unconfigured Ad

Collapse

Hva koster transporten (fly)?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spitmk16
    • Oct 2005
    • 1367

Hva koster transporten (fly)?

Ser at prisene på fly i statene er ca 1/3 part av i Norge. Men hva koster det å sende ett Cessna fly på ca 160 i vs?

Noen som vet?
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
  • LarsO
    • Dec 2007
    • 1273

Jeg betalte $85,- i frakt for et ARF .50 size fra Tower, ca. ett år siden.

Comment

• Genic
      • Aug 2005
      • 329

Betalte ca $80 for en skalakropp til et .50 size heli nå nettopp.
      Og det var en skikkelig stor eske
      Et .40 size fly fre Esprit models koster ca $70.

Comment

• william123
        • May 2005
        • 2330

Sålenge pakken er så liten at den kan fraktes med USPS er ikke frakten dyr. Denne infoen finner du på http://www.usps.com Men derimot hvis pakken er så stor at den må fraktes med FedEx, UPS eller liknende blir det fort dyrt. Betalte selv nesten 300 $ for å få sendt et seilfly med FedEx
        William Jul Ringkjøb
        Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Outlaw
          • Feb 2006
          • 348

Hei-
          Det er den sk volumvekten man betaler for ved flyfrakt - enkelt sagt så koster volumet av pakken mer enn selve vekten. Men det avhenger også mye av hvem man handler hos. Kjempestore Tower Hobbies har f.eks. fått til en meget gunstig fraktavtale med UPS, hvor volumet ikke er så avgjørende for prisen. Handler man derimot hos mindre leverandører i utlandet blir gjerne frakten mye dyrere.
          mvh
          Richard B.

Comment

• skjefen
            • Mar 2006
            • 93

Det er enkelt å sjekke frakten fra tower iallefall, legg det i handlevognen. når du så står inne på siden "handlevogn" så fiinner du en link som heter shipping calculator (kan ikke engelsk) velg norge og da får du oppgitt hva dem skal ha for å sende det til deg
            Roy Harald Amundsen
            Alias skjefen

u-can-do 3d Giant med FTL45
            Reactor 3d med 55AX
            hobbico twin star med 2X GMS40
            Extra funtiger med 46 AX
            Flip 25 med 25 FX
            katana v2 70 med 70T
            telemaster med 61.

edge 540 depron
            no liemit depron

Esky lama v4
            Kyosho consept 30

flere crawlere og masse 1:18 biler.

Comment

• Olavjoergensen
              • Jun 2005
              • 2208

Det er egentlig ganske billig. En 2,7 meters Yak ARF i 2 stk svære esker koster 220 dollar.
              Men har aldri handlet noe så stort derfra så jeg vet ikke hvordan det blir behandlet, sjekket kun pris for en liten stund siden.

Mvh OJ
              Olav Jørgensen
              Low & fast

Comment

• Tintin
                • Jan 2005
                • 4631

Det er den sk volumvekten man betaler for ved flyfrakt - enkelt sagt så koster volumet av pakken mer enn selve vekten.
                Mer korrekt er det at volum regnes om til vekt etter et gitt forhold som varierer med frakttype, bransje og størrelse på sending. 1:3, 1:3,5, 1:4 og 1:5 er ganske vanlig.

1:3 f.eks vil si at en kasse på 3 kubikkmeter og 500 kg blir prisberegnet etter 1 tonn (3 kbm = 3000 kbdm -> 3000/3=1000 fraktberegnings kilogram)

Bruker du forholdet 1:5 så fraktberegnes en 5 liters/5 kubikkdesimeters kartong til samme frakt som en murstein på 1 kg.

Comment

• Rein
                  • Feb 2006
                  • 172

jeg betalte $100 i frakt for en B-25 på 215cm vsp som byggesett. Det var en rimelig svær eske, som kom med USPS.

Mvh. Rein Lepson
                  mine fly;
                  Noen kommer
                  noen går.

Comment

• Jan Eirik
                    • Nov 2004
                    • 55

Frakt fra Texas

Jeg har akkurat bestilt en Wildhare Suchoi 26, på 2,5 meter. Der ble frakta nesten 2.500,- med UPSSCS. To store esker på til sammen 25 Kg. Flyet kommer fra Texas.

Jan Eirik.

Comment

Working...