Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Egentlig ikke, så det er bare å lange over motoren til meg.....
Hva med en durabelig Yak, Zlin, OneDesign, Pitts S12 eller lignende?? Dem er det ikke ALT for mange av!
Ellers så heier jeg jo storstilt på Ultimate da, men da må du opp et hakk fra Carl Goldberg sin 1/6 scale. Aner ikke hvor man får tak i 1/5 scale e.l.
Er ikke sikker på effekten på Laseren, men mener å huske at den er litt tung i forhold til effekt??? Mulig jeg tar feil..
Joo:
Hvilken tenker du på da? Dynaflite?
Vurderte denne tidligere men vet i helt om jeg er motivert for å bygge for tiden.
Har du sett den fly?
Thinnthinn:
Ja det hadde du vel likt...
Har alltid drømt om en Ultimate men du har vel rett i at Goldberg sin er litt for liten.
Tror Laseren veier ca 1100gr med potter, aner ikke hvordan effekten er.
Flytypen er ikke det viktigste bare det er noe som passer til motoren og flyr utrolig bra!
Ja, jeg har sett noen som har vært brukt i acro-konkurranser med svært gode resultater. Har nettopp solgt en Bellanca (ca.220 cm fra Pilot) siden den var for stygg og sliten. Har svært lyst på den "lille" fra Eureka, men det betyr bygging. Vet også at en av leverandørene til Griffin har en ARF.
Fra Pilot. Vi har en i klubben (dessverre en hangar queen nå for tiden) men jeg har sett video av den dengang den ble brukt (riktignok med motorsag i nesa men den var ordentlig slapp så Laser 160 er nok betydeligt piggere vil jeg tro), den flyr virkeligt ok (egentlig altid ønsket meg en selv ).
Gert Hildrestrand.
Limets Venner.
Valdres Flyklubb Modell
Pilot sin utgave av Decathlon'en er vel ikke i produksjon lenger så den er nok ikke aktuell.
Når det gjelder Dynaflite sin utgave oppgir de den til flyvekt på 7258-8165 gr. Det høres veldig tungt ut, hadde mer tenkt meg noe rundt 5 kg.
Har sett litt på Flair Edge540 og Extra 300s men ble litt skeptisk etter å ha sett artikkelen om Giles'en her på siden.
Jeg har en Protech Onyx, virker som et meget bra fly. Flott finish og lav vekt. Har ikke fløyet den ennå, men er dette Protech-standard er dem av de bedre.
Hmmm....
"Bare" meg???
Vel.. Hva acro-fly angår, så liker jeg å ha fly ikke "alle andre" har (Nå begynner jo flere og flere å dukke opp med Ultimate også, men det er HELT greit ). Du ser jo 10-15 extraer, Cap'er & Giles'er på et middels stevne, så hva med noe annet?? Super Decatlon har jeg hørt MYE bra om. Har fått gleden av å se Rune Nessen Rap-fly et på Max, og skal si det imponerte!!
Eureka har jo tatt inn mange flotte fly nå også!
Hva Protech angår så har jeg hørt ymse... Den middels store Katana'n (ca.2m vingespenn)var visstnok knallbra. 60-size Edgen var alt annet enn.. Vingene måtte tilpasses, filmen skrukker.. Men den flyr bra etter mye stygge ord på hobbyrommet!
Er det Dynaflite sin utgave av Decathlon du mener?
Det kan være være ganske stor forskjell på flyegenskapene på forskjellige modeller med samme forbildet, f.eks. Great Planes .40size Decathlon har et temmelig frynsete rykte etter det jeg har hørt.
Dynaflite sin er ok tror jeg, men den oppgitte vekten skremmer meg litt og jeg er redd 1.60 motoren blir i minste laget for den.
Takker for alle tips, men jeg klarer hvist ikke å bestemme meg helt...
Til info klarer en full-size Super Decathlon en halv vertikal roll (rollrate ca. 120 grader/sek.) med inngang fra maks tillatt fart før man må gjøre en stall-turn. Det kreves derfor ikke så mye krefter om man skal fly modellen skalariktig.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment