Unconfigured Ad

Collapse

AT-40 og flottører?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • opa
    • Jan 2007
    • 717

AT-40 og flottører?

hei hei! jeg har planer om og kjøpe et fly og feste flottører på det. veit det er litt seint på året men alikevell:P har sett litt på AT-40 H eller L, hva blir best? jeg liker både 3d og "scala", men vill da tro at H modellen er lettere og lande på vann? og L tåler vell mer g-krefter? eller er det noen som har noen bedre fly?

har sett litt på disse flottørene: http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...tegoriID=10000
    er disse greie?

vil en sc .46 2-takt holde til og ta av på vannet? eller må jeg bruke o.s. 70 fire-takt?

på forhånd takk
    Joakim L. T. 94-Modell
    ---------------------------------------------------
    Aeroworks - Extra 300
    Extreme Flight - Yak 54E Profile
    Crrc-Pro GF26I
    EG - Yak 54 26cc
    Kyosho - Edge 540 .50
    C Goldberg - Cub med flottører
    OMP - Katana V2

those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all
  • Erik er snill
    • Aug 2008
    • 86

Hei!

Jeg har tenkt på det samme. Har en AT-40 H som jeg tenkte å sette disse på. Så på samme som deg - evt. http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...ref=56&prod=GP Flotører 40size Byggesett Trekonstruksjon&kategoriID=10000 eller den som er til 60 size - for å ha noe å gå på.

Jeg bruker en .46 OS på mitt og håper jo at den skal være stor nok til å trekke flyet ut av vannet.

Legg gjerne ut informasjon dersom du går for dette ...

Mvh

Erik

Originally posted by opa
    hei hei! jeg har planer om og kjøpe et fly og feste flottører på det. veit det er litt seint på året men alikevell:P har sett litt på AT-40 H eller L, hva blir best? jeg liker både 3d og "scala", men vill da tro at H modellen er lettere og lande på vann? og L tåler vell mer g-krefter? eller er det noen som har noen bedre fly?

har sett litt på disse flottørene: http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...tegoriID=10000
    er disse greie?

vil en sc .46 2-takt holde til og ta av på vannet? eller må jeg bruke o.s. 70 fire-takt?

på forhånd takk

Comment

• opa
      • Jan 2007
      • 717

tror det blir dette ja... er bare usikker på om jeg skal ta H eller L versjonen...
      Joakim L. T. 94-Modell
      Aeroworks - Extra 300
      Crrc-Pro GF26I
      EG - Yak 54 26cc
      Kyosho - Edge 540 .50
      OMP - Katana V2

those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

Comment

• johanngj
        • Nov 2007
        • 533

Hei! Om dere vil spare 800 kroner så ville jeg tittet på denne linken som tar for seg hjemmelagde flottører. Har laget et par til min 40-size høyvingede trainer. Funker alldeles utmerket med en 46 motor. Drar vertikalt. Fant alt jeg trengte til å lage dem i garasjen. Gjort på to kvelder.

Bilde av ferdig prosjekt: http://www.modellflynytt.no/showthre...ight=prangster (nederste post)

http://flyinglindy.homestead.com/skisandfloats.html (litt mye lesing, men du skjønner akkurat hvordan det skal foregå. trykk på utklippene til venstre på skjermen)

Man får jo en flott ny motor for 800.....
        Med vennlig hilsen
        Johannes Gjessing GMFK
        || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

Comment

• opa
          • Jan 2007
          • 717

de sa fine ut det er isopor er det ikke? men så vit
          jeg ser så står det at den skal være 75 % av lengden på kroppen, er ikke dette litt lite?
          Joakim L. T. 94-Modell
          Aeroworks - Extra 300
          Crrc-Pro GF26I
          EG - Yak 54 26cc
          Kyosho - Edge 540 .50
          OMP - Katana V2

Comment

• johanngj
            • Nov 2007
            • 533

Jeg fulgte den formelen ganske slavisk, unntatt at jeg valgte å lage dem litt høyere enn det som sto beskrevet. Bare får å kommer litt opp fra vannet med propellen. Rundet av målene til noe som er litt greiere å regne meg. Gidder ikke å operere med kvarte centimetere her og der.

Brukte en tykk isoporplate, og tapetserte den sammen med bred gjennomsiktig teip.
            Det er jo litt prosjekt å mekke til festeanordninger etc. men jeg hadde liksom ikke lyst til å avse 800 kroner på noe jeg mente jeg ville klare å lage selv. Brukte en vanlig tresag til å sage, og en baufil til å lage "step". Så pusset jeg den ned littegrann. Man skulle tro at vanlig isopor bare blir til småkuler når man kjører på med sag og sandpapir, med den fikk utrolig fin finish etter noen runder med pussing. Går kjempelett. Lagde et vannror, med en servo i flottøren, med det ble tungt og litt overkill.

Jeg så at dere diskuterte H eller L versjonen av flyet, og med tanke på at du IKKE vil ha en vingetipp i vannet når du landet på en liten bølge, så ville jeg uten tvil gått for H versjonen. Da kan veldig greit bruke understellet som følger med. Mitt fly er en prangster av epp og massiv isopor, så jeg er ikke redd når jeg flyr, men dere snakker jo om en balsa-sak, så husk å ha dope på flyet. Vått treverk er veldig tungt....
            Med vennlig hilsen
            Johannes Gjessing GMFK
            || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

Comment

• opa
              • Jan 2007
              • 717

hmm... tror det blir H versjoner da ja... men når jeg tar på dope, holder det "der di ser treverk"? eller nå jeg gjøre dette nøye så jeg må fjerne trekk ol.? og ang. flottører så tror jeg at jeg kjøper de fra elefun siden dette blir første gang jeg flyr med flottører så er det litt kjekt og kjenne "hvordan det skal være" før jeg lager selv.

har sett litt på flottører på hobbycity og: http://www.hobbycity.com/UNITEDHOBBI...idProduct=4675
              hvordan er denne butikken og handle fra? og er det noen som har prøvd disse?
              Joakim L. T. 94-Modell
              Aeroworks - Extra 300
              Crrc-Pro GF26I
              EG - Yak 54 26cc
              Kyosho - Edge 540 .50
              OMP - Katana V2

Comment

• jeeeeeeright
                • Mar 2008
                • 1052

Hobbycity er kjempegreie å handle hos. Kjøper mye greier derfra... Alt fra servoer til hele fly.
                Akkurat de flottørene du linker til har jeg ikke testet personlig, men de så greie ut på bildene, og hvis du spør så er det sikkert noen på forumet på www.myhobbycity.com som har dem fra før.
                Angående valg av fly er min erfaring at du kan sette flottører på nesten hva som helst. Jeg har små isoportrainers (wilga 2000), en Ready MKII (høyvinget trainer), og tilogmed et reint 3D-fly (Seagull harrier 3d 46size) på flottører. så lenge du tilpasser flystilen litt, og har motorkraft til den ekstra vekten er det normalt sett ikke noe stress.
                Remi A. Sørensen - 94877903
                Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

Working...