Unconfigured Ad

Collapse

Verktøy

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pet
    • Oct 2008
    • 10

Verktøy

Trenger litt hjelp med innkjøp av verktøy, lim osv. Skal etterhvert få kjøpt meg nytt fly. Antagelig at-40.

Har i dag ingenting brukbart verktøy. Hva trenger jeg?
    Øyvind Pettersen

..::..
    Cessna 180 4ch EL 1300mm
  • -GAS-
    • Jun 2007
    • 1323

Hei,

Jeg kan liste opp litt av det jeg bruker mest. Verktøy kjøper jeg på clas ohlson og biltema, det jeg mener du trenger er da:

Nebbtang, avbiter, fastnøkler i 5,5-6 og 7mm. Skrutrekkere i størrelser fra helt smått til medum, både stjerne og flatspor. Et sett med unbrako trekkere er å anbefale som f.eks dette http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...tegoriID=10000 og det viktigste av alt en god kniv som har metall skaft, de billige i plast er regelrett farlige da de knuser når man må ta i litt.

Ellers er dette limene jeg bruker mest.

Christen
    http://jetsofnorway.com/

Comment

• Pet
      • Oct 2008
      • 10

Tusen takk for utfyllende svar. Tipper jeg må kjøpte inn det grunnleggende også kommer vel resten etterhvert!
      Øyvind Pettersen

Cessna 180 4ch EL 1300mm

Comment

• Superstar40
        • Dec 2002
        • 1667

Ville ha tatt med et Vinkeljern da det er et must når man skal sjekke vinklen mellom stabbe og finne. Borr i størrelser fra 1,5 til 5 mm er også kjekt å ha. Limklemmer i plast som kan kjøpes hos Claes eller Jernia bør du også investere i.
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• nixxon
          • Feb 2005
          • 478

Originally posted by Pet
          Trenger litt hjelp med innkjøp av verktøy, lim osv. Skal etterhvert få kjøpt meg nytt fly. Antagelig at-40.

Har i dag ingenting brukbart verktøy. Hva trenger jeg?
          Kjøp et fly og les bruksanvisningen, så får du en idé om hva du trenger. CA-lim (tynn/medium/tjukk), epoxy (hurtig-, mellom- og sakteherdende) og trelim, kniver, filer (runde, flate, buede, store og små, grove og fine, metall og tre), Skrutrekkere i alle størrelser til krysspor (Philips og Pozidrive) og flate + sekskantnøkler, pipenøkler i alle dimensjoner, osv. osv... Kjør på... listen er dessverre lang. Kan lønne seg å kjøpe bra ting med en gang i stedet for å spare penger på å kjøpe lort.

Comment

• bad scientist
            • Oct 2006
            • 1506

og kaffetrakter.
            Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
            Lillehammer mfk

Comment

• Thinnthinn
              • Sep 2002
              • 1172

Vil bare legge til et par ting:
              - Umbrako sett i både millimeter og tommer (mange produsenter er lunefulle når det kommer til umbrako)
              - Pluggnøkkel
              - En eller annen form for "kyllingpinne" (til å starte motoren med)
              - Medium skiftenøkkel (kan bli litt mange fastnøkler etterhvert!)
              - Solbriller (...)
              - En eller annen form for Fieldbox å ha alt detta i!

Litt enig med både å kjøpe på Clas og Bilteme + kjøpe dyrt og bra.. Det er en del verktøy man rett og slett IKKE kjøper på Biltema!

Likte forslaget om kaffetrakter! Selv har jeg ofte med snyltekopp
              Audun Thinn
              Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

• jijohans
                • Dec 2005
                • 1169

Originally posted by Thinnthinn
                Vil bare legge til et par ting:
                - Umbrako sett i både millimeter og tommer (mange produsenter er lunefulle når det kommer til umbrako)
                - Pluggnøkkel
                - En eller annen form for "kyllingpinne" (til å starte motoren med)
                - Medium skiftenøkkel (kan bli litt mange fastnøkler etterhvert!)
                - Solbriller (...)
                - En eller annen form for Fieldbox å ha alt detta i!

Litt enig med både å kjøpe på Clas og Bilteme + kjøpe dyrt og bra.. Det er en del verktøy man rett og slett IKKE kjøper på Biltema!

Likte forslaget om kaffetrakter! Selv har jeg ofte med snyltekopp
                Skiftenøkkel er d....ens verktøy...Vik fra meg...
                -Jim Johansen-
                Flyklart:
                Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                Under construction:
                Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

Comment

• Pet
                  • Oct 2008
                  • 10

Mye bra forslag her ja. Kaffetrakter høres bra ut ja. Kjøpe en ekstra og sette i kjellern med en gang. Takk for alle svar, gleder meg til å sette i gang.

Årsaken til at jeg vil ha en oversikt over hva jeg trenger er at jeg bor langt ute på bondelandet og alt av innkjøp går via posten. Og litt kjipt å sitte og vente på en en umbrako nøkkel i 2 dager som man ikke husket å kjøpe.
                  Øyvind Pettersen

Cessna 180 4ch EL 1300mm

Comment

Working...