Unconfigured Ad

Collapse

AT-40H komplett pakketilbud elefun.no

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pet
    • Oct 2008
    • 10

AT-40H komplett pakketilbud elefun.no

Noen synspunkter på denne pakken fra elefun:

Har flydd noe el-fly og endel simulator fra tidligere.
    Øyvind Pettersen

..::..
    Cessna 180 4ch EL 1300mm
  • affa
    Administrator
    • Jul 2002
    • 5878

Har du sett denne?
    http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=20880

En inflight video derfra også. midt nede på siden;
    http://www.modellflynytt.no/showthre...t=20880&page=3

Comment

• Pet
      • Oct 2008
      • 10

Har lest den ja. Veldig bra. kommer helt sikkert veldig til nytte senere. Blir nemlig mitt første byggeprosjekt.

Burde man endre på "pakkeoppsettet" på noen måte? Ønsker forøvrig ikke å bruke veldig store summer på dette prosjektet så pakkeprisen hos elefun er mitt i blinken for meg.
      Øyvind Pettersen

Cessna 180 4ch EL 1300mm

Comment

• affa
        Administrator
        • Jul 2002
        • 5878

Pakka fungerer helt utmerket og ikke noe stor vits å endre noe der synes nå jeg.

Denne må du sjekke ut; http://www.elefun.no/elefun4/aspx/fo...ead.php?t=1743

Comment

• Erik er snill
          • Aug 2008
          • 86

Jeg ville kanskje vurdert en større radio, 6 kanals eller gjerne mer. Radioen kan benyttes på senere prosjekter også og da ønsker du kanskje flere kanaler.

Erik

Comment

• Pet
            • Oct 2008
            • 10

Originally posted by Erik er snill
            Jeg ville kanskje vurdert en større radio, 6 kanals eller gjerne mer. Radioen kan benyttes på senere prosjekter også og da ønsker du kanskje flere kanaler.

Erik
            Har lest endel om at dette anbefales. Utfordrer til å anbefale meg en innenfor stramt budsjett!
            Øyvind Pettersen

Cessna 180 4ch EL 1300mm

Comment

• Pet
              • Oct 2008
              • 10

Originally posted by affa
              Pakka fungerer helt utmerket og ikke noe stor vits å endre noe der synes nå jeg.

Denne må du sjekke ut; http://www.elefun.no/elefun4/aspx/fo...ead.php?t=1743
              Sweeet. Må kanskje framskynde innkjøpet litt da. Må bare smiske litt med kjerringa. Hun synes jo at å "investere" i fly for min del etter å ha sett meg kræsje "lekemodellen" endel ganger ikke er noe fornuftig. hehe.
              Øyvind Pettersen

Cessna 180 4ch EL 1300mm

Comment

• obelix
                • Mar 2004
                • 471

Originally posted by Pet
                Sweeet. Må kanskje framskynde innkjøpet litt da. Må bare smiske litt med kjerringa. Hun synes jo at å "investere" i fly for min del etter å ha sett meg kræsje "lekemodellen" endel ganger ikke er noe fornuftig. hehe.

Som du sier Pet det er lommeboka som bestemmer det oppsettet du kikker på fungerer utmerket ang å oppgradere til annen radio det kan du gjøre senere om ikke du har planer om å utvide stallen med en gang og skaffe deg flere fly, radioer fås kjøpt brukte på rcmarked og mange gode til en veldig hyggelig pris.
                Og det er veldig lurt å ta kontakt med din nærmeste klubb og snakke med dem og få råd hjelp etc med modellen din før du tar den opp.
                Håper du får mange flotte turer og blir like bitt av basillen som oss andre hehe

Lykke til

Tor
                Oi en perfekt landing

Comment

• Pet
                  • Oct 2008
                  • 10

Originally posted by obelix
                  Som du sier Pet det er lommeboka som bestemmer det oppsettet du kikker på fungerer utmerket ang å oppgradere til annen radio det kan du gjøre senere om ikke du har planer om å utvide stallen med en gang og skaffe deg flere fly, radioer fås kjøpt brukte på rcmarked og mange gode til en veldig hyggelig pris.
                  Og det er veldig lurt å ta kontakt med din nærmeste klubb og snakke med dem og få råd hjelp etc med modellen din før du tar den opp.
                  Håper du får mange flotte turer og blir like bitt av basillen som oss andre hehe

Lykke til

Tor
                  Antar jeg kommer til å gå for at-40 pakken i første omgang ja. Vedrørende klubber i nærheten så bor jeg i Lierne i Nord-Trønderlag, innerst inne mot svenskegrense. Usikker på om det er noen klubb i nærheten. Skal se om jeg ikke finner noen klubb i nærheten. Sliter litt med å finne oversikt over klubber/miljøer/striper i Norge. Takk for alle gode svar. Hadde vært vanskelig å komme i gang uten hjelp fra ildsjelene her på forumet.
                  Takk igjen.
                  Øyvind Pettersen

Cessna 180 4ch EL 1300mm

Comment

• Erik er snill
                    • Aug 2008
                    • 86

Jeg er nok for fersk i gamet til å gi noen gode råd- Jeg har en 10 C 2.4 Futaba. Disse koster ca. 5 000,- hos Elefun. Jeg er veldig fornøyd med den. 2.4 er bra - slipper å tenke på kanaler og andre som er ute og flyr. Den hånderer heli, seilfly og annet bra. Har foreløpig ikke behov for noe større.

Erik

Originally posted by Pet
                    Har lest endel om at dette anbefales. Utfordrer til å anbefale meg en innenfor stramt budsjett!

Comment

• obelix
                      • Mar 2004
                      • 471

Originally posted by Pet
                      Antar jeg kommer til å gå for at-40 pakken i første omgang ja. Vedrørende klubber i nærheten så bor jeg i Lierne i Nord-Trønderlag, innerst inne mot svenskegrense. Usikker på om det er noen klubb i nærheten. Skal se om jeg ikke finner noen klubb i nærheten. Sliter litt med å finne oversikt over klubber/miljøer/striper i Norge. Takk for alle gode svar. Hadde vært vanskelig å komme i gang uten hjelp fra ildsjelene her på forumet.
                      Takk igjen.

Hei igjen PET om du går på http://www.modellfly.info/Klubber/KlubberNorge.asp så skal du finne en oversikt over klubber som er tilknyttet nak men det er jo mange klubber enda der ute som ikke er tilknyttet nak enda da..
                      Muligens du skulle legge ut en tråd om det finnes en klubb i ditt nærmiljø? er det folk som driver med det der så svarer de deg nok
                      Oi en perfekt landing

Comment

• Margarus
                        • Aug 2008
                        • 322

hei. siden det alleredet er var en at40 tråd her fra før så spør jeg..
                        henta en at40h i dag som jeg skal begynne å bygge snart.
                        men lurte på hva cg skal være her ?
                        har også planer om floats på den snart. da skal dem justeres etter flyets cg ? er det slik ?
                        MvH Marius Leirdal

Comment

• Erik er snill
                          • Aug 2008
                          • 86

Dt står hvor CG skal være i manualen.

Jeg har akkurat bygget floats på min og hadde tenkt å bruke samme CG om jeg kan finne igjen manualen ...

Erik

QUOTE=Margarus;194842]hei. siden det alleredet er var en at40 tråd her fra før så spør jeg..
                          henta en at40h i dag som jeg skal begynne å bygge snart.
                          men lurte på hva cg skal være her ?
                          har også planer om floats på den snart. da skal dem justeres etter flyets cg ? er det slik ?[/QUOTE]

Comment

• affa
                            Administrator
                            • Jul 2002
                            • 5878

http://www.modellflynytt.no/articles...fun/Side2.html

CG er angitt til 85 - 99 mm fra forkant

Comment

Working...