Unconfigured Ad

Collapse

Ultimate 160 "Great planes"

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ole.foll
    • Apr 2005
    • 1043

    #1

    Ultimate 160 "Great planes"

    Noen som har erfaringer tips om denne modellen??? evt hvor man kan kjøpe den til en billig penge?



    Last edited by ole.foll; 23-11-08, 21:35.
    Ole Kr Follstad

    BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
    PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
    EF Extra 300 60"
    EF Extra 300 104" Eme120
    GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
    ESM Bearcat, NGH 38cc
    Phoenix p51D Mustang, Dle55
    Phoenix K8b, 1:2,5 6m
    Hangar 9 Piper cub 1\4
    Ask 21 1:3 5,7m helkompositt
  • toommy
    • Oct 2005
    • 97

    #2
    Hei

    Jeg har hatt en sånn modell, og det er bare en ting å si: LØP OG KJØP!!! Settet er av meget høy kvalitet i kjent Great Planes-stil, og flyr utrolig bra! Får nesten depronfølelse når du flyr den. Jeg hadde DA 50 i min, og det var mer enn nok. Husker bare to negative ting, veldig dårlig plass til canister, så jeg endte opp med pittspotte, ( tune-pipe går fint ) og ett veldig mjukt understell som jeg bytta ut med ett i carbon. Trur RcPro har den til litt over 4 lapper.

    Lykke til, du blir IKKE skuffa
    Attached Files
    Arild Hagabråten

    www.vfkm.no

    Comment

    • ole.foll
      • Apr 2005
      • 1043

      #3
      Originally posted by toommy
      Jeg har hatt en sånn modell, og det er bare en ting å si: LØP OG KJØP!!! Settet er av meget høy kvalitet i kjent Great Planes-stil, og flyr utrolig bra! Får nesten depronfølelse når du flyr den. Jeg hadde DA 50 i min, og det var mer enn nok. Husker bare to negative ting, veldig dårlig plass til canister, så jeg endte opp med pittspotte, ( tune-pipe går fint ) og ett veldig mjukt understell som jeg bytta ut med ett i carbon. Trur RcPro har den til litt over 4 lapper.

      Lykke til, du blir IKKE skuffa
      Høres lovende ut det virker som en utrolig kul modell, har sett en del videoer av den på youtube osv. Dessuten har jeg har en SC 180 2takt liggende som jeg tror ville passe bra i den????
      Ole Kr Follstad

      BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
      PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
      EF Extra 300 60"
      EF Extra 300 104" Eme120
      GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
      ESM Bearcat, NGH 38cc
      Phoenix p51D Mustang, Dle55
      Phoenix K8b, 1:2,5 6m
      Hangar 9 Piper cub 1\4
      Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

      Comment

      • toommy
        • Oct 2005
        • 97

        #4
        SC 180 blir kansje litt slapt, men det kommer jo an på hvordan du liker å fly. DL 50 er jo et billig alternativ hvis du går for bensin... Trur nok jeg vil anbefale det.
        Arild Hagabråten

        www.vfkm.no

        Comment

        • ole.foll
          • Apr 2005
          • 1043

          #5
          Originally posted by toommy
          SC 180 blir kansje litt slapt, men det kommer jo an på hvordan du liker å fly. DL 50 er jo et billig alternativ hvis du går for bensin... Trur nok jeg vil anbefale det.
          Ja, vet ikke. Det står anbefalt med 160-180 2takt, men man må jo ha endel kraftoverskudd for 3D øvelser. Yter DL50 motoren mye mer enn 180 2takt?? hva er forskjell på DL50 og DA50?.. bare prisen.?hehe
          Ole Kr Follstad

          BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
          PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
          EF Extra 300 60"
          EF Extra 300 104" Eme120
          GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
          ESM Bearcat, NGH 38cc
          Phoenix p51D Mustang, Dle55
          Phoenix K8b, 1:2,5 6m
          Hangar 9 Piper cub 1\4
          Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

          Comment

          • Olavjoergensen
            • Jun 2005
            • 2208

            #6
            Originally posted by ole.foll
            Ja, vet ikke. Det står anbefalt med 160-180 2takt, men man må jo ha endel kraftoverskudd for 3D øvelser. Yter DL50 motoren mye mer enn 180 2takt?? hva er forskjell på DL50 og DA50?.. bare prisen.?hehe
            En DL-50 vil ha langt bedre ytelse enn en SC 180. DL-50 har jo nesten det dobbelte sylinder volumet. Hentet specs fra et sted på nettet. Når man ser på propell anbefalinger kan det vel ikke være noen tvil...

            SC 180
            * C.C. - 29.80

            * Bore - 35.00

            * Stroke - 31.00

            * Power (kW) - 2.29/9900

            * R.P.M. - 1800-7800

            * Weight - 1528g

            * Rec Prop - 18 x 8

            DL-50

            Capacity : 50cc Configuration : 2C single cylinder air cooled Carburetor : Walbro pump Ignition : CDI ignition Power supply : 4.8-6V Weight : 1550g including ignition and muffler Maximum output : 5.2BHP / 7500RPM Maximum RPM : 9000 rpm Idle RPM : 1400 rpm PETROL / GASOLINE : Unleaded 2 stroke 30:1-45:1 OIL : 2 - cycle high performance (synthetic is recommended) MIX : 1:30 to 1:45 Recommended oil : 2C racing oil and mix 1:45 Prop selection : 22 - 4 x 8-10 Static thrust : 13.6kg ( 30 pounds )

            Mvh OJ
            Olav Jørgensen
            Low & fast

            Comment

            • ole.foll
              • Apr 2005
              • 1043

              #7
              Originally posted by Olavjoergensen
              En DL-50 vil ha langt bedre ytelse enn en SC 180. DL-50 har jo nesten det dobbelte sylinder volumet. Hentet specs fra et sted på nettet. Når man ser på propell anbefalinger kan det vel ikke være noen tvil...

              SC 180
              * C.C. - 29.80

              * Bore - 35.00

              * Stroke - 31.00

              * Power (kW) - 2.29/9900

              * R.P.M. - 1800-7800

              * Weight - 1528g

              * Rec Prop - 18 x 8

              DL-50

              Capacity : 50cc Configuration : 2C single cylinder air cooled Carburetor : Walbro pump Ignition : CDI ignition Power supply : 4.8-6V Weight : 1550g including ignition and muffler Maximum output : 5.2BHP / 7500RPM Maximum RPM : 9000 rpm Idle RPM : 1400 rpm PETROL / GASOLINE : Unleaded 2 stroke 30:1-45:1 OIL : 2 - cycle high performance (synthetic is recommended) MIX : 1:30 to 1:45 Recommended oil : 2C racing oil and mix 1:45 Prop selection : 22 - 4 x 8-10 Static thrust : 13.6kg ( 30 pounds )

              Mvh OJ
              skjønner, den er nok en del kraftigere!!. Vet du om det er stor forskjell på DA-50 og DL-50 med tanke på ytelse, vekt osv??
              Ole Kr Follstad

              BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
              PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
              EF Extra 300 60"
              EF Extra 300 104" Eme120
              GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
              ESM Bearcat, NGH 38cc
              Phoenix p51D Mustang, Dle55
              Phoenix K8b, 1:2,5 6m
              Hangar 9 Piper cub 1\4
              Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

              Comment

              • Jøllsrud
                • Oct 2007
                • 469

                #8
                Originally posted by ole.foll
                skjønner, den er nok en del kraftigere!!. Vet du om det er stor forskjell på DA-50 og DL-50 med tanke på ytelse, vekt osv??
                DA og DL er helt identiske.
                Største forskjellen er vel at DL'n koster halvparten

                Comment

                • Olavjoergensen
                  • Jun 2005
                  • 2208

                  #9
                  Originally posted by ole.foll
                  skjønner, den er nok en del kraftigere!!. Vet du om det er stor forskjell på DA-50 og DL-50 med tanke på ytelse, vekt osv??
                  Det vet jeg ikke. kjenner ingen av disse motorene selv.

                  Men må legge til noe mer info angående motor valg.
                  Det første er drivstoff forbruk. Jeg har en 57 ccm bensin motor i en 2,3 meter akro kjerre, har en 7,5 dl bensin tank i denne og kan fly opptil 30 min uten å fylle.
                  Prisen på 7,5 dl bensin med litt olje oppi blir ikke veldig langt unna 10 kr pr tank.
                  Den siste store glow motoren jeg hadde var en Saito 120. Denne brukte 4,2 dl i en akro modell på under 10 minutter. Til en pris av ca 37 kr pr tank, den tanken var jo også nesten halve størrelsen av den bensin tanken.
                  Prisen på motorene er vel ikke så langt unna hverandre om du sammenlikner SC 180 mot en DL-50, og i tillegg så slipper du å dra meg deg starter og gløder til DL`n..... Jeg hadde ikke vært i tvil her hvertfall.

                  Mvh OJ
                  Olav Jørgensen
                  Low & fast

                  Comment

                  • ole.foll
                    • Apr 2005
                    • 1043

                    #10
                    Originally posted by Olavjoergensen
                    Det vet jeg ikke. kjenner ingen av disse motorene selv.

                    Men må legge til noe mer info angående motor valg.
                    Det første er drivstoff forbruk. Jeg har en 57 ccm bensin motor i en 2,3 meter akro kjerre, har en 7,5 dl bensin tank i denne og kan fly opptil 30 min uten å fylle.
                    Prisen på 7,5 dl bensin med litt olje oppi blir ikke veldig langt unna 10 kr pr tank.
                    Den siste store glow motoren jeg hadde var en Saito 120. Denne brukte 4,2 dl i en akro modell på under 10 minutter. Til en pris av ca 37 kr pr tank, den tanken var jo også nesten halve størrelsen av den bensin tanken.
                    Prisen på motorene er vel ikke så langt unna hverandre om du sammenlikner SC 180 mot en DL-50, og i tillegg så slipper du å dra meg deg starter og gløder til DL`n..... Jeg hadde ikke vært i tvil her hvertfall.

                    Mvh OJ

                    Nei, jeg blir nok gå for DL50 da. Har lest litt om den, og d virker som den har fått mye god kritikk jevnt over og er en pålitelig kraftig motor. Tror ikke foskjellene mellom DA og DL er så store, men jeg skal ikke utale meg om d siden jeg ikke har noe kunnskap eller erfaringer med disse. men prisen på DA blir litt i meste laget for meg....
                    Ole Kr Follstad

                    BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                    PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                    EF Extra 300 60"
                    EF Extra 300 104" Eme120
                    GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                    ESM Bearcat, NGH 38cc
                    Phoenix p51D Mustang, Dle55
                    Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                    Hangar 9 Piper cub 1\4
                    Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                    Comment

                    Working...