Noen som har erfaringer tips om denne modellen??? evt hvor man kan kjøpe den til en billig penge?
Unconfigured Ad
Collapse
Ultimate 160 "Great planes"
Collapse
X
-
Ultimate 160 "Great planes"
Last edited by ole.foll; 23-11-08, 21:35.Ole Kr Follstad
BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
EF Extra 300 60"
EF Extra 300 104" Eme120
GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
ESM Bearcat, NGH 38cc
Phoenix p51D Mustang, Dle55
Phoenix K8b, 1:2,5 6m
Hangar 9 Piper cub 1\4
Ask 21 1:3 5,7m helkomposittTags: None -
Hei
Jeg har hatt en sånn modell, og det er bare en ting å si: LØP OG KJØP!!! Settet er av meget høy kvalitet i kjent Great Planes-stil, og flyr utrolig bra! Får nesten depronfølelse når du flyr den. Jeg hadde DA 50 i min, og det var mer enn nok. Husker bare to negative ting, veldig dårlig plass til canister, så jeg endte opp med pittspotte, ( tune-pipe går fint ) og ett veldig mjukt understell som jeg bytta ut med ett i carbon. Trur RcPro har den til litt over 4 lapper.
Lykke til, du blir IKKE skuffa -
Jeg har hatt en sånn modell, og det er bare en ting å si: LØP OG KJØP!!! Settet er av meget høy kvalitet i kjent Great Planes-stil, og flyr utrolig bra! Får nesten depronfølelse når du flyr den. Jeg hadde DA 50 i min, og det var mer enn nok. Husker bare to negative ting, veldig dårlig plass til canister, så jeg endte opp med pittspotte, ( tune-pipe går fint ) og ett veldig mjukt understell som jeg bytta ut med ett i carbon. Trur RcPro har den til litt over 4 lapper.
Lykke til, du blir IKKE skuffadet virker som en utrolig kul modell, har sett en del videoer av den på youtube osv. Dessuten har jeg har en SC 180 2takt liggende som jeg tror ville passe bra i den????
Ole Kr Follstad
BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
EF Extra 300 60"
EF Extra 300 104" Eme120
GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
ESM Bearcat, NGH 38cc
Phoenix p51D Mustang, Dle55
Phoenix K8b, 1:2,5 6m
Hangar 9 Piper cub 1\4
Ask 21 1:3 5,7m helkomposittComment
-
SC 180 blir kansje litt slapt, men det kommer jo an på hvordan du liker å fly. DL 50 er jo et billig alternativ hvis du går for bensin... Trur nok jeg vil anbefale det.Comment
-
Ja, vet ikke. Det står anbefalt med 160-180 2takt, men man må jo ha endel kraftoverskudd for 3D øvelser. Yter DL50 motoren mye mer enn 180 2takt?? hva er forskjell på DL50 og DA50?.. bare prisen.?heheOle Kr Follstad
BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
EF Extra 300 60"
EF Extra 300 104" Eme120
GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
ESM Bearcat, NGH 38cc
Phoenix p51D Mustang, Dle55
Phoenix K8b, 1:2,5 6m
Hangar 9 Piper cub 1\4
Ask 21 1:3 5,7m helkomposittComment
-
SC 180
* C.C. - 29.80
* Bore - 35.00
* Stroke - 31.00
* Power (kW) - 2.29/9900
* R.P.M. - 1800-7800
* Weight - 1528g
* Rec Prop - 18 x 8
DL-50
Capacity : 50cc Configuration : 2C single cylinder air cooled Carburetor : Walbro pump Ignition : CDI ignition Power supply : 4.8-6V Weight : 1550g including ignition and muffler Maximum output : 5.2BHP / 7500RPM Maximum RPM : 9000 rpm Idle RPM : 1400 rpm PETROL / GASOLINE : Unleaded 2 stroke 30:1-45:1 OIL : 2 - cycle high performance (synthetic is recommended) MIX : 1:30 to 1:45 Recommended oil : 2C racing oil and mix 1:45 Prop selection : 22 - 4 x 8-10 Static thrust : 13.6kg ( 30 pounds )
Mvh OJOlav Jørgensen
Low & fastComment
-
En DL-50 vil ha langt bedre ytelse enn en SC 180. DL-50 har jo nesten det dobbelte sylinder volumet. Hentet specs fra et sted på nettet. Når man ser på propell anbefalinger kan det vel ikke være noen tvil...
SC 180
* C.C. - 29.80
* Bore - 35.00
* Stroke - 31.00
* Power (kW) - 2.29/9900
* R.P.M. - 1800-7800
* Weight - 1528g
* Rec Prop - 18 x 8
DL-50
Capacity : 50cc Configuration : 2C single cylinder air cooled Carburetor : Walbro pump Ignition : CDI ignition Power supply : 4.8-6V Weight : 1550g including ignition and muffler Maximum output : 5.2BHP / 7500RPM Maximum RPM : 9000 rpm Idle RPM : 1400 rpm PETROL / GASOLINE : Unleaded 2 stroke 30:1-45:1 OIL : 2 - cycle high performance (synthetic is recommended) MIX : 1:30 to 1:45 Recommended oil : 2C racing oil and mix 1:45 Prop selection : 22 - 4 x 8-10 Static thrust : 13.6kg ( 30 pounds )
Mvh OJOle Kr Follstad
BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
EF Extra 300 60"
EF Extra 300 104" Eme120
GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
ESM Bearcat, NGH 38cc
Phoenix p51D Mustang, Dle55
Phoenix K8b, 1:2,5 6m
Hangar 9 Piper cub 1\4
Ask 21 1:3 5,7m helkomposittComment
-
Men må legge til noe mer info angående motor valg.
Det første er drivstoff forbruk. Jeg har en 57 ccm bensin motor i en 2,3 meter akro kjerre, har en 7,5 dl bensin tank i denne og kan fly opptil 30 min uten å fylle.
Prisen på 7,5 dl bensin med litt olje oppi blir ikke veldig langt unna 10 kr pr tank.
Den siste store glow motoren jeg hadde var en Saito 120. Denne brukte 4,2 dl i en akro modell på under 10 minutter. Til en pris av ca 37 kr pr tank, den tanken var jo også nesten halve størrelsen av den bensin tanken.
Prisen på motorene er vel ikke så langt unna hverandre om du sammenlikner SC 180 mot en DL-50, og i tillegg så slipper du å dra meg deg starter og gløder til DL`n..... Jeg hadde ikke vært i tvil her hvertfall.
Mvh OJOlav Jørgensen
Low & fastComment
-
Det vet jeg ikke. kjenner ingen av disse motorene selv.
Men må legge til noe mer info angående motor valg.
Det første er drivstoff forbruk. Jeg har en 57 ccm bensin motor i en 2,3 meter akro kjerre, har en 7,5 dl bensin tank i denne og kan fly opptil 30 min uten å fylle.
Prisen på 7,5 dl bensin med litt olje oppi blir ikke veldig langt unna 10 kr pr tank.
Den siste store glow motoren jeg hadde var en Saito 120. Denne brukte 4,2 dl i en akro modell på under 10 minutter. Til en pris av ca 37 kr pr tank, den tanken var jo også nesten halve størrelsen av den bensin tanken.
Prisen på motorene er vel ikke så langt unna hverandre om du sammenlikner SC 180 mot en DL-50, og i tillegg så slipper du å dra meg deg starter og gløder til DL`n..... Jeg hadde ikke vært i tvil her hvertfall.
Mvh OJ
Nei, jeg blir nok gå for DL50 da. Har lest litt om den, og d virker som den har fått mye god kritikk jevnt over og er en pålitelig kraftig motor. Tror ikke foskjellene mellom DA og DL er så store, men jeg skal ikke utale meg om d siden jeg ikke har noe kunnskap eller erfaringer med disse. men prisen på DA blir litt i meste laget for meg....Ole Kr Follstad
BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
EF Extra 300 60"
EF Extra 300 104" Eme120
GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
ESM Bearcat, NGH 38cc
Phoenix p51D Mustang, Dle55
Phoenix K8b, 1:2,5 6m
Hangar 9 Piper cub 1\4
Ask 21 1:3 5,7m helkomposittComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment