Unconfigured Ad

Collapse

Lysanlegg.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kamikasi
    • Dec 2001
    • 48

Lysanlegg.

Hvor finner jeg lysanlegg som har lys til halefinne, vingespisser og landingslys i en enhet?

Svein.
  • Speedbird
    • Oct 2001
    • 11

De selger det visst i enkelte hobbybutikker...
    ...men det enkleste er vel å lage det selv.
    Det krever at du kan litt med elektrisitet,
    men til syvende og sist så er det enkelt.

Har selv både rotating beacon, nav-light,
    landingslys og snart taxi-lys på flyet mitt.

Tror nok at Ksandal ( Kjetil Sandal ),
    kan svare bedre på dette enn jeg.
    http://www.upload4free.com/upload/tool.zip
    http://www.upload4free.com/upload/tool.zip

Comment

• klausre
      • Oct 2025

Jeg vet at Modell Racing Fuel selger et Navigasjons Lysanlegg for mørkeflygning. "Turn Key". Dette er ett komplett navigasjons lys system. Komplett system kroner 690,- pluss emballasje og porto. Les mer hos Model Racing Fuel:

<font size=-1>[ Denne Beskjed ble redigert av: klausre den 2002-01-01 17:23 ]</font>

Comment

• pus
        • Jan 2002
        • 29

Supertips?Kanskje noen synes det,noen ikke?Kjøp en diodeblinker beregnet for sykkel(blinkende baklys med 4 -6 dioder),pell den fra hverandre og plasser diodene rundt på modellen og forbind de med kabler til elektronikkenheten.Lakk diodene i ønskede farger.Da har du blinkende programmerbart lys til under 100-lappen.Billig og absolutt brukbart.

Comment

• Ulven
          • Jun 2002
          • 451

På Clas Ohlson, der har de både blinkende og lysende.. hvit, grønn, og rød..
          De går på 4,8 volt. (mottaker pakke, men husk å bruke eget batt. til lysene).
          Med vennlig hilsen / Best Regards
          Freddy Ulvseth
          http://freddy.ulven.com/rc

Comment

• styrten
            • Feb 2003
            • 13

Jeg kjøpte noen blinkende dioder på Clas Ohlson med driftsspenning på 5.0V, men disse var ganske lyssvake. De skal også ha noen som har større lysstyrke, men de blinker ikke og var desverre utsolgt sist jeg var innom.

Comment

• ksandal
              Forhandler
              • Nov 2001
              • 143

LYS

Jeg bruker mye rart av lys på mine fly da de ofte skal ha en reklameeffekt

På min Ready har jeg Exon Strobe lys i winger til landingslys og efektdioder i vingetipper og på hale. Med dette kan du fly i mørke

Den billigste måten å få kult lysanlegg får du med å kjøpe på Biltema eller clasohlsen en slik rød baklykt til sykkel , disse har fra 2-5 lysdioder som kan blinke i forskjellige mønstre. Ta ne loddebolt og lodd ledning mellom diode og printkort så kan du plasere diodene der du vil ha dem.
              Ekstra lett ledning får du av en gammel trafo der du tar av den tynne kobbertråden( den er lakket så den vil ikke kortslutte om du ligger dem inntil hverandre)
              Landingslyd får du av minimaglight eller 2stk 10 kr minilommelykter fra mekkabazar eller Europris. i et stort fly som Ready bruker jeg egen batteripakke til lys, mens i små innendørs fly som pico , delta osv kjører jeg alt på mottaker batteri.
              mvh Kjetil Sandal
              www.modellfly.no
              -----------------------------------------------------------------------
              Hvis flyet ikke vil taxe selv med full motor kan det være det ligger på rygg..

Comment

Working...