Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Ble veldig sugen på beaver'en fra http://no.rcmodeller.net/. Noen erfaringer med denne eller? Har fløye readyen lenge, så noe problem å fly den skal det nok ikke være. Har planlagt en SC 53 motor i nesen på den, er dette nok?
Eller burde eg bare droppe beaveren og kjøpe jupiteren istedenfor?
Det er vel egentligt på mange måter samme flyet (bare i en mye lekrere innpakning og med hale hjul, så i motsettning til Ready så er nok denne som en drøm på bana under taksing), Den ser virkeligt fin ut med flotører (og den er vel spesielt beregnet på de). Har Ready med flotører i dag men går den heden så blir det Beaver fra nevnte sted som erstattning med en gang.
P.S. Er på min andre Jupiter for tiden og den er heller ikke dum.
En hvilken som helst 52-53 2T motor holder i massevis for både Ready, Beaver og Jupiter (Min Ready og min Jupiter flyr med Magnum 61 4Tmotorer i nesa med hver sin APC 13x6, Ostnik sin Ready og Jupiter deler på en Magnum 52 med Master Airscrew 11x6 men skal opp i APC 12x6 og begge flyene til Ostnik går fortere enn hva godt er, spesielt Jupiteren). OBS bytt til 90mm hjul på Jupiter for god bakkeklaring og gode offroad egenskaper på gress stripe (det samme gjelder nok for Beaver også).
Gert Hildrestrand.
Limets Venner.
Valdres Flyklubb Modell
Tja hva skal jeg si, Jupiteren flyr noe likt en spitfire når en flyr den roligt (og tyngdepunktet i det bakre området) altså lett og litt elegant da den merklig nok flyter mye bedre i luften enn Ready (hvorfor vet jeg ikke men sånn er det bare). Jupiter flyr ganske pene roller men sideroret er ikke så effektivt (lav vinga fly generelt har ikke samme roll kobling på sideroret som høyvinga t.d. Ready). Hva skal jeg si? Ready versus Jupiter når en har lert seg litt å fly går nok i ni av ti tilfeller til Jupiter da det er ett bedre fly i mine øyne (men ikke forvent 3D ytelser da dette er en lav vinget balanserors/første Acro trainer). Jeg er på min andre Jupiter men fremdeles på min første Ready (det var vel mine fly nr 19-20 eller noe sånt) og det sier vel litt om hvordan og hvor mye de blir flydd (Readyn er nå permanent parkert med flotører).
Å ja, hvor mye gøyere er Jupiter en Ready. Hmm ca 40%.
Gert Hildrestrand.
Limets Venner.
Valdres Flyklubb Modell
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment