Unconfigured Ad

Collapse

sjekk denne her! verdens største rc fly

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Margarus
    • Aug 2008
    • 322

sjekk denne her! verdens største rc fly

denne her var rå syns jeg.

kan ikke forestille meg hvordan det er å fly noe slikt!
    MvH Marius Leirdal
  • surpass
    • Apr 2007
    • 833

Hadde vært finere med elektro
    Nei men sånn seriøst, sikkert gørr kjedelig å fly en slik modell. Kan liksom ikke se for meg at den kan være gøy å fly, men koselig er den heeelt sikkert

Comment

• Guest

#3 Unapproved
      Dere har kanskje sett det, men det er 2 karer med hver sin sender pluss et par til med noe utstyr. Er nok litt samarbeid her.

Comment

• nettulven
        • Feb 2007
        • 495

Synest å ha sett en liknende en, med jet-motorer? Noen som husker den? Det var en link her inne, en tid tilbake.

Og det er ett av de som gikk i bakken ved en senere anledning, men husker ikke om det er denne som er på filmen her, eller om det var den med jet-motorer..
        Thomas Molnes
        Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

• obelix
          • Mar 2004
          • 471

Originally posted by nettulven
          Synest å ha sett en liknende en, med jet-motorer? Noen som husker den? Det var en link her inne, en tid tilbake.

Og det er ett av de som gikk i bakken ved en senere anledning, men husker ikke om det er denne som er på filmen her, eller om det var den med jet-motorer..
          dwen som gikk i bakken var en gedigen b52 med jetmotorer ja ikke denne
          Oi en perfekt landing

Comment

• nettulven
            • Feb 2007
            • 495

Ja, stemmer det ja.. Det var en B52 det... Noen som vet om det finnes film av den turen?
            Thomas Molnes
            Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

• morsan
              • Apr 2003
              • 373

Happy landings

Comment

• tema95
                • Aug 2002
                • 977

Ikke størst

Det her omtalte flyet er langt fra det største (det er så lett å si "verdens største").
                Begge modellene som ble brukt under filmingen av The Aviator var større, både H1 og gåsa. Ref artikkel i MI i 2007 (tror jeg det var).
                Mvh Terje Martinsen
                leder Modellflyseksjonen/NLF
                www.modellfly.info

Comment

• opa
                  • Jan 2007
                  • 717

Originally posted by morsan
                  Happy landings
                  O.T. men: hva skjedde egentlig der?
                  Joakim L. T. 94-Modell
                  ---------------------------------------------------
                  Aeroworks - Extra 300
                  Extreme Flight - Yak 54E Profile
                  Crrc-Pro GF26I
                  EG - Yak 54 26cc
                  Kyosho - Edge 540 .50
                  C Goldberg - Cub med flottører
                  OMP - Katana V2

those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

Comment

• morsan
                    • Apr 2003
                    • 373

Originally posted by opa
                    O.T. men: hva skjedde egentlig der?
                    I følge Paul Metcalf
                    A note from Paul Metcalf regarding this crash:

The B-52 model crash was not the same as the real one. The model crashed due to pilot error. Gordon throttled back the Wren turbines too much on the downwind leg.

With models you should throttle back on down wind lines to avoid the airplane being over stressed, but in this case Gordon throttled back too much and the B-52 ran out of airspeed. Which is unrecoverable with a model of that size. A model of a smaller plane that is powered by propeller would easily recover but as turbines take time to power up, the B-52 was unable to maintain its airspeed and turned over and crashed.

It overflew me on a different airshow line, and crashed in a field near a house, our safety officials at our airshow site rushed over and were unable to help the model.

That's the full story.

Cheers,

Paul

Comment

• Lumbajack
                      • May 2002
                      • 635

Originally posted by surpass
                      Hadde vært finere med elektro
                      Nei men sånn seriøst, sikkert gørr kjedelig å fly en slik modell. Kan liksom ikke se for meg at den kan være gøy å fly, men koselig er den heeelt sikkert
                      Har hørt at piloten måtte ha behandling etter på...holdt på og kjede seg til døde. Stygg sak!
                      Mvh

Olav Lund

Comment

• Illusion
                        • Jun 2008
                        • 703

Originally posted by surpass
                        Hadde du brukt så mye tid og penger som de gutta så tror jeg du har mer adrenalin i kroppen mens du "koseflyr" med det der enn når du flyr en billig isoporkasse 3D.

Comment

• -GAS-
                          • Jun 2007
                          • 1323

Det at adrenalinen øker i takt med verdien kan jeg skrive under på! Etter at jeg begynte med jet så har det plutselig blitt gøy å fly igjen. Akkurat som i 1980 da jeg startet med modellfly

Jeg er forøvrig ikke enig i det som blir skrevet om denne krasjen, sikkert riktig det som står der men både modellen og fullsizen gikk ned pga. pilotfeil. Jeg kan ikke skjønne annet enn at begge flyene gikk ned fordi pilotene legger flyet i for mye bank. Det er tydeligvis noe dette flyet ikke liker.... Ser ut for meg at modellen gikk ned fordi piloten rett og slett svingte den for krapt rundt og sammen med lite trust og for mye vind så stalla den ut.

Rolf Meum forklarte meg litt om dette med pilformet vinge, etter det har jeg blitt enda mere nervøs til jeg får klar Sabren min....
                          Christen
                          http://jetsofnorway.com/

Comment

• The banned
                            • Jun 2007
                            • 177

Hei

Blir like skuffet hver gang jeg ser på den take-off`n. Hadde blitt betydelig penere hvis piloten hadde gitt litt venstre sideror i det han banker til venstre. Halen henger nesten rett ned jo. Modellen i seg selv ser fin ut, men som flere har sagt: tror det blir kjedelig og fly i lengden.

Christian
                            Mvh.
                            Christian

Jets Of Norway

Comment

• surpass
                              • Apr 2007
                              • 833

Originally posted by Illusion
                              Hadde du brukt så mye tid og penger som de gutta så tror jeg du har mer adrenalin i kroppen mens du "koseflyr" med det der enn når du flyr en billig isoporkasse 3D.

Flyr ikke isoporkasser
                              Og bare for å ha sagt det så har jeg hatt turbinfly jeg også. Kangaroo med jetcat p80. Og det var gøy! Adrenalin hele veien. Og seff er "verdens største fly" sikkert en fryd å fly, men for meg virker det bare ikke tiltrekkende, ikke værre enn det!

Comment

Working...