Unconfigured Ad

Collapse

Rcbutikker, kan dere salg?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spitmk16
    • Oct 2005
    • 1367

Rcbutikker, kan dere salg?

Var innom en rc butikk for litt siden og fikk kjeft fordi jeg handlet kun små greier hos dem og ikke hele fly. Er det slik man skal behandle kunder?(jeg sa at jeg hadde handlet på nett)

Syns at man kan sammenligne at man går til feks Skeidar og skal ha en sofa, og får da kjeft at man ikke har kjøpt spisestue, tvbenk, bord osv osv av de.

Å kjefte på kunden fører ikke til mersalg, snarere tvert imot.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
  • Illusion
    • Jun 2008
    • 703

Det er desverre ikke alle som har skjønt at internett er kommet for å bli. Og istedenfor å tilpasse seg så blir de heller sure og kjefter. Er ikke så mange år siden fotosjappene hadde samme sutring i diverse medier heller. Og de er den direkte grunnen til at momsfrigrensen fortsatt er på latterlige 200 kroner.

Enten får de ta det som en utfordring eller pakke sakene sine og legge ned. Jeg kommer ikke til å savne dem, men er selvsagt hyggelig med noen lokale å prate/småshoppe med.

Comment

• larshkj
      • Nov 2005
      • 535

Originally posted by spitmk16
      Var innom en rc butikk for litt siden og fikk kjeft fordi jeg handlet kun små greier hos dem og ikke hele fly. Er det slik man skal behandle kunder?(jeg sa at jeg hadde handlet på nett)

Syns at man kan sammenligne at man går til feks Skeidar og skal ha en sofa, og får da kjeft at man ikke har kjøpt spisestue, tvbenk, bord osv osv av de.

Å kjefte på kunden fører ikke til mersalg, snarere tvert imot.
      Hvilken butikk er dette?
      De fortjener dårlig omtale når de behandler kunder på denne måten!
      Lars Henrik Kjølberg

http://www.flickr.com/photos/larshkj/

Klubber:
      Jets of Norway
      Nittedal modellflyklubb

Comment

• tahustvedt
        • Feb 2004
        • 4601

Hadde jeg fått kjeft for å handle for lite i en butikk så hadde jeg lagt fra meg varene akkurat der jeg sto og reist min vei.

Comment

• surpass
          • Apr 2007
          • 833

Håper du vil fortelle oss andre her på forumet hvilken butikk dette er snakk om.
          Har også blitt behandlet dårlig i butikker, men dette tok kaka!

Comment

• arvid
            • Nov 2006
            • 1547

Som jeg nevnte i en lignende tråd synes jeg det er intr. og vite hvilken butikk........ på godt og vondt. Men en annen ting... en sak har som regel to sider...

Comment

• Ruduz
              • Jul 2005
              • 847

Menneskets sinn tar til grådighet når det gjelder spenn. Noen ganger behandler de kundene sine som objekter og ikke som sine kjære kunder. Dette hørtes rett og slett ut som noen skikkelige uerfarne, grådige og uproffe folk.

Men ja, en sak har alltid to sider..kanskje.
              All you need is love

Comment

• Jostein
                • Jan 2008
                • 1161

Sånn har det vært siden nettbutikkene kom ja. Men de kan skylde seg selv, de er rett og slett for dyre. Nå vet ikke jeg hva avansen deres er på diverse, men når man kan handle en servoextensionkabel på 0,5M fra kina for 4kr, og den koster 30kr i norge burde de kunne slå av litt på prisen.
                Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

Comment

• Jøllsrud
                  • Oct 2007
                  • 469

Originally posted by jstn
                  Sånn har det vært siden nettbutikkene kom ja. Men de kan skylde seg selv, de er rett og slett for dyre. Nå vet ikke jeg hva avansen deres er på diverse, men når man kan handle en servoextensionkabel på 0,5M fra kina for 4kr, og den koster 30kr i norge burde de kunne slå av litt på prisen.
                  Tjener du det samme som en kineser gjør? Sånn at du på din jobb ikke koster mere å drifte enn en kineser i Kina?

Ikke spydig sagt, men det er en grunn til at ting må være dyrere i Norge enn utlandet..

Comment

• Olavjoergensen
                    • Jun 2005
                    • 2208

Originally posted by jstn
                    Off topic dette, men

I kina i 2007 var gjennomsnittlønnen ca 16000 kr i året.
                    I Norge i 2007 var gjennomsnittlønnen ca 350000 kr i året.
                    Dvs at vi har en 22 ganger så høy snittlønn i Norge som i Kina, man kan ikke sammenlikne slike forhold. Det blir helt uvesentlig og har ingen betydning overhodet for priser i Norge. Drifts kostnadene her i Norge er jo skyhøye sammenliknet med et slikt land som Kina, dessuten har vi vel sikkert 22 ganger så bra forhold på arbeidsplassene våre. Og når du heller ikke vet hva avansen er, så skjønner jeg ikke hva du klager etter!

Mvh OJ
                    Last edited by Olavjoergensen; 11-12-08, 20:00. Reason: Der kom innlegget mitt nesten samtidig som "Jøllsrud"
                    Olav Jørgensen
                    Low & fast

Comment

• tahustvedt
                      • Feb 2004
                      • 4601

Om norske butikker tar blodpris eller ikke er irrelevant. Butikkeieren skyter seg selv i foten uansett om han river kjeft til en kunde fordi kunden bruker for lite penger (om det faktisk er tilfelle at det er det som har skjedd da). Greit om han prøver å selge noe og pusher litt, hehe, men kjeft er uakseptabelt.

Comment

• surpass
                        • Apr 2007
                        • 833

Husker i 2006 så var jeg innom den lokale hobbybutikken og kjøpte varer for 25000 kr på 15 min. Og totalt for ca 100tusen iløpet av hele året. Så begynner plutselig eieren og behandle meg som søppel, rett og slett. Var så ille at vi stod og krangla høylytt i butikken slik at de andre kundene bare gikk ut. Nei saken er klar, kun netthandel på meg.

Comment

• Hanzo
                          • Nov 2005
                          • 845

Nå spørs det da hva som legges ordet kjeft da, slang han med leppa, eller ga han en overhøvling? Sistnevnte er jo uakseptabelt, men en litt småspydig kommentar hadde ikke jeg bryr meg veldig om, men heller fyrt et par tilbake om utvalgt

Comment

• jan-t
                            MaxFactor
                            • Dec 2007
                            • 382

OY....Skremende å høre at butikker gjør sånt...
                            Butikkene må jo behandle kundene sine som gull, ellers går dem nedenom og hjem..

Gir et plus i boka til Mikronor... har vært kunde der i 2 år nå.. Og jeg har blitt en del av den indre kjærnen.. men nok om det.

Der får kundene en kaffe og julekaker i desember.
                            Dem gir også opplæring på heli oppsett til dem som trenger det, fly kurs av heli og fly.

Vet dem har kunder som har kommet fra Elverum til Oslo for å få justert å testfly heli, samt kurs for og lære og fly.. Og tilbake meldingene fra flyfeltet har vært meget hyggelig.
                            Vært å ta en tur innom.

Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
                            Viking-Smackdown.com

Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
                            PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

Jerofuel
                            Lynx Heli Innovations

Comment

• obelix
                              • Mar 2004
                              • 471

Originally posted by Olavjoergensen
                              Off topic dette, men

I kina i 2007 var gjennomsnittlønnen ca 16000 kr i året.
                              I Norge i 2007 var gjennomsnittlønnen ca 350000 kr i året.
                              Dvs at vi har en 22 ganger så høy snittlønn i Norge som i Kina, man kan ikke sammenlikne slike forhold. Det blir helt uvesentlig og har ingen betydning overhodet for priser i Norge. Drifts kostnadene her i Norge er jo skyhøye sammenliknet med et slikt land som Kina, dessuten har vi vel sikkert 22 ganger så bra forhold på arbeidsplassene våre. Og når du heller ikke vet hva avansen er, så skjønner jeg ikke hva du klager etter!

Mvh OJ
                              fortsatt litt off topic men det er jo klart at norge ikke kan hamle op mot "barnearbeid" eller billig betalt kineser men er en ting til som teller og det er jo kvantum selger jeg for eksempel 100 000 av en servo i løpet av et år kan jeg jo gå betraktelig ned i pris i forhold til å selge 10 .
                              Store kvantum billigere pris lite kvantumsalg høy prsi for å dekke lønn

Men må jo si at det er jo ikke noe nytt når en butikk blir litt grinete når man går utenlands og gjør de store invisteringene og legger igjen for en propell batteri eller annet tjafs på den lokale butikken, men en ting er sikkert har de butikk burde de oxo ha nettbutikk da dobler de hvertfall omsetningen..

PS: det er ikke lett å drive butikk i norge i dag :S
                              Oi en perfekt landing

Comment

Working...