Plages litt med å få festet propellen til motoren. Har en JBA .56, men skjønner liksom ikke helt hvordan jeg skal sette fast propellen. Propellen har jo et rundt hull midt i, hvor stanga fra motoren (prop shaften) skal gå igjennom, men hvordan får jeg satt den fast? Må dette skjæres ut?
Unconfigured Ad
Collapse
Feste propell til motoren
Collapse
X
-
Vet ikke om jeg skjønner helt men propellen trer du inn på akslingen, bor opp til nøyaktig hull hvis den ikke passer. Så skrur du den fast med skiven og propellmutteren som følger med motoren, den skal bare sitte med friksjon og altså ingen form for låsepinn eller noe.
Pass på at propellen sitter riktig vei med den buede siden av bladet og evt. tekst fremover.
JarleIt's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar. -
Hullet på propellen er større enn hva størrelsen på akslingen er, så den sitter løst. Hvordan jeg skal skru den fast er det jeg lurer på. Når jeg snurrer på propellen, går ikke akslingen rundt, kun propellen.
Skiven er jo helt glatt, så propellen vil jo ikke feste seg? Tenker på at når jeg snurrer på den, skal jo resten gå rundt slik at den starter..Last edited by Pettesh; 12-12-08, 21:31.Comment
-
har du en gra hakkete stor skive i bunn? den glatte (mer vanlige) skiva skal på etter propellen, og før mutterJoakim L. T. 94-Modell
---------------------------------------------------
Aeroworks - Extra 300
Extreme Flight - Yak 54E Profile
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
C Goldberg - Cub med flottører
OMP - Katana V2
those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at allComment
-
Jeg tror du skal ta et bilde som viser hvordan du har satt det sammen. Enten så har ikke du satt på alle delene, eller så mangler du en liten låsepinne som står på akslingen, helt inne med motoren... Jeg har ikke noe bilde som forklarer her, men ta et bilde du og legg det ut..
Hvis du har manualen til motoren så ser du hvordan det skal være. Under den delen som kalles(tror jeg) Thrust Washer, ligger det en liten låsepinne. Hvis den er borte, så vil ikke du klare å sette fast propellen. Jeg vet ikke om det er en sånn låsepinne heller på denne motoren. Men jeg har hatt dette problemet på litt større motorer, at den låsepinnen har forsvunnet under demontering/montering av motoren..
hvis du ser under den linken under her, så er det neste samme motor, kanskje du kan se på den hvordan den skal settes sammen?
Last edited by nettulven; 12-12-08, 20:53.Thomas Molnes
Ålesund og Omegn ModellflyklubbComment
-
Vanskelig å si uten bilder.Men for meg høres det ut som att propellen er så tynn att du "bruker opp" gjengene på akslingen før muttern klemmer fast propellen.For å løse dette må du legge på en stoppskive til,før du setter muttern på.Alt som kan fjernstyres.
---------------------------------------------
The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
Steinar Kvarme.Comment
-
EDIT: Ok, så det første bilde ditt nå. Du har den alikevelKan det være at du mangler splinten som låser medbringeren fast til veivakslingen?
Last edited by Tom Erik; 12-12-08, 22:02.Comment
-
-
Skal det ikke ligge noe mellom medbringerskiva og propellen? Siden den er helt glatt, vil den selvsagt ikke feste seg fast til skiva.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment