Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fly på vann i Oslo & Akershus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fly på vann i Oslo & Akershus?

    Er lysten på å ta opp den nye kjerra. Er det noen brukbare striper i Oslo & omegn der det flys? Har der kommet is på de sk. vannene endnu?

    Nixxon

  • #2
    Er nok dårlig med is, ihvertfall som er trygg. Men er mange modellflyklubber i nærheten med egen stripe!
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      Originally posted by Lars N View Post
      Er nok dårlig med is, ihvertfall som er trygg. Men er mange modellflyklubber i nærheten med egen stripe!
      Grunnen til at jeg spør er at jeg har fått opplyst at stripa på Jordbru til Bærum Modellflyklubb (der jeg er medlem) er stengt for sesongen. Nå har det vært en del mildvær i det siste, så det er kanskje bart på stripa igjen og mulig å bruke den likevel.

      Men når vinteren fester grepet kan det være interessant å vite om det finnes en fast plass på f.eks. Bogstadvannet eller Sognsvann der det flys på isen? Det kan jo være lurt å samle aktiviteten, slik at vi som flyr klassisk 35 MHz ikke skyter ned noen ufrivillig, eller selv blir skutt ned.

      Hvis man er flere kan man jo ta måking av snøfri stripe i fellesskap også. Evt. at noen har tilgang til snøfreser.

      Comment


      • #4
        Er det YAK'en som skal opp?
        Hva med et par ski - da er det bare å fine et flatt område med noe snø på, hive ut flyet å ta av... og du kan lande omtrent hvor du vil

        Comment


        • #5
          Originally posted by Quadrocopter View Post
          Er det YAK'en som skal opp?
          Hva med et par ski - da er det bare å fine et flatt område med noe snø på, hive ut flyet å ta av... og du kan lande omtrent hvor du vil
          Ja, det er Yak'en som skal prøve sine vinger for første gang. Det er kanskje bare å bytte ut hjula med ski? I såfall er det ikke noe å lure på.

          Comment


          • #6
            Du kan jo ta turen til brandbu/gran, vi flyr mye på isen her

            Comment


            • #7
              Når det er is er det aktivitet...

              ...på Bogstad og Årungen. Har ikke sjekket Bogstad i år, men heller tvilsomt om det er noe is der nå.
              Kjørte forbi Årungen forrige dagen og det så ut til å være litt is, men desverre under relativt mye vann.
              Løsningen kan være Brandbu eller Eina som flere snakker om her inne.

              Har tidligere hørt om flyging på is ved Lier - usikker på om det er egnet for fly, el?, bensin? eller glow?. Eller om det er best egnet for litt forsiktig heli.
              Mener det var snakk om Damtjern, men fikk tilbakemeldinger her som sa at det var lite egnet pga skigåere osv.

              Comment


              • #8
                På Damtjern ved Liertoppen har det vært en gjeng å flydd i går og i dag.
                Sikkert 20 cm is der.
                Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

                Per Nilsen
                Spikkestad

                Comment


                • #9
                  Søndag - Damtjern?

                  Originally posted by peppern75 View Post
                  På Damtjern ved Liertoppen har det vært en gjeng å flydd i går og i dag.
                  Sikkert 20 cm is der.
                  Noen som skal ut i morgen, søndag 28. desember 2008 i 11-12-draget?

                  Jeg skal ut og vurdere forholdene da, ivaffal. Tar med den nye Yaken... til Damtjern... Hvilken ende av vannet er mest populær?

                  Comment


                  • #10
                    Det er helt sikkert noen som skal ut på Damtjern i morgen. Regner med at jeg tar en tur, det er spådd bra vær. Vi kjører inn på bussholdeplassen midt på tjernet og videre ned til vannet. Det er brøytet helt ned.
                    Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

                    Per Nilsen
                    Spikkestad

                    Comment


                    • #11
                      Her er resultatet av flyvingen min på Damtjern i dag.
                      1 stk totalvrak A10
                      Attached Files
                      Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

                      Per Nilsen
                      Spikkestad

                      Comment


                      • #12
                        uffda det var synd, den isen er utilgivelig...
                        Øyvind

                        www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

                        Comment


                        • #13
                          Noen som vet om det er mulig å fly fra Damtjern med vanlige hjul om dagen? Eller har snø, mildvær og ny kuldeperiode ødelagt isen?

                          Comment


                          • #14
                            Mengder av snø på Liertoppen i helga som var, tror ikke det har smeltet noe i uka

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Quadrocopter View Post
                              Mengder av snø på Liertoppen i helga som var, tror ikke det har smeltet noe i uka
                              Jeg har hørt rykter om at en lokal flyver også er lokal sjefsmåker. Hvis det er riktig kan jo denne personen ha holdt en stripe åpen de siste ukene...

                              Comment

                              Working...
                              X