Unconfigured Ad

Collapse

OEM p-51D mustang?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • opa
    • Jan 2007
    • 717

    #1

    OEM p-51D mustang?

    hei! så denne på elefun: http://www.elefun.no/elefun4/aspx/pr...173&prod=P-51D Mustang .60 (ARF)&kategoriID=10000
    er dette noe og kjøpe til en o.s. 65 la?
    Joakim L. T. 94-Modell
    ---------------------------------------------------
    Aeroworks - Extra 300
    Extreme Flight - Yak 54E Profile
    Crrc-Pro GF26I
    EG - Yak 54 26cc
    Kyosho - Edge 540 .50
    C Goldberg - Cub med flottører
    OMP - Katana V2

    those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all
  • o-esped
    • Jul 2005
    • 224

    #2
    Sånn som jeg ser det så må jo den motoren være midt i blinken for modellen. Vet denne er veldig lik H-9 sin version som koster det dobbelte. Flyr den halvparten så bra også så er det nok ett røverkjøp. Regner ikke med du evt. skal ha problemer siden du holder deg innenfor det anbefalte fra produsent.

    Lykke til.

    P.S. warbird = 4-takter... P.S.
    Mvh.

    Ole Chr. Espedal
    __________________
    Scale Warbirds of Norway
    www.scalewarbird.org
    __________________
    Kyosho Piper Cub
    Hangar 9 P-51 Mustang
    Great Planes Super Decathlon
    Hirobo Shuttle Plus
    Top-Flite P-40E Gold Edition
    Kyosho Jet Illusion
    Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
    Mini Mag (Trainer for min far)
    E-Flight AT-6 Harvard

    Comment

    • Guest

      #3 Unapproved
      P-51 Mustang

      Hei Godtfolk
      Har en P-51 som jeg kjøpte hos rcnet under navnet Fly-model...Ser veldig lik ut som den du refererer til...
      Jeg satte min opp med electro og kan bare si at den flyr som en drøm...
      Har noen og tyve fly men denne er vel en av mine favoritter..Enkel og fly og landinger er veldig lett...Kan nevne at jomfruturen gikk med ski..Og det var litt av et syn og se mustang med ski på.hehe.
      Modellen er satt til side for vinteren...Og venter på bar bakke...
      Bildet er fra siste flight i år...Kan bare annbefalet flyet på det varmeste.


      Mvh V.Lorentsen
      Attached Files

      Comment

      • opa
        • Jan 2007
        • 717

        #4
        Originally posted by o-esped
        P.S. warbird = 4-takter... P.S.
        hehe... har tenkt på det jeg og men har en o.s. 70 fl men den blir vel litt liten?
        Joakim L. T. 94-Modell
        ---------------------------------------------------
        Aeroworks - Extra 300
        Extreme Flight - Yak 54E Profile
        Crrc-Pro GF26I
        EG - Yak 54 26cc
        Kyosho - Edge 540 .50
        C Goldberg - Cub med flottører
        OMP - Katana V2

        those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

        Comment

        • surpass
          • Apr 2007
          • 833

          #5
          Os fl 70 blir bedre enn 65 la = )

          Comment

          • o-esped
            • Jul 2005
            • 224

            #6
            Tror du ikke FL 70 blir litt liten når det er anbefalt 90 size 4-takter? Det ville jeg trodd. Jeg flyr min H-9 med en saito 91 og det er en drøm å fly. Store fine looper å laaange barrel roll's. Uansett valg, lykke til og god jul
            Mvh.

            Ole Chr. Espedal
            __________________
            Scale Warbirds of Norway
            www.scalewarbird.org
            __________________
            Kyosho Piper Cub
            Hangar 9 P-51 Mustang
            Great Planes Super Decathlon
            Hirobo Shuttle Plus
            Top-Flite P-40E Gold Edition
            Kyosho Jet Illusion
            Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
            Mini Mag (Trainer for min far)
            E-Flight AT-6 Harvard

            Comment

            • surpass
              • Apr 2007
              • 833

              #7
              Overkill blir det nok ikke, men har nå flydd endel warbirds i den vektklassen med 70 4takt
              Hadde faktisk en At-6 texan, 170 cm vingespenn med luft retract og hele greia, som fløy utrolig fint på en os 52 surpass. Så tror jeg at en fl 70 yter bedre enn en 65 la. La er gode motorer bare sånn at det sies!

              Comment

              • o-esped
                • Jul 2005
                • 224

                #8
                Det er greit å vite. Generelt for oss modellflygere er kanskje at vi over motoriserer modellene våre så vi har litt ekstra å gå på.
                Mvh.

                Ole Chr. Espedal
                __________________
                Scale Warbirds of Norway
                www.scalewarbird.org
                __________________
                Kyosho Piper Cub
                Hangar 9 P-51 Mustang
                Great Planes Super Decathlon
                Hirobo Shuttle Plus
                Top-Flite P-40E Gold Edition
                Kyosho Jet Illusion
                Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
                Mini Mag (Trainer for min far)
                E-Flight AT-6 Harvard

                Comment

                • surpass
                  • Apr 2007
                  • 833

                  #9
                  Jeg er helt enig. Er meget mange som overmotoriserer modellene sine.
                  Dette tror jeg er fordi prisforskellen på en 50 motor og 90 motor nå til dags er så liten at den er nesten ikke merkbar!
                  Så er det jo litt avslappende å fly rundt mens du vet at du har power til å dra modellen ut av kriser.
                  Men personlig foretrekker jeg å fly flyet, og ikke propellen!

                  Comment

                  • opa
                    • Jan 2007
                    • 717

                    #10
                    "Men personlig foretrekker jeg å fly flyet, og ikke propellen"

                    ja, jeg og liker at motoren "sliter" litt på takeoff på slike fly, men tror nok at det blir 2-takt første turene så får jeg se
                    Joakim L. T. 94-Modell
                    ---------------------------------------------------
                    Aeroworks - Extra 300
                    Extreme Flight - Yak 54E Profile
                    Crrc-Pro GF26I
                    EG - Yak 54 26cc
                    Kyosho - Edge 540 .50
                    C Goldberg - Cub med flottører
                    OMP - Katana V2

                    those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

                    Comment

                    • tomchr
                      • Feb 2007
                      • 20

                      #11
                      Hei.

                      Driver å skal montere en sånn. Lurte derfor om noen kan forklare meg, evt legge ut bilder av hvordan retractservoen ble montert? Og hva slags servo som er best egnet? Har litt forskjellig liggende her.

                      På forhånd takk : )
                      -----------------------
                      Tom Chr
                      http://www.gomfk.com/
                      -----------------------
                      Diverse stående/liggende ; )

                      Comment

                      • Guest

                        #12 Unapproved
                        Hei...Ja da har du et flått fly som flyr veldig fint og er snill og ha med og gjøre..
                        Og forrr et syn den er i lufta

                        Vel..Når det gjeld retractservoen brukte jeg hobbyking sin retract...Er litt vanskelig og ta bilde siden jeg har limt igjen disse plast-hjulbrønnene...Men husker det var litt småkranglete og bøye disse stagene.Men gjør som i boka..Og husk at hjul-leggen må gå i lås både helt ute og helt inne...Litt viktig dette...Var en på stripa med en hangar9 P-51 og når han sku taxe ut på stripa for maiden knakk den ene hjulet sammen( Siden den ikke var i låst posisjon)..
                        Jeg har ikke hatt problem i det hele tatt..Så få dette riktig justert(bøy på stagene) før du limer hjulhusene.....Jeg limte dette med limpistol...Slik at det går ann og komme til i ettertid.

                        MVH V.Lorentsen.

                        Comment

                        • tomchr
                          • Feb 2007
                          • 20

                          #13
                          Takker for svar og tips : )

                          Problemet er at slik det nå er så er ikke rommet det servoen skal inn på langt nær bredt eller høyt nok til å få inn servoen. Er det meningen at man skal skjære ut i hver vingedel, bygge opp klosser til å feste servoen på i tillegg til de to balseklossene som er med?
                          -----------------------
                          Tom Chr
                          http://www.gomfk.com/
                          -----------------------
                          Diverse stående/liggende ; )

                          Comment

                          • surpass
                            • Apr 2007
                            • 833

                            #14
                            Ikke for å stjele tråden her, men følger det ikke med retract i denne modellen?
                            Kunne tenke meg en sånn med elektro Men det får bli etter raptor prosjektet

                            Comment

                            • tomchr
                              • Feb 2007
                              • 20

                              #15
                              Ja, det er medfølgende mekanisk retract
                              -----------------------
                              Tom Chr
                              http://www.gomfk.com/
                              -----------------------
                              Diverse stående/liggende ; )

                              Comment

                              Working...