Unconfigured Ad

Collapse

Vinter=>snø=>skiunderstell

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hans AA
    • Dec 2003
    • 81

Vinter=>snø=>skiunderstell

Vinteren er her folkens. Det er sikkert. Jeg trenger derfor ski til min SIG Kadet MarkII

Tower Hobbies carries an expansive collection of RC cars, RC airplanes, RC boats, model trains, sot cars, and supplies for all hobbyists.

Hvilke erfaringer sitter man med? Holder Dubro sine? http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...?&I=LXWH30&P=7

Eller er det kanskje bedre med aluminiumski? http://www.nortrading.no/default.asp...7368&p7368_v=1

Ikke vet jeg ihvertfall. Trenger en hurtig avgjørelse.
  • skaarer
    • Sep 2007
    • 69

Skulle tro at dubro sine holder. Jeg bruker dubro sine på 50 size H9 showtime og er fornøyd med dem.
    Arne K Skaarer

Mikronor RC Team
    Jets Of Norway
    Phoenix-rc.org
    Vingtor RC Club

Comment

• Quadrocopter
      Moderator
      • Aug 2007
      • 6357

Kjenner flere som bruker de store DUBRO skiene på modeller rundt 2-3 kilo og det fungerer utmerket
      Selvfølgelig betyr snø kvaliteten en del, fuktig snø bærer bedre enn pudder føre.
      Kommer til å sette DUBRO skiene på HK - YAK 55'en (ca 2,5kg) min når det blir behov for det (vasser ikke akkurat i snø om dagen....)

Comment

• nixxon
        • Feb 2005
        • 478

Originally posted by Quadrocopter
        Kjenner flere som bruker de store DUBRO skiene på modeller rundt 2-3 kilo og det fungerer utmerket
        Selvfølgelig betyr snø kvaliteten en del, fuktig snø bærer bedre enn pudder føre.
        Kommer til å sette DUBRO skiene på HK - YAK 55'en (ca 2,5kg) min når det blir behov for det (vasser ikke akkurat i snø om dagen....)
        Det Dubro skisettet inneholder så vidt jeg kan se 2 stk. ski som erstatning for hovedhjulene.

Er det noen som kan anbefale en god løsning som erstatter halehjulet? Er det å anbefale å montere en nesehjulsski bak på en eller annen måte?

Comment

• Krazy-K
          • Jul 2006
          • 339

Originally posted by nixxon
          Det Dubro skisettet inneholder så vidt jeg kan se 2 stk. ski som erstatning for hovedhjulene.

Er det noen som kan anbefale en god løsning som erstatter halehjulet? Er det å anbefale å montere en nesehjulsski bak på en eller annen måte?
          Jeg bruker Dubro på både en Funtana X50 og en GP Ultimate 40 uten noen ski bak. Fungerer helt fint, i alle fall hvis det ikke er for dypt.
          Halen følger med i alle fall...
          Kenneth Davidsen

Comment

• Guest

#6 Unapproved
            Hei. Har ski på 6-7 av mine modeller. Fra dubro sine parkflyerski,Dubro 60 ski og Jay Dee aluminiumski og alle funker greit. Men må si at løsningen for fjæren er best på Jay dee-skien...Og tåler mest før di er i ulaget...Det funker greit uten ski bak på taildraggere..Men modeller med nesehjul må man selvsakt ha 3 ski...
            Har en 30% som har fått ski bak på tailhjulet men så er jo modellen 8kg.

Det er et merke som ikke selges i norge som heter maiden-usa vist jeg ikke husker feil.

Men på din modell funker Dubro 60 helt greit.

Mvh V.Lorentsen.

Comment

• grønnskolling
              • Oct 2006
              • 355

Flottører til vann fungerer jo også utmerket på snø. Det bruker jeg, men det blir jo liksom litt "feil" da.

Comment

• Thinnthinn
                • Sep 2002
                • 1172

Jeg ville gått for disse:

pluss en av disse:
                Audun Thinn
                Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

Comment

Working...