Unconfigured Ad

Collapse

Motormontering, forskjell på silynder opp/ned?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jostein
    • Jan 2008
    • 1161

    #1

    Motormontering, forskjell på silynder opp/ned?

    Noen som kan forklare meg hva årsaken til at motoren i noen tilfeller
    er montert med silynderen ned, eller til siden?


    Mvh Jostein
    Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no
  • ErlendM
    • Jun 2006
    • 631

    #2
    Originally posted by jstn
    Noen som kan forklare meg hva årsaken til at motoren i noen tilfeller
    er montert med silynderen ned, eller til siden?
    Det har stort sett med plasshensyn å gjøre, og designet på modellen. For mange med cowling vil det ikke gå å plassere sylinderen rett opp uten å ta et (stygt) hull på toppen, da kan det være lurere å snu motoren opp-ned da det enten er bedre plass i cowlingen eller at et hull på undersiden ikke skjemmer så mye som på oversiden.

    De fleste trainere har sylinder opp eller til siden - dette letter håndtering av gløder betraktelig og disse har gjerne heller ikke heldekkende cowling.
    Erlend Moen
    Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

    Comment

    Working...