Unconfigured Ad

Collapse

Klunkslange på at-40 (Og andre fly)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Speedfreak
    • Jun 2006
    • 220

Klunkslange på at-40 (Og andre fly)

Synes klunkslangen på At40 flyet er så stiv. Den bøyde seg bare sideveis mot langsidene i tanken, men den klarte ikke å komme til åpningen i tanken i motsatt ende. Byttet til en mykere slange som skulle være en klunkslange i følge elefun. Denne er mykere men fortsatt vil ikke slangen bøye seg til motsatt ende.

Spørsmålene mine er da: Vil ikke motoren kunne slippe opp for fuel dersom man flyr med snuten nedover? Flere som har hatt det samme problemet? Finnes det andre bedre slanger å få kjøpt?
    Raptor 50 titan se,Minititan,Trex 700,
    Cap 232 60 size, Stryker f27c, At40 , Seagull ep edge 540
    Futaba 12FG
  • audifrik
    • Mar 2008
    • 497

hei.
    jeg har hatt noe av det samme på min skystar jeg hadde som første fly. klunken gikk vel ca halvveis ned eller noe med nesa ned. det jeg fløy rett ned med nesa merka jeg ikke noe av at klunken var sånn. jeg byttet selv ut klunkslangen pga den som fulgte med morknet før motoren var kjørt inn.
    Lower, Lower, oops.
    Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

Comment

• Aerial
      • Sep 2007
      • 263

Har selv byttet ut klunkslange, bruker veldig myk slange og da er klunken der den skal være til enhver tid...
      -= www.samundsen.net =-

Comment

• Speedfreak
        • Jun 2006
        • 220

Originally posted by Aerial
        Har selv byttet ut klunkslange, bruker veldig myk slange og da er klunken der den skal være til enhver tid...
        Hvilken slange er det du bruker?
        Futaba 12FG

Comment

• Aerial
          • Sep 2007
          • 263

Originally posted by Speedfreak
          Hvilken slange er det du bruker?
          Husker ikke hvilken slangetype det er, men tror det er denne:
          -= www.samundsen.net =-

Comment

• Speedfreak
            • Jun 2006
            • 220

Husker ikke hvilken slangetype det er, men tror det er denne:
            http://elefun.no/elefun4/aspx/produk...tegoriID=10000
            Ja, det er den jeg bruker, men den er fortsatt for stiv for å bøye seg overalt i tanken.
            Futaba 12FG

Comment

• Guest

#7 Unapproved
              Husk at den trenger vel ikke å dette 180 grader helt tilbake til innløpet.
              Flyr både 3d og imac, og har vel ikke hatt noe problem med det.
              (så lenge du ikke har tenkt å fly tanken helt tom, men det er vel få som gjør.Er jo alltid igjen en liten skvett )

Comment

• Speedfreak
                • Jun 2006
                • 220

Originally posted by anders e
                Husk at den trenger vel ikke å dette 180 grader helt tilbake til innløpet.
                Flyr både 3d og imac, og har vel ikke hatt noe problem med det.
                (så lenge du ikke har tenkt å fly tanken helt tom, men det er vel få som gjør.Er jo alltid igjen en liten skvett )
                Har ikke så mye erfaring med fuel fly, men klunkslangen i tanken bøyer seg ikke annet enn fra side til side. Så dersom man flyr med snuta nedover kan det selv ved 3/4 full tank gå luft til slangen.

Har bare erfaring ifra helikopter og der går klunkslangen rundt i nesten hele tanken, og i tilegg har man jo en headertank som er full hele tiden. Skjønner ikke dette helt jeg....
                Futaba 12FG

Comment

• Aerial
                  • Sep 2007
                  • 263

Originally posted by Speedfreak
                  Ja, det er den jeg bruker, men den er fortsatt for stiv for å bøye seg overalt i tanken.
                  da er det nok ikke den slangen jeg har... mener man får kjøpt "klunkslange" på elefun, er vel egentlig til heli, men burde da funke hvis den ikke er for kort da....
                  -= www.samundsen.net =-

Comment

• Speedfreak
                    • Jun 2006
                    • 220

da er det nok ikke den slangen jeg har... mener man får kjøpt "klunkslange" på elefun, er vel egentlig til heli, men burde da funke hvis den ikke er for kort da....
                    Har faktisk prøvd den også, hvis det er den som heter synergy. Men er fortsatt for stiv. Egenlig ganske lik den som er nevnt tidligere i denne tråden.

Kan det være bedre å bruke en klunk som er tyngre?

Fint hvis dere kan legge ut linker til slanger dere bruker som klunkslanger folkens!
                    Futaba 12FG

Comment

• LarsO
                      • Dec 2007
                      • 1273

Leter jeg også etter brukende klunkslange. Har også prøvd Synergy klunkline, men som andre syns jeg den ble altfor stiv.
                      Har tidligere blitt annbefalt å kjøpe Hayes clunk line, men har ikke funnet den her i Norge.
                      Det må vel være en plass her hjemme det går ann å få noe brukende?!
                      Last edited by LarsO; 05-01-09, 00:19.

Comment

• Speedfreak
                        • Jun 2006
                        • 220

Originally posted by Lars Odland
                        Leter jeg også etter brukende klunkslange. Har også prøvd Synergy klunkline, men som andre syns jeg den ble altfor stiv.
                        Har tidligere blitt annbefalt å kjøpe Hayes clunk line, men har ikke funnet den her i Norge.
                        Det må vel være en plass her hjemme det går ann å få noe brukende?!
                        +1
                        Har problemer med å finne noe som er like mykt og som de som følger orginalt med i tankene.
                        Futaba 12FG

Comment

• Rein
                          • Feb 2006
                          • 172

Hei. Jeg bruker helt vanlig standard fuelslange som klunkslange i alle mine fly....

Aldri noe problem at den ikke bøyer seg fram i tanken. Du flyr jo uansett ikke i stup så veldig lenge av gangen, og hvis du gjør det allikevel er det ikke luft i slangen som er ditt største problem. Eneste gangen jeg kan se behov for klunkslange som bøyer seg 180 grader framover må være hvis du flyr med vridbar propell, og hovrer med nesa nedover.

Mvh. Rein
                          mine fly;
                          Noen kommer
                          noen går.

Comment

• LarsO
                            • Dec 2007
                            • 1273

Originally posted by Rein
                            Hei. Jeg bruker helt vanlig standard fuelslange som klunkslange i alle mine fly....

Aldri noe problem at den ikke bøyer seg fram i tanken. Du flyr jo uansett ikke i stup så veldig lenge av gangen, og hvis du gjør det allikevel er det ikke luft i slangen som er ditt største problem. Eneste gangen jeg kan se behov for klunkslange som bøyer seg 180 grader framover må være hvis du flyr med vridbar propell, og hovrer med nesa nedover.

Mvh. Rein
                            Joda, men en feks. en laaang funnel med snuten inn og klunkslange som ikke vil fram i tanken er ikke noe jeg vil ha

Comment

• opa
                              • Jan 2007
                              • 717

jeg hadde orginal klunkslange på en katana 3d med en 70 firetakt, den var alt for stiv, så den stoppet rett som det var hvis jeg stupte i rundt 5 sekunder.
                              Joakim L. T. 94-Modell
                              ---------------------------------------------------
                              Aeroworks - Extra 300
                              Extreme Flight - Yak 54E Profile
                              Crrc-Pro GF26I
                              EG - Yak 54 26cc
                              Kyosho - Edge 540 .50
                              C Goldberg - Cub med flottører
                              OMP - Katana V2

those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

Comment

Working...