Unconfigured Ad

Collapse

Klunkslange på at-40 (Og andre fly)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rein
    • Feb 2006
    • 172

Jeg har en katana v2 70 med en .91 2 takt i og det har aldri vært noe problem med luft i slangen ved dykking.

Hvis du flyr full gass med nesa nedover kan det nok hende du suger inn noe luft, men det er det vel ikke mange som gjør?

Rein
    mine fly;
    Noen kommer
    noen går.

Comment

• Speedfreak
      • Jun 2006
      • 220

Har da prøvestartet at40'n, og som jeg tenkte kutter den etter en liten stund med snuten ned og halv tank fuel. Det tar ca 5-10 sekunder før det kommer luft i slangen. Holdt flyet i henda mens jeg tiltet på flyet opp og ned.

Dette problemet er kanskje størst med små tanker der det er vanskeligere for slangen å bøye seg. I helikopterene mine følger slangen med fuelen rundt i tanken.
      Raptor 50 titan se,Minititan,Trex 700,
      Cap 232 60 size, Stryker f27c, At40 , Seagull ep edge 540
      Futaba 12FG

Comment

• AVIATor-Olav
        • Mar 2008
        • 34

Originally posted by Speedfreak
        Har da prøvestartet at40'n, og som jeg tenkte kutter den etter en liten stund med snuten ned og halv tank fuel. Det tar ca 5-10 sekunder før det kommer luft i slangen. Holdt flyet i henda mens jeg tiltet på flyet opp og ned.

Dette problemet er kanskje størst med små tanker der det er vanskeligere for slangen å bøye seg. I helikopterene mine følger slangen med fuelen rundt i tanken.
        Det å holde flyet i hånda med nesa nedover blir ikke det samme som å fly med nesa nedover. For å få til en lignende effekt i lufta må du ha vridbar propell, som noen var inne på her, og "bremse" flyet.
        Til sammenligning: du blir ikke hengende i selene når et fly er i nedstigning. Ikke engang når man flyr loddrett nedover blir man hengende i selene (Jeg har flydd en del Acro i full size).
        Jeg har aldri tatt hensyn til at klunkslangen ikke kommer fram når man holder flyet nedover, og jeg har aldri hatt problemer med at motoren stopper når man flyr med nesa ned.

Comment

• hallingdal
          • Oct 2006
          • 70

Hei
          Du kan jo prøve ein slik :http://www.ronlund.com/Merchant2/mer...ode=OMIFUELMAG

Eg bruker den på eit helikopter istedenfor headertank.
          HB
          Hallingdal RC Klubb

Synergy N9
          TRex Pro 600N
          Trex 500 esd
          Trex 250
          Spectrum DX7
          Futaba 9C
          + noko flygreier.

Comment

Working...