Unconfigured Ad

Collapse

Size, kan noen gi en pekepinn på vingespenn på flyet?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spitmk16
    • Oct 2005
    • 1367

Size, kan noen gi en pekepinn på vingespenn på flyet?

Vet at 60 size er forsjellig på feks cub og extra når det gjelder vingespenn, men hadde vært storartet om noen gadd å lage en tabell med ca vingespenn på 3d, acro og "kosefly" på de forsjellige motorene som fins, fra 30 size til 120 size.

Dette tror jeg hadde vært til stor hjelp for flere enn meg , da mange av annonsene på rcmarked handler om "selger cub 60 size" eller "extra 90 size".

Har nesten null snøring på fuel.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
  • spewster
    MFN Skribent
    • Aug 2007
    • 1134

Tror det kan være vanskelig å lage en slik liste om ikke alle fly hadde blitt bygget i scala, noe de ikke alle er.

Selv sjekker jeg bare mot tilsvarende fly hos feks elefun, rcpro osv selv om det er litt tungvint om jeg ikke har ca mål i hodet.
    Vet at VS på en 40 size trainer er rundt 160-180 og for en 3d modell med samme VS kalles de 90-120size.

Kanskje andre har en annen måte?
    Last edited by spewster; 09-01-09, 15:02.
    Stian Håvak (82)
    Fly low or crash trying!

MFN @ Facebook - Like!

Comment

• Jon Wold
      • Sep 2002
      • 949

Akro, lavvinga fly er som regel i vingespenn
      25-size: 120-130 cm
      40-size: 130-150 cm
      60-size: 160-170 cm
      90-120-size 180cm
      140-size 200cm

Men det varierer veldig. En Extra med 150 vingespenn vil være en 60-90 size

Forvirra jeg deg nok nå? Svaret er jo egentlig at det kommer an på flyet. Vi pleier å si "hvor lang er en fisk? - Det kommer an på lengden". Mer sant en morsomt. God fredag.
      MVH

Jon Gunnar Wold

Comment

• Jøllsrud
        • Oct 2007
        • 469

Det at det såt f.eks 60-size er også ganske lite "riktig".

I 60size acro\3d fly jeg har hatt har jeg satt i 90 2 taktmotor, og det har vært passe power..

Motor bør man egentlig velge ut ifra vekt på flyet med alt innhold mener nå jeg.

Men en tabell gor jo en liten pekepinn.

Comment

Working...