Unconfigured Ad

Collapse

Incidece-meter!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cissaman
    • Feb 2008
    • 324

Incidece-meter!

God kveld folkens!

Jeg har fått meg et Robart incidence-meter, har lyst å bli bedre på å sette opp modellene mine skikkelig. (Forutsetningen er å kunne bruke utstyret, hehe..)

Det jeg lurer på er at for å kunne måle riktig så må jo flyet vadres av riktig på standen, for å få til det så må jeg finne riktig linje gjennom flyet, altså en rett linje fra midten av torpedo der hvor motorens aksling skal vær i krysset(har jeg forstått riktig?) og bakover for så å vadre av på standen.

Men hvordan skal jeg finne et holdepukt videre bakover, jeg har kun krysset på torpedo å gå utifra.

Kan noen her inne belære meg og andre om bruk av incidence-meter så er jeg veldig takknemlig for det: )
    Bare flygreier: )
  • Kingfisher
    • Feb 2006
    • 833

Har desverre ingen erfaring med den analoge varianten du viser til. Men vurderte du den digitale varianten og hvor vatring er unødvendig da 0 grader kan settes til hvilken som helst vinkel?

Her er den jeg bruker. Det eneste jeg har å klage på er at hvis en glemmer å slå den av så går batteriet veldig fort tomt.

Stein

Comment

• Quadrocopter
      Moderator
      • Aug 2007
      • 6357

Hvordan bruke Incidence meter

Hvis det er seilfly du holder på med så kan jeg absolutt anbefale denne videoen fra radiocarbonart
      På denne og andre DVD'er i samlingen får du en mengde tips or triks på bruk av bl.a. incidencemeter.

Det gå sikkert å forklare bruk her i tråden men det vil ikke være i nærheten av hva du lærer på filmen(e).

Men WEB'en er også en fin plass å lete - på denne linken finner du en guide som kan hjelpe deg igang, dette er mer generell informasjon.

-Lykke til-
      Last edited by Quadrocopter; 10-01-09, 08:54. Reason: typo

Comment

• cissaman
        • Feb 2008
        • 324

Glimrende!

Da har jeg iallefall litt å se på slik at jeg kan lære meg litt grunnleggende, skal kikke på dette i morgen. (så får jeg mase litt her hvis noe fortsatt er uklart: )

Det er i første omgang et seilfly ja, hadde jomfru på det her om dagen og det flyr som en drøm men trengte endel trim på balanseror for å fly rett, har en mistanke om at problemet ligger i v-halen. Det er det jeg nå skal prøve og finne utav. Men vil nok bruke det på andre modeller også..

Ha en riktig god natt!
        Bare flygreier: )

Comment

Working...