Unconfigured Ad

Collapse

Byggeblogg RealFlight G4 Yak55 fra HaiKong (www.hobbycity.com)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nixxon
    • Feb 2005
    • 478

    #1

    Byggeblogg RealFlight G4 Yak55 fra HaiKong (www.hobbycity.com)

    RED: Denne tråden gjelder en datamodell av flyet for bruk i RealFlight G4:
    ************************************************** ****

    Nå skal jeg begynne å bygge et fly i RealFlight G4. Har ikke oversikt over alle "materialer" og "verktøy" ennå, men forventer å komme sterkt tilbake om kort tid.

    Noen som vet om et bra utgangspunkt i RF G4, Add-Ons & Expansion Packs for denne modellen?

    Evt. noen som har gjort dette før?

    (evt. som vet når hobbycity.com får inn nye eksemplarer av dette vannvittige flyet?)

    Ærbødigst, herr nixxon
    Last edited by nixxon; 04-02-09, 20:51.
  • runjoh
    • Apr 2007
    • 105

    #2
    denne burde vel passe?
    http://www.modellflynytt.no/articles...50e/Side1.html
    T-rex 450 SE V2 , T-rex 500ESP ,T-rex 600 CF, T-rex 600 ESP,T-rex 600 NSP
    Spectrum DX3, DX7, JR DSX9
    GS Storm CL1 Pro
    CmPro Cessna 182 Skyline, 120YS
    Multiplex Funjet
    Reichard proxima II
    ExtremeFlight RC Extra EXP 48"

    Comment

    • nixxon
      • Feb 2005
      • 478

      #3
      Originally posted by runjoh
      Hehe. Jeg har en slik Yak55 nede i kjelleren. Nå skal jeg "bygge" en virtuell kloning til simulatorbruk.

      Comment

      • runjoh
        • Apr 2007
        • 105

        #4
        Er YAK 54 så langt unna da??
        T-rex 450 SE V2 , T-rex 500ESP ,T-rex 600 CF, T-rex 600 ESP,T-rex 600 NSP
        Spectrum DX3, DX7, JR DSX9
        GS Storm CL1 Pro
        CmPro Cessna 182 Skyline, 120YS
        Multiplex Funjet
        Reichard proxima II
        ExtremeFlight RC Extra EXP 48"

        Comment

        • Vegabond
          • Jun 2006
          • 1921

          #5
          Kanskje litt off topic her også, men jeg får "unable to contact list server. Search failed" når jeg skal se etter servere, skjønner at det er brannmuren som stenger den ute, men den skal være åpen for realflight.

          Noen tips?

          Jeg bruker Bitdefender antivirus.


          Mvh Robert.
          ~Futaba 10C~


          ~T-Rex 500 v-bar~
          ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

          ~Min Cnc byggetråd #1~
          ~Min Cnc byggetråd #2~
          ~Min Cnc byggetråd #3~


          ~Trondheim Modellflyklubb~

          Comment

          • nixxon
            • Feb 2005
            • 478

            #6
            Nå har jeg tatt ett skritt videre; jeg har lastet ned 2 programmer for 3D modellering og noen plug ins:

            For modellering: wings-0.99.04a.exe (http://wings3d.com)
            For montering av bevegelige deler (ror osv.): blender-2.48a-windows.exe (http://www.blender.org/)

            Her fant jeg plug-insene: http://www.knifeedge.com/forums/showthread.php?t=17674

            Og så noen linker til 3-sider-av-flymodeller-foto for å legge inn som basis i Wings 3D: http://www.knifeedge.com/forums/show...0&page=2&pp=15

            Og diverse annet: http://www.knifeedge.com/forums/showthread.php?t=18940

            og så en link til en praktisk veiledning for å begynne med Wings3D: http://www.knifeedge.com/forums/show...553#post121553

            Nå har jeg noe å pusle med i dagene fremover
            Last edited by nixxon; 04-02-09, 20:58.

            Comment

            • nixxon
              • Feb 2005
              • 478

              #7
              Originally posted by runjoh
              Er YAK 54 så langt unna da??
              Nå har jeg lest ørlite grann om dette, og kanskje det absolutt enkleste er å begynne med en eksisterende modell og modde den littegrann utenom G4 editoren. Skal sjekke ut om man kan eksportere modeller og redigere formen i f.eks. Wings3D.

              Yak54 burde jo være et kurant utgangspunkt for Yak55 EP. Det er vel i hovedsak canopyen som er iøyenfallende forskjellig mellom de to.

              I RealFlight simulatoren kan man nemlig ikke endre den sk. "Mesh" - formen på flyet - men kun den tekniske innmaten og evt. lakkeringen.
              Last edited by nixxon; 04-02-09, 21:00.

              Comment

              • jab
                • May 2007
                • 407

                #8
                Originally posted by nixxon
                Yak54 burde jo være et kurant utgangspunkt for Yak55 EP. Det er vel i hovedsak canopyen som er iøyenfallende forskjellig mellom de to.
                Yak-54 er to seters versjonen av Yak-55.

                Comment

                • larshkj
                  • Nov 2005
                  • 535

                  #9
                  Originally posted by jab
                  Yak-54 er to seters versjonen av Yak-55.
                  Det er vel strengt talt ikke riktig.
                  Yak-54 er (i følge Wikipedia) en videreutvikling av Yak-55. Yak-54 fløy for føste gang i 1993, mens Yak-55 hadde sin første testflight i 1981.
                  Yak-54 har plass til to personer, mens Yak-55 er single seat. Yak-55 ble tatt i bruk av det Russiske akroteamet i 1984. Samme år som de vant VM.

                  Flyene ser faktisk ganske ulike ut. Yak-55 har mykere linjer enn Yak-54.
                  Lars Henrik Kjølberg

                  http://www.flickr.com/photos/larshkj/

                  Klubber:
                  Jets of Norway
                  Nittedal modellflyklubb

                  Comment

                  Working...