Unconfigured Ad

Collapse

Fly modes -hvor mange ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Litespeed
    • Jun 2005
    • 1064

Fly modes -hvor mange ?

På store acro bensin modeller er det greit med ihvertfall 2 innstillinger på en bryter ,en for normale utslag på rorene til f.eks imac flyving med lite expo og en for 3d flyving med en god del expo som er anbefalt i mange flymanualer.

Men noen bruker kun 1 mode med fulle utslag med mye expo ,mens andre bruker 3 modes på en bryter med lite, normal, full ............vet at modelltype / flystil spiller inn her .
    Lurte på hva som er mest brukt der ute....

Hva bruker du og hvorfor liker du det best ?
    Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/
  • Olavjoergensen
    • Jun 2005
    • 2208

Originally posted by Litespeed
    På store acro bensin modeller er det greit med ihvertfall 2 innstillinger på en bryter ,en for normale utslag på rorene til f.eks imac flyving med lite expo og en for 3d flyving med en god del expo som er anbefalt i mange flymanualer.

Men noen bruker kun 1 mode med fulle utslag med mye expo ,mens andre bruker 3 modes på en bryter med lite, normal, full ............vet at modelltype / flystil spiller inn her .
    Lurte på hva som er mest brukt der ute....

Hva bruker du og hvorfor liker du det best ?
    Jeg bruker 3 stk i motorfly.
    Normale utslag
    Litt mere viril
    Og en med "maks" utslag

Bruker 5 stk i seilfly
    Normal
    Speed
    Vinsj Start
    Flap mode 1
    Flap mode 2

Mvh OJ
    Olav Jørgensen
    Low & fast

Comment

• opa
      • Jan 2007
      • 717

jeg liker best d/r på hver sim bryter, men på en jomfrutur så har jeg 3-punkts bryteren som d/r med da litt mindre en anbefalt, normalt og litt mer. jeg liker det siden da er jeg ganske sikret på at en av de vil passe meg
      Joakim L. T. 94-Modell
      ---------------------------------------------------
      Aeroworks - Extra 300
      Extreme Flight - Yak 54E Profile
      Crrc-Pro GF26I
      EG - Yak 54 26cc
      Kyosho - Edge 540 .50
      C Goldberg - Cub med flottører
      OMP - Katana V2

those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

Comment

• Litespeed
        • Jun 2005
        • 1064

På min Extrem Comp Sukhoi 29 der har jeg 2 knepp på brytern. en for normal pen flyging med en 25% expo og neste hakk 3D innstilling og en 60 % expo. Tar jeg litt utslag på rora så blir utslaget likt på begge knepp...
        Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• bellanca
          • Apr 2004
          • 283

På 3d/fun flyene mine liker jeg å sette opp alt på en trepunktsbryter.
          -Medium,25% ekspo
          -Fullt utslag, 60% ekspo
          -Fullt utslag, 60% ekspo, mikset in bal med høydror

For noen fly hvor high alfa er litt vinglete mikser jeg inn på en en annen bryter litt oppror på balanserorene.
          Futaba 10C Fasst
          Last Down 3XL V3
          Spirit Elite
          Primo
          Hellcat
          Sukhoi
          Pt 19
          Ucd
          Bossanova
          Giles 202
          Boomerang
          Mojo
          Ultra Stick
          Riva Silver X
          Laser 3d
          Hobbyrommet er fullt av leker.

Comment

• elektrodude
            • Sep 2006
            • 1342

Ingen modes.Max utslag på alle ror på alle mine fly,resten tar eg med expo minste flyet mitt veier 18G og det største eg har veier 20kg.Må legge til her att eg flyr ikke noen form for konkuranse,ser for meg att det blir en annen måte å gjøre ting på da
            Alt som kan fjernstyres.
            ---------------------------------------------
            The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
            Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
            Steinar Kvarme.

Comment

• jeeeeeeright
              • Mar 2008
              • 1052

Har som regel en d/r-bryter på alle mine fly hvor jeg velger mellom fulle (og jeg har ganske drøye rorutslag på alle mine fly - er beryktet her oppe for å hovre en wilga 2000) og ca 50-60% utslag.
              Har litt expo på low, og mye på high sånn at små stikkebevegelser gir ca det samme resultatet uansett mode. Unntaket er sideror der jeg har full pupp og ingen expo uansett.
              Flyr mest på low, men klikker over til high når jeg skal hovre e.l.
              Remi A. Sørensen - 94877903
              Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• Eagle
                • Jan 2006
                • 1299

Jeg bruker 3 modes på mine modeller. Synes dette er veldig greit da jeg skifter flystil ofte gjennom en sekvens på 10 minutter.

1: 30% utslag og 0% expo på alle ror. Denne er fin når det er mye vind, og man skal lande uten å overkompensere. Er oxo fin for folk som vil prøve flyet og som ikke har flydd store fly med store ror. Litt sånn "trainer" oppsett.

2: 100% utslag og 50% expo på alle ror. Denne flyr jeg Imac øvelser med, samt noe 3D der jeg ikke har behov for hurtig ror respons. Normalt tar jeg av og lander i denne moden.

3: 100% utslag 0% expå eller +20% expo. Denne bruker jeg under torque roll da jeg vil være på forkant med rorene, samt harrier flyving med Ultimaten der jeg trenger fulle utslag veldig kjapt for å snu modellen på femøringen uten å "velte". Er umulig å "fly" i denne moden.

Dette er "mine" innstillinger som er et resultat av over 200 flighter med Ultimaten. På 3.3 meter Yaken er det fremdeles ting som blir justert og forandret etter hvert som jeg blir med komfortabel med modellen.

Det er også enkle ting man kan gjøre i forbindelse med KE og vertikal opp og ned. Alle radioer har mixe muligheter, og disse bør man bruke, så forenkler man hverdagen på stripa. Har du en modell som trekker mye til venstre når du flyr rett opp, så kan man like greit mixe inn litt sideror ved full gass, istedet for å legge inn mer og mer høyre trekk på motoren. Fantasien setter grensene
                Det er iallefall gøy å eksperimentere
                Knut Erik
                But it flies, so who cares??
                www.torqueroller.com
                Steikje galen
                www.skalamodellflyklubb.no
                www.teamflyingcircus.com

Comment

Working...