Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyde Soft Mounts?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hyde Soft Mounts?

    Hei!

    Har noen av dere prøvd et slikt motorfeste?
    404 File Not Found - Central Hobbies

    Skal sette en Saito 82a i en Sebart Su 26 50e, og tenker litt på vibrasjonene fra motoren på flyet. Noen med F3A-erfaring som kan fortelle meg om dette er bortkastede penger (mange), eller om det har noe for seg.

    Takker for glupe hoder
    Med vennlig hilsen
    Johannes Gjessing GMFK
    || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

  • #2
    heisan

    Hei
    dette er absolutt IKKE bortkastede penger..
    du fjerne mye av vibrasjonene du kan trenge en nesering for og holde motoren i ro i front .
    men jeg vil anbefale deg og lage det selv ..koster ikke mange kronene .se denne linken
    Hyde
    Rune Gjelsnes
    Vikersund
    92624841

    Comment


    • #3
      Så neseringen må festes til brannveggen slik at det sitter sikkelig stabilt ?
      Kjetil
      oops: . . ! . .

      http://www.vingmfk.com

      Comment


      • #4
        helt fremme

        jeg fester mine nese ringer rett bak spinneren ..vet at Hyde lager fester som kan stå alene uten nesering men er ikke sikker på i hvilke str.
        Rune Gjelsnes
        Vikersund
        92624841

        Comment


        • #5
          Har du firewall og løs cowling kan du prøve 110A uten nesering, alt 63A avhengig av bredden paa din motor. Disse krever ikke nesering og er derfor litt harde men vil trolig fungere bedre enn noe annet allikevel. Hvis pris ikke er tema g[r det an aa bestille supermykt feste med integrert nesering direkte av Merle Hyde.

          Mvh
          Guttorm

          Comment


          • #6
            Hei, har lest på linken din samt den pdf'en, men har noen spørsmål:

            -Den gummislangen, må den ha en passende diameter til diameteren på plywood-skivene? Eller kan man bare klippe til et stykke gummi og lage en skjøt? Hvis man må bruke en slange, må denne være litt "trang" for diameter til plywoodskivene?

            -Skal hele festet minus plastmotorbukken glasses, eller bare diskene på hver side med litt overlapp over gummien og nylontråden? Glass på begge sider? PDF'en sier: "gjenta liming og surring på andre siden også"

            -Er det virkelig bare en gummislange som er eneste forbindelse mellom motor og fly, og må man isåfall ta en litt for kort slange slik at den må strekkes før man bruker tråd, for å oppnå et visst press mellom balsaen og gummiskive?

            -Noe antydning til hva diameteren på skiver bør være til en 500g Saito 82?

            Dette ble mange spørsmål men er veldig lysten på å gå igang med et par slike fester. Ender nok opp med litt eksperimentering uansett
            Last edited by johanngj; 21-04-09, 16:10.
            Med vennlig hilsen
            Johannes Gjessing GMFK
            || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

            Comment


            • #7
              gå på med krum hals

              Hei, har lest på linken din samt den pdf'en, men har noen spørsmål:

              -Den gummislangen, må den ha en passende diameter til diameteren på plywood-skivene? Eller kan man bare klippe til et stykke gummi og lage en skjøt? Hvis man må bruke en slange, må denne være litt "trang" for diameter til plywoodskivene?

              jeg har brukt en slange som er litt trang ...min slange er til motor sykkel , hørt også noen som har funnet bra str hos de som selger deler til mc crosser. Ikke skjøt tror ikke det holder i lengden.

              -Skal hele festet minus plastmotorbukken glasses, eller bare diskene på hver side med litt overlapp over gummien og nylontråden? Glass på begge sider? PDF'en sier: "gjenta liming og surring på andre siden også"

              har aldri glasset festene men brukt tråd til surring av fiskestenger (ringene) det har funket fint.

              -Er det virkelig bare en gummislange som er eneste forbindelse mellom motor og fly, og må man isåfall ta en litt for kort slange slik at den må strekkes før man bruker tråd, for å oppnå et visst press mellom balsaen og gummiskive?

              det er bare slangen som er holder men det er plenty...du strekker ikke slangen bare strammer det lett jeg har endt opp med en disk som har en total lengde på ca 22 mm dia ca 90 mm dette til en YS 170.

              -Noe antydning til hva diameteren på skiver bør være til en 500g Saito 82?

              det du kan få plass til på firewall og som matcher slangen du finner men ca 60-70 mm kanskje ???

              Dette ble mange spørsmål men er veldig lysten på å gå igang med et par slike fester. Ender nok opp med litt eksperimentering uansett


              lykke til og dette funker og ikke minst demper både støy og vibrasjoner, ikke koster de så mye heller får jo mange fester på en slange og et par balsa flak.Vet også at Hyde selv har laget fester til store Imac beist på spesial bestilling hvordan det er løst med nesering/feste i front vet ikke jeg.
              Men til store Imac modeller skulle det absolutt være potensiale til og dempe mye støy.
              Rune Gjelsnes
              Vikersund
              92624841

              Comment

              Working...
              X