I min Extra 300s har jeg brukt en nylon støtstang til trottel, jeg fant ut i dag at dette IKKE var noen god ide. Når jeg hadde starta motoren og justert inn fullgass var jeg klar til å ta av, måtte starte motoren på nytt når jeg kom ut på stripa p.g.a litt lav tomgang. Når jeg da fikk start igjen rusa motoren opp på ca. halv gass og det var ingen respons når jeg røska stikka ned på tomgang, måtte da kvele motoren ved å plante propellen ned i moder jord. Etter litt luring fant jeg ut at støtstangen var knekt inne i ytterrøret, tok da ut hele stangen og fant at den var helt sprø i den fremre enden. For meg kan det virke som at denne typen overføringer ikke tåler fuel, dette er kanskje et kjent problem??? Jeg er iallfall VELDIG glad for at jeg fant det ut når flyet fremdeles satt på bakken!!
Er ikke sikker på fabrikatet på denne støtstangen, inner-røret er gjennomsiktig og ytter-røret er hvitt, den er litt flexibel.
Er ikke sikker på fabrikatet på denne støtstangen, inner-røret er gjennomsiktig og ytter-røret er hvitt, den er litt flexibel.
Comment