Unconfigured Ad

Collapse

Valg av bensinfly

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • audifrik
    • Mar 2008
    • 497

    #1

    Valg av bensinfly

    Hei folkens. Jeg har nå tenkt til å kjøpe meg ett bensinfly i 30% størrelsen. Å spørsmålet er da, hvilket fly... Står mellom ekstra 260 fra all above, sd yak 54 og evt cmpro ekstra 330l. Noen tips om valg? Personlig liker jeg disse utseendemessig, med en liten finger på yak'n. Hvordan er flyegenskapene på disse mot hverandre?
    Lower, Lower, oops.
    Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.
  • larshkj
    • Nov 2005
    • 535

    #2
    Yak'en har lengre kropp, og vil nok fly litt penere enn de to Extra'ene. Jeg har selv hatt en Extra 330 (C-ARF 2,3 meter), og jeg synes ikke denne fløy så fint som de to Yak'ene jeg har hatt. Men mye her er vel smak og behag.
    Extra'en snaproller og spinner bedre enn Yak'en.
    Jeg ville helt klart valgt en SD/TT Yak. De flyr veldig fint, og prisen er ikke gal.

    Sjekk også RCMarked. Mange modeller i denne størrelsen til salgs der. H9 Carden Yak, SD Yak, Aeroworks Yak...
    Lars Henrik Kjølberg

    http://www.flickr.com/photos/larshkj/

    Klubber:
    Jets of Norway
    Nittedal modellflyklubb

    Comment

    • Tomas Hestnes
      • Oct 2008
      • 88

      #3
      Denne f.eks http://rcmarked.no/detail.php?id=143...33881246e025ba
      Trondheim Modellflyklubb

      Extra 330L 30% MT-50i
      Mustang P-51D ASP91FS
      HS Cap 232 .60 Brushless
      Mini Funtana
      ST-Model Twin dragon
      Lazer Model Colibri .25
      HK-450

      Comment

      • Stin
        • Jan 2007
        • 629

        #4
        eller denne.. http://rcmarked.no/detail.php?id=143...33881246e025ba
        Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
        På vei inn i Hangaren.
        Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

        Comment

        • audifrik
          • Mar 2008
          • 497

          #5
          Driver å titter litt på rcmarked også ja. Har allerede sendt mail til han du linket til og en til. Regner med det vil bli yak, for liker de best. Takker for svar
          Lower, Lower, oops.
          Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

          Comment

          • cissaman
            • Feb 2008
            • 324

            #6
            Jeg har både sd yak og cmpro 330l, av disse ville jeg uten tvil gått for sd yaken(selv om jeg ikke har flydd den enda), extraen flyr pent den men det er veldig kort i kroppen som de sier her. Og sd yaken er myyye større på alle måter, extraen ser liten ut ved siden av.

            Kvalitetsmessig ligger nok også sd modellene et hakk over.

            Hadde en vellykket jomfrutur med extraen på tirsdag, en drøm å fly, veldig snill i landingene. Håper å få yaken i luften i helgen: )
            Bare flygreier: )

            Comment

            • audifrik
              • Mar 2008
              • 497

              #7
              Takker for svarene. Tror det blir en yak. Venter på noen bilder på mail fra en nå, så håpe det ser bra ut. Da blir det nok testtur til helgen hvis været holder seg og jeg rekker å få hentet modellen.
              Lower, Lower, oops.
              Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

              Comment

              • opa
                • Jan 2007
                • 717

                #8
                veit om flere som har CMPro extra 330l, ingen av dem har helt understell, det skal visst være dårlig, men de sier den flyr bra da
                Joakim L. T. 94-Modell
                ---------------------------------------------------
                Aeroworks - Extra 300
                Extreme Flight - Yak 54E Profile
                Crrc-Pro GF26I
                EG - Yak 54 26cc
                Kyosho - Edge 540 .50
                C Goldberg - Cub med flottører
                OMP - Katana V2

                those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

                Comment

                • ronnynorge
                  • Jan 2008
                  • 1231

                  #9
                  Originally posted by cissaman
                  Jeg har både sd yak og cmpro 330l, av disse ville jeg uten tvil gått for sd yaken(selv om jeg ikke har flydd den enda), extraen flyr pent den men det er veldig kort i kroppen som de sier her. Og sd yaken er myyye større på alle måter, extraen ser liten ut ved siden av.

                  Kvalitetsmessig ligger nok også sd modellene et hakk over.

                  Hadde en vellykket jomfrutur med extraen på tirsdag, en drøm å fly, veldig snill i landingene. Håper å få yaken i luften i helgen: )

                  jeg hadde en vellykket maiden på min sd-tt yak 54 i går.To klikk på høyderor og den fløy som en drøm.Gled deg
                  Ronny Andreassen
                  Sunndal/Vinnu
                  Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                  3DHs 33" EPP
                  JR 9303 2,4

                  Comment

                  • audifrik
                    • Mar 2008
                    • 497

                    #10
                    Originally posted by ronnynorge
                    jeg hadde en vellykket maiden på min sd-tt yak 54 i går.To klikk på høyderor og den fløy som en drøm.Gled deg
                    gleder meg allerede.. håper på å få hentet meg flyet til helgen..
                    blir morro med noe som er litt større enn disse små elektriske tingene jeg har..
                    Lower, Lower, oops.
                    Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                    Comment

                    • Jøllsrud
                      • Oct 2007
                      • 469

                      #11
                      En Yak er ikke et dårlig valg!

                      Jeg er kjempefornøyd med min værtfall

                      Comment

                      • audifrik
                        • Mar 2008
                        • 497

                        #12
                        har ett par kamerater som også flyr yak og de er fornøyde.
                        så en for ett par uker siden som fløy tt/sd yak 30%, og den så ut til og fly kjempefint. så valget er nok tatt nå. så nå er det bare og håpe at været holder seg bra så det blir litt tid i luften uten all denne vinden..
                        Lower, Lower, oops.
                        Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                        Comment

                        • audifrik
                          • Mar 2008
                          • 497

                          #13
                          Da var jeg å hentet meg fly i går kveld. Ble sd yak 54 med dl 50 motor. Gleder meg til jomfrutur.
                          Lower, Lower, oops.
                          Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                          Comment

                          • ronnynorge
                            • Jan 2008
                            • 1231

                            #14
                            Gled deg Har hatt tre små turer med min og nå sitter jeg og venter på at vinden skal gi seg slik at jeg får noen turer til.
                            Ronny Andreassen
                            Sunndal/Vinnu
                            Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                            3DHs 33" EPP
                            JR 9303 2,4

                            Comment

                            • audifrik
                              • Mar 2008
                              • 497

                              #15
                              Gleder meg masse. Regner med å begynne å montere mottaker og gå over litt rundt på modellen i kveld, samt cycle batteriene. Så blir det tur til uken.
                              Lower, Lower, oops.
                              Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                              Comment

                              Working...