Hei folkens. Jeg har nå tenkt til å kjøpe meg ett bensinfly i 30% størrelsen. Å spørsmålet er da, hvilket fly... Står mellom ekstra 260 fra all above, sd yak 54 og evt cmpro ekstra 330l. Noen tips om valg? Personlig liker jeg disse utseendemessig, med en liten finger på yak'n. Hvordan er flyegenskapene på disse mot hverandre?
Unconfigured Ad
Collapse
Valg av bensinfly
Collapse
X
-
Yak'en har lengre kropp, og vil nok fly litt penere enn de to Extra'ene. Jeg har selv hatt en Extra 330 (C-ARF 2,3 meter), og jeg synes ikke denne fløy så fint som de to Yak'ene jeg har hatt. Men mye her er vel smak og behag.
Extra'en snaproller og spinner bedre enn Yak'en.
Jeg ville helt klart valgt en SD/TT Yak. De flyr veldig fint, og prisen er ikke gal.
Sjekk også RCMarked. Mange modeller i denne størrelsen til salgs der. H9 Carden Yak, SD Yak, Aeroworks Yak...Lars Henrik Kjølberg
http://www.flickr.com/photos/larshkj/
Klubber:
Jets of Norway
Nittedal modellflyklubb -
Trondheim Modellflyklubb
Extra 330L 30% MT-50i
Mustang P-51D ASP91FS
HS Cap 232 .60 Brushless
Mini Funtana
ST-Model Twin dragon
Lazer Model Colibri .25
HK-450Comment
-
eller denne.. http://rcmarked.no/detail.php?id=143...33881246e025baDelta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
På vei inn i Hangaren.
Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mmComment
-
Jeg har både sd yak og cmpro 330l, av disse ville jeg uten tvil gått for sd yaken(selv om jeg ikke har flydd den enda), extraen flyr pent den men det er veldig kort i kroppen som de sier her. Og sd yaken er myyye større på alle måter, extraen ser liten ut ved siden av.
Kvalitetsmessig ligger nok også sd modellene et hakk over.
Hadde en vellykket jomfrutur med extraen på tirsdag, en drøm å fly, veldig snill i landingene. Håper å få yaken i luften i helgen: )Bare flygreier: )Comment
-
Takker for svarene. Tror det blir en yak. Venter på noen bilder på mail fra en nå, så håpe det ser bra ut. Da blir det nok testtur til helgen hvis været holder seg og jeg rekker å få hentet modellen.Lower, Lower, oops.
Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.Comment
-
veit om flere som har CMPro extra 330l, ingen av dem har helt understell, det skal visst være dårlig, men de sier den flyr bra daJoakim L. T. 94-Modell
---------------------------------------------------
Aeroworks - Extra 300
Extreme Flight - Yak 54E Profile
Crrc-Pro GF26I
EG - Yak 54 26cc
Kyosho - Edge 540 .50
C Goldberg - Cub med flottører
OMP - Katana V2
those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at allComment
-
Jeg har både sd yak og cmpro 330l, av disse ville jeg uten tvil gått for sd yaken(selv om jeg ikke har flydd den enda), extraen flyr pent den men det er veldig kort i kroppen som de sier her. Og sd yaken er myyye større på alle måter, extraen ser liten ut ved siden av.
Kvalitetsmessig ligger nok også sd modellene et hakk over.
Hadde en vellykket jomfrutur med extraen på tirsdag, en drøm å fly, veldig snill i landingene. Håper å få yaken i luften i helgen: )
jeg hadde en vellykket maiden på min sd-tt yak 54 i går.To klikk på høyderor og den fløy som en drøm.Gled degRonny Andreassen
Sunndal/Vinnu
Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
3DHs 33" EPP
JR 9303 2,4Comment
-
Lower, Lower, oops.
-
har ett par kamerater som også flyr yak og de er fornøyde.
så en for ett par uker siden som fløy tt/sd yak 30%, og den så ut til og fly kjempefint. så valget er nok tatt nå. så nå er det bare og håpe at været holder seg bra så det blir litt tid i luften uten all denne vinden..Lower, Lower, oops.
-
Gled degHar hatt tre små turer med min og nå sitter jeg og venter på at vinden skal gi seg slik at jeg får noen turer til.
Ronny Andreassen
Sunndal/Vinnu
Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
3DHs 33" EPP
JR 9303 2,4Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment