Unconfigured Ad

Collapse

Cessna 177 Cardinal problem.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cyrex84
    • May 2009
    • 8

    #1

    Cessna 177 Cardinal problem.

    Hei alle.. Jeg har anskaffet meg cessan 177 cardinal arf pakken fra throttlestore.com

    har fått begynt med monteringen bra, men da jeg kommer til motor delen plages jeg virkelig..


    Problemet mitt er at jeg ikke får skrudd fast potta til motoren, for utskjæringen på flykroppen der potta skal ligge er for trang, å det er ikke noen mulighet får å skjære ut mere heller...

    Noen andre som har erfart dette???


    FLy Safe



    Eirik Christoffersen
  • Lille_Thomas
    • Sep 2008
    • 364

    #2
    er det mulig å få ett bilde av problemet ditt!?

    har bare brukt 4-takter på det flyet så personlig har jeg hatt noe problemer med eksosen
    Thomas Rongve

    Comment

    • royalevo
      • Oct 2004
      • 177

      #3
      Kanskje ta ut motor og feste potta, før du setter den inn i gjenn?
      ------------------

      PA Bad Boy med ASP46
      H9 T-34 Mentor Saito 82 (på byggebordet)
      E-Flite Taylorcraft
      T-rex 450Sport
      Cessna Cardinal on floates (EPP)

      Comment

      • affa
        Administrator
        • Jul 2002
        • 5877

        #4
        Hei,

        Du må nok til å slipe litt med Dremel eller lignende for å få den inn.

        Det måtte ihvertfall jeg med min JBA motor

        http://www.modellflynytt.no/showpost...8&postcount=10

        Ett annet tips er søkefunksjonen og poste slike spørsmål i allerede oppstartede tråder slik at de som allerede er der og abonnerer på tråden kan svare og følge med på spørsmål rundt modellen!
        Last edited by affa; 21-05-09, 12:36.
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment

        • stg
          • Dec 2005
          • 390

          #5
          Har en SC 61 2T i min Cessna, og den gikk rett inn uten noe sliping, eneste som må gjøres er å borre et hull oppe for å nå den bakerste skruen på potta.
          Svein-Tore Gundersen

          Graupner MC32 Hott V2
          Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
          Sbach 342 DA 50
          3dhs Slick 89 Elektro
          Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
          Jet Legend F-15 (simjet 3000)
          Retrojet 75 (Simjet 1910)
          Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
          Byron Corsair

          Comment

          • rcmodeller
            Forhandler
            • Jun 2003
            • 374

            #6
            ARC Cessna 177 / JBA .61/.91 2 takt

            Hei

            Vi kjenner til problemet og jobber med saken.
            Problemet er at JBA demperene på .61 og .91 2 takt er såpass store og lange at de tar bort i kroppen.
            Et distansestykke mellom motor og potte løser hele problemet.
            Disse håper vi å ha på lager om ikke så alt for lenge.
            Inntil videre så kan man gjøre som Affa anbefaler også.

            Mvh

            Helge Jan Tandstad
            Chairman of the Board & CFO
            Tel Bangkok: +66843242929 (Bangkok office)
            Int telephone: +4790797707
            Email: helge@throttlestore.com


            www.hobbyeurope.com
            Email: salg@throttlestore.com

            A-Products Ltd,
            Building 2B, Room 158/72,
            134 Kalapapruek rd, Phasicharoen.
            10160 Bangkok,
            Thailand

            Comment

            • cyrex84
              • May 2009
              • 8

              #7
              Ordnet!

              Jeg fikk det til nå,, bare skar ut litt til oppunder potte åpningen. ble trangt men det gikk takker for alle svar..


              mvh

              Eirik Christoffersen

              Comment

              • cyrex84
                • May 2009
                • 8

                #8
                brannvegg i flyet løsnet????

                Skulle starte å teste motoren i dag,, motoren startet kjempelett, men etter jeg har brukt starter så har jeg presset inn brannvegg, dette kan jo umulig være bra.. da jeg gir full gass på motor så kommer den litt ut igjen...


                men den holder seg stabil ute, men det er bare hvis jeg bruker startern å presser inn mot spinner.. men motoren er så lett startet at jeg startet den med en pinne..


                ellers når jeg bygde flyet så pusset jeg brannveggen og limte det rundt når jeg klikket det på plass..

                men mitt spørsmål er,, gjør det noe at det er sånn? kan det falle av på noe vis?

                Comment

                • Ola
                  • Jul 2004
                  • 251

                  #9
                  Er vel ikke helt bra at motor er løs....
                  Prøv å feste den med rød eller grønn Zap evt Flash. Den må sitte på helt riktig sted og tight før du limer den. Pass på at det ikke renner rød Zap over alt.
                  Det er der limfugene skal være du skulle slipt med sandpapir og brukt Epoxy. Har hatt noen 100 turer med disse "plast flyene" og de har aldri sviktet meg.
                  Ola
                  Elverum Flyklubb Modell
                  www.efkm.org

                  Comment

                  • cyrex84
                    • May 2009
                    • 8

                    #10
                    ok, nå har jeg demontert motor å alt, tatt ut firewall, trur du at d går bra å pusse ned sidene inni kroppen å lime den inn på nytt?

                    Comment

                    • Ola
                      • Jul 2004
                      • 251

                      #11
                      Det går helt sikkert bra. Bare pass på at du rubber godt der limfugene skal være både på firewall og inne i kroppen. Epoxy fester dårlig på glatt plast. Legg på et tynt lag Epoxy der du har rubbet og så sitter den.
                      Ola
                      Elverum Flyklubb Modell
                      www.efkm.org

                      Comment

                      Working...