Unconfigured Ad

Collapse

Elle melle..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stormende
    • Jan 2008
    • 21

Elle melle..

Ok - nå MÅ jeg bare spørre her. Har fløyet litt Stryker 27 og litt depron (sistnevnte møtte moder jord litt hardt nylig) så har litt lyst på noe nytt. Ja og vil helst holde meg til elektro.

Har sett på Sebart sine fly på rcpro. Hva er egentlig forskjellen på katana,angel og sukhoi??snakker her str 30E!
    Ellers har smallsize en E-flite Eratix. Alternativt å gå ned i størrelse til feks mini Funtana (smallsize). Eller ta den helt ned å kjøpe en Dynam cessna fra elefun??

Har en Dx7 og en lader som tar det meste fra før, ellers må vel det meste kjøpes uansett.
    Grunnen til at jeg tenker litt større fly er at jeg håper de ikke er like følsomme for vind?? eller er jeg på ville veier, slik at noen kan hjelpe meg ned?
    På forhånd takk.
    John Are.
    Ikke ruttis på fly, men har noen rc-biler dog.
  • affa
    Administrator
    • Jul 2002
    • 5876

Hva slags flyging skal du gjøre? Hvor trygg er du på å lande og lande pent?

Endel av de modellene du nevner er skjøre og trenger pen behandling. Men først og fremst tror jeg du bør sette opp hva slags flyging du skal gjennomføre med kommende modell

Comment

• Stormende
      • Jan 2008
      • 21

Hmmm - håpa nesten ikke du spurte om det med landing altså.
      Neida - har iallefall fått ned det meste på fornuftig vis - med unntak av siste flight med depronmaskina i vindkastene. Men ser ikke mørkt på det.

Hvaslags flyging er vel noe i nærheten av 3D.. Ikke noe skalamodell/flyging iallefall.
      John Are.
      Ikke ruttis på fly, men har noen rc-biler dog.

Comment

• lacappuchino
        • Oct 2007
        • 1342

Jeg vil hive meg litt på her, hadde blitt en helt tilsvarende tråd om jeg skulle startet en ny.

Flyr depron om dagen, sport og 3D, og har det utrolig morro med de. Lande er ikke noe problem Men kunne tenkt meg noe med vindmotstandsdyktig. Aller helst en midtvinga som jeg kan bruke mine 3S 2200mAh 30C batterier på.

I tillegg kunne jeg tenkt meg å bygge en skalamodell med opptrekkbart understell som gikk på nitro. Kanskje noe med vingespenn på rundt 1~1,2m

Kan sitte å kikke på fly i evigheter, men man vet jo ingenting om de som nybegynner.
        Budsjettet mitt for kun flyet uten servoer og utstyr er rundt 1500-2250 kr.
        Honeybee CP 2

Comment

• arhennie
          • Mar 2008
          • 4316

Originally posted by lacappuchino
          Jeg vil hive meg litt på her, hadde blitt en helt tilsvarende tråd om jeg skulle startet en ny.

Flyr depron om dagen, sport og 3D, og har det utrolig morro med de. Lande er ikke noe problem Men kunne tenkt meg noe med vindmotstandsdyktig. Aller helst en midtvinga som jeg kan bruke mine 3S 2200mAh 30C batterier på.
          Denne her flyr på 2200 3S...

Selv har jeg samme fly i Extra 260 variant. Disse er fine, men krever litt skikkelig stripe for landing og take-off. Pga små hjul må ikke gresset være for langt.
          Det står en sånn på RCmarkedet. Komplett fly for 1500,-

Langt fra noen trainer dette her da...
          arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

Comment

• Krazy-K
            • Jul 2006
            • 339

Originally posted by arhennie
            Jeg har selv denne, Mini Funtana X, og vil ikke påstå at den trenger lang stripe... Med litt koselig vind i riktig retning, så lander denne på 20-30 meter.

Og den tåler litt vind ja, men ikke mer enn andre 3D-modeller. Når det er sagt, så er dette et utrolig morsomt fly. Jeg har og en FuntanaX 50, og denne lille søte saken flyr helt likt som 50'en. Med rolige utslag flyr denne nesten som en trainer... Og den har ingen stygge tendenser, den er snill hvis du vil, og helt rå hvis du ønsker det.

Minuset med denne for en nybegynner, er som alle andre balsamodeller, den tåler ikke all verden. Men den er stivt bygget, så hvis du ikke kommer ned med nesa først, så kan du få mye moro med denne.

Jeg flyr den med en Hacker A30-16M. Perfekt kombinasjon!
            Kenneth Davidsen

Comment

• arhennie
              • Mar 2008
              • 4316

Originally posted by Krazy-K
              Jeg har selv denne, Mini Funtana X, og vil ikke påstå at den trenger lang stripe...
              Mente ikke at stripen må være lang nei. Der er vi enige. Jeg tenkte på underlaget.
              arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

Comment

• Krazy-K
                • Jul 2006
                • 339

Originally posted by arhennie
                Mente ikke at stripen må være lang nei. Der er vi enige. Jeg tenkte på underlaget.
                Ahh, misforståelse, min feil

Jo, jeg skal være enig i at hjulene er små og trenger et ganske slett underlag...

Men gjør ikke de fleste modeller i denne størrelse og vektklasse det? Jeg har en GP Ultmaite 3D og, og denne har samme hjulene...
                Kenneth Davidsen

Comment

• lacappuchino
                  • Oct 2007
                  • 1342

Takker for fine innspill. Det kan se ut som det der er flyet for meg!

Sendt mail til han som selger nå, så får vi se om det ikke blir et fly på meg

Jeg får bare fortsette å øve på landinger.
                  Honeybee CP 2

Comment

• bjeff
                    • Jul 2007
                    • 2010

Originally posted by Stormende
                    Ok - nå MÅ jeg bare spørre her. Har fløyet litt Stryker 27 og litt depron (sistnevnte møtte moder jord litt hardt nylig) så har litt lyst på noe nytt. Ja og vil helst holde meg til elektro.

Har sett på Sebart sine fly på rcpro. Hva er egentlig forskjellen på katana,angel og sukhoi??snakker her str 30E!
                    Ellers har smallsize en E-flite Eratix. Alternativt å gå ned i størrelse til feks mini Funtana (smallsize). Eller ta den helt ned å kjøpe en Dynam cessna fra elefun??

Har en Dx7 og en lader som tar det meste fra før, ellers må vel det meste kjøpes uansett.
                    Grunnen til at jeg tenker litt større fly er at jeg håper de ikke er like følsomme for vind?? eller er jeg på ville veier, slik at noen kan hjelpe meg ned?
                    På forhånd takk.
                    Jeg gikk veien via depron og Parkmaster, sistnevnte tåler endel vind. Etter noen måneder med intensiv trening med Parkmaster, kjøpte jeg Katana S30E. Grunnen til at sistnevnte lever i beste velgående, er at førstnevnte er en glimrende 3D-trainer.
                    Last edited by bjeff; 19-06-09, 19:04.
                    Anders Eiebakke
                    90078513

Comment

• Ofly61
                      • Apr 2008
                      • 785

.
                      .
                      kunne tenkt meg noe med vindmotstandsdyktig.
                      .
                      .
                      Ved å flytte tyngdepunkt forover og fjærn eventuelle
                      statiske hastighets bremser så kan du fly i vind med det
                      meste.

Legg til split flaps så kan justere om du vil fly raskt med lite
                      løft eller sakte med masse løft. Med flaps så må det landes
                      med pådrag på motor.

Bruker dette på en liten lavvinget selvkonstruerrt trainer
                      inspirert av Miles Magister. Flyr ikke helt bra men flaps
                      opplegget virker veldig bra veier kun 8-9g ekstra.

Odd H.

Comment

• lacappuchino
                        • Oct 2007
                        • 1342

Originally posted by Ofly61
                        Ved å flytte tyngdepunkt forover og fjærn eventuelle
                        statiske hastighets bremser så kan du fly i vind med det
                        meste.

Legg til split flaps så kan justere om du vil fly raskt med lite
                        løft eller sakte med masse løft. Med flaps så må det landes
                        med pådrag på motor.

Bruker dette på en liten lavvinget selvkonstruerrt trainer
                        inspirert av Miles Magister. Flyr ikke helt bra men flaps
                        opplegget virker veldig bra veier kun 8-9g ekstra.

Odd H.
                        Ja nettopp, har lurt på om jeg skulle gå tilbake til 2 servoer på flaps for å ha muligheten til nettopp det. Spesielt ved landing. Må bare sette meg mer inn i det på radioen først.

Nå har jeg flydd med perfekt tyngdepunkt på modellen her, 2/3 på hovedvinge. Men skal prøve å flytte det framover så det tåler ei kule i ny og ne

Takk for tips!
                        Honeybee CP 2

Comment

• Ofly61
                          • Apr 2008
                          • 785

Ja nettopp, har lurt på om jeg skulle gå tilbake til 2 servoer på flaps for å ha muligheten til nettopp det. Spesielt ved landing. Må bare sette meg mer inn i det på radioen først.

Nå har jeg flydd med perfekt tyngdepunkt på modellen her, 2/3 på hovedvinge. Men skal prøve å flytte det framover så det tåler ei kule i ny og ne

Takk for tips!
                          NB! Dersom du tenker på å kombinere balanseror og flaps så har jeg
                          ikke så god erfaring med det ... Split flapsen fungerte betydelig bedre
                          synes jeg. Da kan du bruke balanseror som normalt og justere flaps
                          som du vil min kan justeres opp over 45 grader og brukes
                          som luft brems dersom jeg ønsker det. Se vedlagt bilde.

H.
                          Attached Files

Comment

• lacappuchino
                            • Oct 2007
                            • 1342

Oi!

Det der var en ny men genial løsning! Dette må prøves, og jeg er helt enig i teorien. Fikk noen ideer nå.

Hva er det for en modell forresten?
                            Honeybee CP 2

Comment

Working...