Unconfigured Ad

Collapse

.18 motor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Grimmy
    • Jul 2002
    • 73

.18 motor

Jeg har en .18 2-takter, men ikke fly til å sette den på
    Lurer på om det er noen som har et forslag eller tips til meg.
  • Motorboy
    • Nov 2003
    • 1566

Re: .18 motor

Originally posted by Grimmy
    Jeg har en .18 2-takter, men ikke fly til å sette den på
    Lurer på om det er noen som har et forslag eller tips til meg.
    Du er ikke nødt til å sette på et bestemt fly som er laget for 0.18 motor, du kan bruke den til fly som er laget for 0.15-0.20 motor.

Lurer på hvilken merke er det på din 0.18 motor, bare nysgjerrig, siden det er sjelden størrelse.

Jens Eirik

Comment

• Grimmy
      • Jul 2002
      • 73

Er klar over det, men har ikke funnet noe særlig med fly som er denne størrelsen. Det er en MDS motor

Comment

• Motorboy
        • Nov 2003
        • 1566

Originally posted by Grimmy
        Er klar over det, men har ikke funnet noe særlig med fly som er denne størrelsen. Det er en MDS motor
        Aha, russisk motor...

Det er ikke vanlig det produseres 0.18 fly.. Det har vært laget slike fly for uvanlige motorstørrelser som f.eks 0.19, 0.29 og andre størrelser som jeg ikke husker alt.

Som oftest stiger moderne modellmotor med 5 tall oppover som f.eks 0.10, 0.15, 0.20, 0.25 og oppover, men ikke alltid, det finnes 0.46, 0.52, som ikke er alltid i femtall hver gang.

Som oftest må man velge fly som dekker mellom minste og største motor både i 2 og 4 takter.

Jeg har en Thunder tiger Eagle 15H som skal ha mellom 0.15 og 0.20 motor, så satte jeg OS FS40 4 takter på den etter jeg hadde kjørt med 0.15 og 0.25 2 takter ,og jeg er veldig fornøyd med alle motorene på samme fly. Man må passe på å holde balansepunkt på samme plass og tankhøyder. Modellfly flyr like bra med diverse motor, men det gjelder ikke alle som ikke kan kjøre med mindre motor eller større motor.

Jens Eirik

Comment

Working...