Unconfigured Ad

Collapse

anbefaling til fly og motor

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • audifrik
    • Mar 2008
    • 497

anbefaling til fly og motor

jeg er i ferd med og anskaffe meg en "enkel og hive i bilen" modell forholdsvis for 3d og koseflygning, og trenger noen tips til modell og motorvalg.
    har tittet på modeller fra ca 140cm-180cm i vingespenn.
    har plukket ut for eksempel seagull harrier 46/90, u can do 3d 46/60, hangar 9 frenzy 100 eller seagull yak 54 eller cmpro sin yak. er åpen for forslag eller alternativer til en god modell som er enkel og grei og hive i bilen og reise og fly med.
    Angående motor lurer jeg på om det er noe fordeler eller ulemper med 2takt kontra 4takt i ett 3d fly?

takker for svar og tips på forhånd.
    Lower, Lower, oops.
    Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.
  • spewster
    MFN Skribent
    • Aug 2007
    • 1134

Hva med elektromodell?

Hei,

Denne har ikke kommet enda, men hva med PA sin nye Extra MX? vs.147cm og går på 6S batterier (2x3S 2200-->2500mah)

Mer info her: http://www.modellflynytt.no/showthre...light=extra+mx

Film: http://www.vimeo.com/5364865
    Attached Files
    Stian Håvak (82)
    Fly low or crash trying!

MFN @ Facebook - Like!

Comment

• spitmk16
      • Oct 2005
      • 1367

Originally posted by audifrik
      jeg er i ferd med og anskaffe meg en "enkel og hive i bilen" modell forholdsvis for 3d og koseflygning, og trenger noen tips til modell og motorvalg.
      har tittet på modeller fra ca 140cm-180cm i vingespenn.
      har plukket ut for eksempel seagull harrier 46/90, u can do 3d 46/60, hangar 9 frenzy 100 eller seagull yak 54 eller cmpro sin yak. er åpen for forslag eller alternativer til en god modell som er enkel og grei og hive i bilen og reise og fly med.
      Angående motor lurer jeg på om det er noe fordeler eller ulemper med 2takt kontra 4takt i ett 3d fly?

takker for svar og tips på forhånd.
      Skal du virkelig ha en "hive i bilen, og så ut å fly på 1 min fly", så anbefaler jeg GWS formosa

Den kan du ha ferdig montert i bilen, og bare hive i batteri og kjøre flyturen
      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• joo
        MFN Skribent
        • Nov 2002
        • 6936

Modell til 3D OG koseflyging?
        Ved første innskytelse høres det selvmotsigende ut, men så sier hjernen min at de gangene jeg (for lenge siden) reviewet modeller her var det en ting som slo meg mht typiske 3D-modeller; de var jo tamme som lam når man satte ned utslagene skikkelig. Så du er sannsynligvis på jakt etter en 3D-sak, enkelt og greit? Og så bruker du dualratene.

Enkel å hive i bilen (sannsynligvis en Opel?) Slippe å montere vinger... Max 1,6 meter sannsynligvis. Motor bør være 4-takt=stor propelldiameter og liten stigning.

- Great Planes Reactor med .70 4-takt?
        - U-Can-Do 3D med .91 4-takt?
        - Phoenix Future med .52 4-takt?
        - Top Star .60 med .91 4-takt?

Osv.

Formosaen er ikke særlig 3D av seg. Ellers så er selvsagt elektroentusiaster klare på at elektro er tingen MPX Acromaster?
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• audifrik
          • Mar 2008
          • 497

plass til modellen er ikke noe problem, men vil ha en grei størrelse på modellen som jeg kan ta med meg i bilen og fly etter jobb for eksempel.
          acromaster har jeg hatt, og har noen elektro modeller. så målet her er fuel grunnet jeg vil slippe og være avhengig av å drasse med batterier og lader.
          U can do 3d virker som en kjempefin modell.
          noen som har erfaring med denne?
          Lower, Lower, oops.
          Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

Comment

Working...