Announcement

Collapse
No announcement yet.

PA Addiction og Flaperons

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PA Addiction og Flaperons

    Hei!

    Endelig fått servoer i denne og sitter og lurer på om det er noe poeng med flaperons i denne for landing ? Hvor mange grader eventuelt ? Er blitt anbefalt spoilerons istedenfor, men ønsker ikke at flyet skal komme med nesa for mye opp under landing pga. det store sideroret og den dårlige halerorløsningen.

  • #2
    Jeg har KatanaMD, og landingshastigheten er så lav at flaperons er bortkasta.. Addiction er vel enda lettere og har da ennå lavere landingshastighet.

    Så bare koble på batteriet og fly du!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Illusion View Post

      Er blitt anbefalt spoilerons istedenfor, men ønsker ikke at flyet skal komme med nesa for mye opp under landing pga. det store sideroret og den dårlige halerorløsningen.
      Det mikser du lett vekk med høyderorskompensasjon. Forøvrig tror jeg flaps er bortkastet på den modellen der. Jeg hadde lagt inn snapflap, jeg da, men der er en helt annen diskusjon
      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

      Steinar B Johansen
      Lillehammer mfk

      Comment


      • #4
        Flaperons??

        Har flydd PA addiction siden den kom på markedet,og den tanken har aldri slått meg Bare gled deg til du får den i lufta.Når du har fått flydd den noen pakker lander du den "nesten" som eit heli
        Alt som kan fjernstyres.
        ---------------------------------------------
        The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
        Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
        Steinar Kvarme.

        Comment


        • #5
          Originally posted by elektrodude View Post
          Har flydd PA addiction siden den kom på markedet,og den tanken har aldri slått meg Bare gled deg til du får den i lufta.Når du har fått flydd den noen pakker lander du den "nesten" som eit heli
          Jo takk!

          heli instruktøren min har "flydd" det 2 pakker med de dårlige servoene og hovret for det meste in close proximity. Han hadde også helikopter-landinger uten at jeg var så veldig begeistret for det.. tar litt hardt på hale/halehjul tror jeg.. måtte til med litt epoxy bak der

          Men gleder meg ja!

          Sitter bare og teller på knappene om jeg skal få snekkret sammen en Rainbow fra throttlestore og øve litt landinger før jeg prøver meg på addiction'en.. men men.. vi får se.. krasjbilder kommer nok snart :P

          Comment


          • #6
            Etter noen batterier lander du den nesten i blinde
            Ronny Andreassen
            Sunndal/Vinnu
            Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
            3DHs 33" EPP
            JR 9303 2,4

            Comment

            Working...
            X