Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forskjell på 5,5E og 5,5?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forskjell på 5,5E og 5,5?

    Som tittelen sier lurer jeg på hva som er forskjellen på disse propell vridningene?
    Raptor 50 titan se,Minititan,Trex 700,
    Cap 232 60 size, Stryker f27c, At40 , Seagull ep edge 540
    Futaba 12FG

  • #2
    5,5E er tynnere/svakere og er laget for elektriske motorer med lite vibrasjon i forhold til forbrenningsmotorer.
    Remi A. Sørensen - 94877903
    Leder i Lofoten RC-Klubb

    Comment


    • #3
      Originally posted by jeeeeeeright View Post
      5,5E er tynnere/svakere og er laget for elektriske motorer med lite vibrasjon i forhold til forbrenningsmotorer.
      Ok, så det er ikke forskjell på belastningen på motoren?
      Raptor 50 titan se,Minititan,Trex 700,
      Cap 232 60 size, Stryker f27c, At40 , Seagull ep edge 540
      Futaba 12FG

      Comment


      • #4
        Originally posted by Speedfreak View Post
        Ok, så det er ikke forskjell på belastningen på motoren?
        Samme størrelse, samme pitch, samme belastning, men tynnere og lettere, og ikke beregnet for nitromotorer...
        Kenneth Davidsen

        Comment


        • #5
          Kan vel sikkert ta med at e-propene er direkte farlige hvis de blir brukt på nitromotorer...
          Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

          Steinar B Johansen
          Lillehammer mfk

          Comment


          • #6
            Og en fuelpropell blir litt tyngre å spinne opp i turtall for en elektromotor = dårligere gassrespons og littegrann høyere peak strømtrekk.
            Remi A. Sørensen - 94877903
            Leder i Lofoten RC-Klubb

            Comment


            • #7
              Skjønner, takk for svar!
              Raptor 50 titan se,Minititan,Trex 700,
              Cap 232 60 size, Stryker f27c, At40 , Seagull ep edge 540
              Futaba 12FG

              Comment

              Working...
              X