Unconfigured Ad

Collapse

Lyst på byggesett til vinteren, 30% ++

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stein Arne
    • Jun 2006
    • 213

Lyst på byggesett til vinteren, 30% ++

Hei!

Han far driv å bygger fra scratch en 206 stationair, men jeg er ikke HELT der selv enda, men ville gjerne ha bygget mitt neste acrofly fra kit, så er det noen her som vet om hvor man får kjøpt noe slikt i norge?

Helst over 30% siden jeg har en 30% Edge 540 arf nå.

Men ikke over 100cc motor, har ikke SÅÅÅ mye budget til denne hobbien enda :P
    Stein Arne Kjøraas

Fly:

1,6m trainer
    Graupner cherokee 1,6m "Brick"
    Multiplex Gemini
    Seagull Edge 540 2m /w 3w 28i "3d trainer"

Hitec Aurora 9

På vei inn:

Pilot Sbach 29% w/Hacker A60 + + +

Medlem av innherred modellflyklubb
    www.innherredmodellflyklubb.ning.no
  • Krazy-K
    • Jul 2006
    • 339

Challenger III 2,20
    Katana 2,48 m

Exclusive Modellbau leverer KIT av meget høy kvalitet...
    Kenneth Davidsen

Comment

• Stein Arne
      • Jun 2006
      • 213

Se der ja! denna katanan ser jo unektelig tøff ut!

Jeg tror jeg styrer unna dobbeldekkere inn til videre, holder meg til "enklere" fly først :P

Noen flere som vet om noen fler?
      Stein Arne Kjøraas

Fly:

1,6m trainer
      Multiplex Gemini

Hitec Aurora 9

På vei inn:

Comment

• Tom Erik
        • Feb 2004
        • 1601

Originally posted by Krazy-K
        Challenger III 2,20
        Katana 2,48 m

Exclusive Modellbau leverer KIT av meget høy kvalitet...

Må si meg 100% enig og anbefaler disse på det varmeste! I disse byggesettene finner du den beste kvaliteten av CNC-freste deler i finer og balsa, nydelige epoxy-deler med lav vekt og ikke minst et godt utvalg av hardware som man vanligvis må kjøpe i tillegg. Byggeteknisk innhar disse modellene mange gode løsninger som på lang vei bidrar til kort byggetid og godt resultat.
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

Comment

• Stein Arne
          • Jun 2006
          • 213

Ja, den katanan sitter langt inne for flere på andre forum, så dette er jo veldig fristende nå. Noen som har erfaring med katana modeller generelt?
          Stein Arne Kjøraas

Fly:

1,6m trainer
          Multiplex Gemini

Hitec Aurora 9

På vei inn:

Comment

• Tom Erik
            • Feb 2004
            • 1601

Originally posted by Stein Arne
            Ja, den katanan sitter langt inne for flere på andre forum, så dette er jo veldig fristende nå. Noen som har erfaring med katana modeller generelt?
            Man kan ikke si noe om flytypen Katana, eller for den sags skyld andre flytyper fra forskjellige leverandører, på generelt basis. Selv om de heter det samme så blir det som å sammenligne epler med pærer. Vingespenn er forskjellig, det samme er vekt, vingeprofiler, kroppslengde osv, noe som er med på å gi flyene forskellige egenskaper.

Jeg har ikke flydd Katana fra Exclusive Modellbau, men jeg har flydd noen turer med den noe mindre Funtana (2m vingespenn) og mine egen Challenger II (2.7m) fra samme produsent. Begge er flotte flymaskiner med svært gode flyegenskaper dersom man er ute etter 3D/sports/IMAC-type akrobatikk. Skulle jeg hatt meg en ny ha-det-gøy flymaskin i dag hadde det nok blitt en Katana i den størrelsen du sikler på

Før du velger fly ville jeg tenkt litt mer over hva du skal bruke flyet til og hva slags budsjett du har til rådighet. Forøvrig kan du kjøpe Exclusive-modellene gjennom Eureka RC
            Tom Erik Smedal
            www.artistic3D.net
            www.photopia.no

Comment

• Stein Arne
              • Jun 2006
              • 213

Ja, jeg har blitt heltent på hobbien det å fly, har vært medlem i innherred rc klubb et par år og brenner veldig for hobbien generelt, men jeg fant VELDIG fort ut at det å bare "råkjøre" omkring i lufta ble jo ikke noe spesielt givende etterhvert, dette ble jo gjort med stardard 40size trainer, den vi "alle" har lært å fly med.

Så er litt gira på å få flydd IMAC sekvenser selv og har nå da slik 5-6stimer med jobbing igjen før min 2meter edge er ferdig så får jeg fløyet med noe som er litt større enn hva normale 40size lavvinga flyet jeg har lura rundt med.

Så det vil vel bli mer seriøst flyving enn 3d leiking, men litt av det vil vel komme med tia tenker, når man begynner å komme seg inn i det, men det er en "overgangsfly" jeg er ut etter, som tar meg fra leik, igjennom IMAC opp til ivertfall sportman og potensialet for litt 3D når ferdigheter kommer med tid og stunder.

Dette skal være et langvarig prosjekt, siden jeg har planer om å herje ferdig edge'n min iløpet av NESTE sommer, så har god tid og greier, så kan bygge og kjøpe inn over lengre tid. Og har med det funnet ut at 100cc er max som egentlig er begrensinga på budget for denne gang.
              Stein Arne Kjøraas

Fly:

1,6m trainer
              Multiplex Gemini

Hitec Aurora 9

På vei inn:

Comment