Unconfigured Ad

Collapse

Når man setter fly/heli til salgs, please...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spitmk16
    • Oct 2005
    • 1367

Når man setter fly/heli til salgs, please...

få med også vingespenn og kroppslengde.

De fleste setter bare sizen, og det er litt problematisk, da man da må søke på nett for å finne vingestørrelsen.

En 60 size cub og en 60 size akrofly er ikke akkurat samme størrelse.

Jeg håper at folk kan gjøre det, fordi det vil gjøre salg mye lettere for begge parter.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
  • The banned
    • Jun 2007
    • 177

En ting til
    Glowmotorer er ikke det samme som BENSIN motorer!
    Mvh.
    Christian

Jets Of Norway

Comment

• surpass
      • Apr 2007
      • 833

er man intresert i flyet så er det jo fort gjort og søke det opp på google? Syns også det burde være med vingespenn/lengde i anonsen, men når det ikke er det så søker man jo bare, tar 0,2 sek.

Comment

• tahustvedt
        • Feb 2004
        • 4601

Det verste er når folk ikke skriver hva slags fabrikat eller modell det er en gang.

Comment

• spitmk16
          • Oct 2005
          • 1367

Originally posted by surpass
          er man intresert i flyet så er det jo fort gjort og søke det opp på google? Syns også det burde være med vingespenn/lengde i anonsen, men når det ikke er det så søker man jo bare, tar 0,2 sek.
          Det tar ca 3 sekunder å få med de dataene jeg ber om, hvorfor skal enhver kjøper søke opp det? At man selger en Cessna 172 34%, og ikke gir mere info er bare tull. man må da slå opp cessna 172 på wikipedia, og regne ut vs og lengde på kroppen. Bare tull
          Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• Stein Arne
            • Jun 2006
            • 213

Jeg vil faktisk se veldig mye i hvor seriøs en selger er også, bare flynavn og % er ikke mye som helper, forhold til:

*navn
            *Størrelse %(lengde, vingespenn)
            * Motor om det er med (anbefalt)
            * Servoer eller ikke(antall man må ha om ikke er med)

* Fløyet før/ferdig bygd/skadet?

* Om den kan pakkes for post sending, eller hvor den eventuelt kan hentes, by/kommune.

Det er mye mer innlysende at personen er seriøs i sitt salg med denne type annonse enn bare 5-6 ord.
            Stein Arne Kjøraas

Fly:

1,6m trainer
            Graupner cherokee 1,6m "Brick"
            Multiplex Gemini
            Seagull Edge 540 2m /w 3w 28i "3d trainer"

Hitec Aurora 9

På vei inn:

Pilot Sbach 29% w/Hacker A60 + + +

Medlem av innherred modellflyklubb
            www.innherredmodellflyklubb.ning.no

Comment

• Kyrre
              • Feb 2009
              • 2322

Siden folk er i gang med å diskutere bruktsalg, kan jeg spørre hva folk synes om priser? På rcmarked får jeg av og til inntrykk av at folk ikke bare mærmest skal ha fullt betalt for komplette modeller men også for arbeidet med å ha satt dem sammen? Jeg legger dog merke til at de modellene som er nogenlunde riktig priset (i mine øyne) også blir solgt i en fei mens andre blir stående markert som usolgt lenge, så det er kanskje ikke bare jeg som mener dette.

Comment

• Stein Arne
                • Jun 2006
                • 213

Det er nok mange som kanskje ikke ser på det som hobby og en artig og fornuftig hobby, som med dette vil ha betalt for arbeidet. Dette kan kanskje være greit nok, men at det skal ende opp med at det koster mer enn om du selv har kjøpt flyet i deler, vil i de fleste normale omstendigheter være de som ikke får solgt.

Siden de fleste ARF modeller idag ikke trenger mer enn max 15-20timer effektiv montering, så er ikke dette i mine øyne bygging eller noe å legge i bunn for prishøyning på salget.

For giant scale hvor du gjerne har 12-15 servoer og strømskinne og masse batterier så kan det kanskje være noe for de som er ute etter godt kjøp strekke seg litt lengre om det ser skikkelig ut.
                Stein Arne Kjøraas

Fly:

1,6m trainer
                Graupner cherokee 1,6m "Brick"
                Multiplex Gemini
                Seagull Edge 540 2m /w 3w 28i "3d trainer"

Hitec Aurora 9

På vei inn:

Pilot Sbach 29% w/Hacker A60 + + +

Medlem av innherred modellflyklubb
                www.innherredmodellflyklubb.ning.no

Comment

• Kyrre
                  • Feb 2009
                  • 2322

Nå skal jeg innrømme at innlegget mitt var først og fremst et forsøk på å raliere litt med det jeg synes er meget høye priser folk krever til tider, særlig for monterte ARF'er. Hvorfor skal jeg kjøpe brukt av noen og gå glipp av de rettigheter man har ved butikkjøp istedenfor å kjøpe alt nytt selv for noen hundrelapper mer?

Comment

• Nitro
                    • Sep 2003
                    • 376

Hiver meg på "klagebølgen"
                    Noe som irreterer meg voldsomt er folk som selger "Kinakopier" og annet "Kinautstyr" dyrere enn det koster nytt. Også noe veldig gammelt utstyr som er overpriset. Heldigvis blir mye stående usolgt, men en og annen nybegynner kan jo bli "lurt".
                    Skulle ønske det gikk ann å legge inn kommentar til annonsene.....

Sjekker Rcmarked hver dag, hender jo at det dukker opp noen "godbiter"

Comment

• torgeir
                      • Oct 2003
                      • 398

Originally posted by Nitro
                      ....
                      Skulle ønske det gikk ann å legge inn kommentar til annonsene.....
                      Dette er mulig på Rcmarked.no.
                      Torgeir K. Haugstad

Comment

• Nitro
                        • Sep 2003
                        • 376

Originally posted by torgeir
                        Dette er mulig på Rcmarked.no.
                        Ok, har ikke fått med meg det. Takk for opplysningen

Comment

• Trolllet
                          • Apr 2008
                          • 167

Det er mye visdom i de tidligere postene i denne tråden, men der er enda en ting med annonsering.

Når man legger ut et fly for salg til 45% av ny pris, forventer man at dette skulle være et bra utgangspunkt. Flyet er for øvrig strøkent og så godt som nytt.
                          Så får man "bud" som tilsvarer 10-12% av ny pris.

Forventer folk virkelig at man vil selge til en slik pris? At noen gidder å ringe eller sende mail med slike bud forstår ikke jeg.

Hva synes DU?

Comment

• johanngj
                            • Nov 2007
                            • 533

Tenker hvertfall slik:

Brukt, men kurant vare: Ikke mer enn ca. 60% av nypris
                            Knapt brukt, og høy-aktuell vare: Ikke mer enn ca. 75% av nypris
                            Ny i eske: Ikke mer enn ca. 80% av nypris

Hadde folk prissatt tingene sine slik, så hadde vi sluppet å ha kun 10% solgte elementer på en typisk rcmarked-forside.

Skjønner at folk som har kjøpt seg litt over hodet, og som mistet interessen fort, gjerne vil ha igjen pengene sine. Men det er tullball å prøve å legge ut f.eks lite brukt Futaba 9C til 3-4000 kroner, eller et 30% bensinfly til over 10 lapper. Mulig jeg er rar, men når jeg legger ut annonser på rcmarked så blir tingen solgt på dagen. Jeg er fornøyd med prisen, og det er tydligvis kjøper også.
                            Med vennlig hilsen
                            Johannes Gjessing GMFK
                            || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

Comment

• Kyrre
                              • Feb 2009
                              • 2322

Da er det godt å se at det er flere som mener det samme som meg . Har kun holdt på 1 1/2 år med dette, men kommer fra en helt annen hobby hvor bruktmarkedet definitivt er kjøpers marked og alt nærmest halveres i verdi i det det er tatt ut av esken, så jeg misstenkte litt at jeg kunne være for bortskjemt. Min filosofi er (som nevnt) at handler jeg brukt skal jeg tjene godt på det, å kjøpe noe nytt i eske til 80% av nypris er helt uaktuelt, med mindre det er en unik/utgått modell jeg ikke kan få tak i på annet vis og som jeg bare MÅ ha. Jeg kjøpte derimot en GP Super Sportster 90/120 med OS 108 motor for 2500, det regner jeg som et godt kjøp (har ikke fått testet det ennå) enda jeg er minst tredje eier.

Comment

Working...