Unconfigured Ad

Collapse

Tips om byggesett av Super cub 1/5.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • strofe
    • Sep 2004
    • 249

Tips om byggesett av Super cub 1/5.

Har montert ARFèr i noen år nå så jeg tenkte det var på tide å prøve seg på et byggesett. Planen er å bygge en Super Cub 1/5. Har en Saito 82 som jeg tenkte å bruke i dette flyet, så 1/5 burde vel være en passende størrelse? eller??
    Har ikke funnet noen byggesett til dette flyet enda, så spørsmålet mitt er da om det er noen som vet om et bra byggesett??
    Mvh
    Bent Andreassen

Harstad Modellflyklubb på Facebook
    http://www.facebook.com/#!/groups/313467363926/
  • Decathlon
    • Nov 2001
    • 234

Litt inspirert etter forrige helg?

Har ikke sett byggesett av Super Cub i den størrelsen, men Great Planes, Carl Goldberg og Sig har 1/5 J-3 Cub. Forskjellene fra J-3 til Super Cub er vel større motor, flaps, elektriske greier og cowling som skjuler motor helt.

Great Planes sin finnes på lager hos NM, Carl Goldberg i sortementet men vet ikke om den kan skaffes.
    Mvh Tommy Fosland
    Tromsø MFK

Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

Comment

• strofe
      • Sep 2004
      • 249

Ha ha, en kan jo fort bli inspirert av den Cub oppvisninga i Narvik. Men jeg har tenkt på en Cub lengre enn ei uke, planen var en super cruiser, men etter hvert har jeg fått mer lyst på en Norsk Army Cub å da er vel en Super Cub det nærmeste tror jeg. Eller er jeg på feil bærtur???
      Merkelig var det om det ikke finnes byggesett av den.....
      Mvh
      Bent Andreassen

Comment

• Decathlon
        • Nov 2001
        • 234

J-3 Cub gikk i militær tjeneste under krigen. PA-18 Super Cub kom like etter krigen. Virker som alternativene er J-3 med militært skjema, eller bygge om til Super Cub. Carl Goldberg sin utgave tror jeg har tegninger for valgfri flaps, og å støpe en ny cowling med PA-18 utsende bør vel være overkommelig i løpet av vinteren
        Mvh Tommy Fosland
        Tromsø MFK

Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

Comment

• strofe
          • Sep 2004
          • 249

Originally posted by Decathlon
          J-3 Cub gikk i militær tjeneste under krigen. PA-18 Super Cub kom like etter krigen. Virker som alternativene er J-3 med militært skjema, eller bygge om til Super Cub. Carl Goldberg sin utgave tror jeg har tegninger for valgfri flaps, og å støpe en ny cowling med PA-18 utsende bør vel være overkommelig i løpet av vinteren
          Det stemmer nok ikke at J-3 Cub gikk i militær tjeneste under krigen. Jeg snakker da om Norsk tjeneste. Men de Norske styrkene i England benyttet seg av Auster IV som ikke er helt ulik Cub`en.
          Last edited by strofe; 18-08-09, 15:04.
          Mvh
          Bent Andreassen

Comment

Working...