Unconfigured Ad

Collapse

Bensinfly lett å fly?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brede
    • Dec 2007
    • 119

    #1

    Bensinfly lett å fly?

    Er bensinfly lettere å fly 3D med som å hovre enn glow fly?
    Bensin fly er vel mer stabile eller?
    Fly:
    AT-L
    Happy fly 20
    Katana V2 70

    Helikopter:
    Raptor 50 SE
    T-rex 450
    TWISTER MEDEVAC ARMY
  • Jøllsrud
    • Oct 2007
    • 469

    #2
    Letteste å hovre med er depron.

    Jeg har en 2,2m Yak med 50ccm bensinmotor.
    Den er ikke kjempevanskelig å hovre, men man har jo mere treghet i en større modell, men den er også ganske så stabil.

    Men vil nok si at små lette fly er enklest å hovre med, av den erfaringen jeg har.

    Comment

    • brede
      • Dec 2007
      • 119

      #3
      Eg har Kantana 70 og den er veldig vinglete å hovre med
      Fly:
      AT-L
      Happy fly 20
      Katana V2 70

      Helikopter:
      Raptor 50 SE
      T-rex 450
      TWISTER MEDEVAC ARMY

      Comment

      • Guest

        #4 Unapproved
        Svarene vil bli litt forskjellige her, men.....
        Jeg liker bensinmodellene mine bedre til hovring enn el-fly mitt
        Jeg syns stabiliteten på en stor modell er mye bedre i f.eks hover, men man er vel mere redd for å legge den i bakken

        Comment

        • larshkj
          • Nov 2005
          • 535

          #5
          Det er ikke bare størrelsen som teller

          Seriøst... Vekten på flyet, vingebelastning, tyngdepunkt, motor, propell, kontrollflater, PILOTEN, etc
          Alt dette (og mere til) spiller en rolle i hvordan ditt fly oppfører seg i lufta.

          Når det er sagt, har et stort fly mer vekt. Mer vekt fører til treghet som kan være greit i manøvre som krever kjapp reaksjonstid og presisjon. Stor motor og stor propell som blåser mye luft over store kontrollflater hjelper selvsagt også.
          Dette finner du ofte på store acrofly i størrelsen 50cc og oppover. Her er også vingebelastningen lav.
          Men "the pucker factor" er større på store dyre modeller som Anders sier.

          Jeg har hatt mange besinmodeller i forskjellige størrelser, men mitt absolutt beste 3D fly noensinne må være Sebart Katana S30. Superlett, godt med krefter fra motoren, og såppass billig at jeg ikke var redd for å plante den i bakken, gjorde at jeg hadde det MYE gøy med denne modellen.
          Dessverre så gikk den i bakken pga at jeg glemte å koble på balanserorsservoene en dag jeg hadde dårlig tid.
          Lars Henrik Kjølberg

          http://www.flickr.com/photos/larshkj/

          Klubber:
          Jets of Norway
          Nittedal modellflyklubb

          Comment

          • Stein Arne
            • Jun 2006
            • 213

            #6
            Uffa... er du ikke medlem av balanseror klubben engang? *humre* ja,det kan jo skje selv de beste!

            Stein Arne Kjøraas

            Fly:

            1,6m trainer
            Graupner cherokee 1,6m "Brick"
            Multiplex Gemini
            Seagull Edge 540 2m /w 3w 28i "3d trainer"

            Hitec Aurora 9

            På vei inn:

            Pilot Sbach 29% w/Hacker A60 + + +

            Medlem av innherred modellflyklubb
            www.innherredmodellflyklubb.ning.no

            Comment

            Working...