Unconfigured Ad

Collapse

Trenger hjelp til liming av ving.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spitmk16
    • Oct 2005
    • 1367

Trenger hjelp til liming av ving.

Har phoenix cessna 182 og skal lime vingen. Denne er delt i 3 (er egentlig 5, men det spiller ingen rolle). Flaps og balanse er en del, så kommer en midtkonsol, og så den andre vingen.

Dette må limes sammen. Det følger med 2 stenger av alluminium, som er 23 cm lange, og 12 mm, disse blir limt fast i midtkonsollen og ene vingen.

På endene er det rimelig tykk kryssfinnerplate, som duken er litt over kanten på. ca 4 mm inn på siden.

Har noen spørsmål angående dette.

Bør jeg fjerne duken som stikker inn på enden, for å øke limeflaten?
    Bør jeg sørge for at det er plass til en stang til, for å gjøre det sterkere?
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.
  • Superstar40
    • Dec 2002
    • 1667

Nei la duken være - limeflaten er mer enn stor nok. Du får da også en fin skjøt mellom vingdelene. Regner med at du bruker 30 min. epoxy.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• obelix
      • Mar 2004
      • 471

La det være som det er og lim sammen jeg selv bruker 12 min epoxy på sånn da jeg liker å holde det til det er stivnet så jeg er sikker på at det ikke sklir ut av posisjon når jeg legger det fra meg, klemmer er oxo greit å bruke for å holde skjøtene flush.
      Gjorde det nettopp selv med en cmpro cessna på 210 vs da jeg ikke orket alle skruer og stag ved montering 210 er lissom grei nok lengde det på en vinge i bilen

Lykke til
      Oi en perfekt landing

Comment

Working...