Unconfigured Ad

Collapse

Sebart-modeller

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stormende
    • Jan 2008
    • 21

Sebart-modeller

Vurderer å gå til anskaffelse av fly - og sikler litt på Sebart sine modeller, men dermed dukker det jo selvfølgelig opp noen spørsmål da.
    Ser at 50size leveres i modellene Angel, S29 Sukhoi og Katana - men det står veldig lite om hva som er forskjellen på dem - rent bortsett fra noen cm her og der i forskjell. Samt noe kosmetisk. Men hva er forskjellen i lufta?? Noen som vet?
    Takk
    John Are.
    Ikke ruttis på fly, men har noen rc-biler dog.
  • affa
    Administrator
    • Jul 2002
    • 5877

Det er 3 ganske forskjellige modeller, hvert til sitt bruk.

Angel er en ren pattern trainer til å fly presist og en treningsmodell til "F3A".
    Katana er en maskin som kan være rimelig presis samtidig som den har store ror og er full 3D kapabel.
    Sukhoien er kort i snuta, litt mer upresis men desto råere i 3D.

Dette er enkelt fortalt, Angel kan flys 3D og Sukhoi presisjon men gir ihvertfall en pekepinn på type modell.

Ellers så er Sebart modellene i ypperste klasse og flyr som en drøm med motorkomboene som tilbus. God effekt og bra flytid!

Good Luck!

Comment

• johanngj
      • Nov 2007
      • 533

Ifølge en tysker jeg kjenner, så ble han fortalt direkte fra Sebastiano Silvestri på et flystevne at hvis man skal ha 3D-fly, så velg Sukhoien. Har den selv, og har aldri hatt et så vel-flyvende fly tidligere. De koster noe mer enn typiske CMPro og andre større kina-produsenter, men Sebart har en del svært gode løsninger mtp. canopylås, vingeinnfesting, og lettvektsbygging. 50-modellene kan også bygges i fuelversjoner. Byggetråd om min Sukhoi med Saito-motor finnes her på forumet. Sukhoien har størst vingeareal, og lavest vingebelastning.
      Med vennlig hilsen
      Johannes Gjessing GMFK
      || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

Comment

• Stormende
        • Jan 2008
        • 21

Hmm - blir liksom ikke helt klok på dette likevel jeg da. Ser at Angelen anbefales som treningsmodell til "F3a" - men er ikke det 3Dflyving da - som sebarten er anbefalt til??
        Eller er Angel mer "trainer" enn de to andre?
        hva er evt mest "lettflydd"?
        John Are.

Comment

• Quadrocopter
          Moderator
          • Aug 2007
          • 6357

Originally posted by Stormende
          Hmm - blir liksom ikke helt klok på dette likevel jeg da. Ser at Angelen anbefales som treningsmodell til "F3a" - men er ikke det 3Dflyving da - som sebarten er anbefalt til??
          Eller er Angel mer "trainer" enn de to andre?
          hva er evt mest "lettflydd"?
          Har Angel 30 og Shukhoi 30 og flyr mye sammen med en som har Katana i samme size (dette er ikke 50 size men forholdet blir det samme)

Angelen går på skinner og er som nevnt mer egnet for type pattern øvelse.
          Denne sklir også veldig lett gjennom luften (lite luftmotstand), men til mere "ekstrem" 3D øvelser så går den litt for mye på skinner ( selv om Sebastian på reklame videon leker seg med den)
          Shukhoi'en er mer "ustabil" og derfor enklere å utføre heftigere 3D manøvre med. Den glir ikke gjennom lufta like bra og går litt saktere, men det gjør den mer leken og kan sammenliknes mer med et indoor depron fly når det kommer til akrobatikk.
          Katana'en ligger mellom disse, den går ikke like mye på skinner som angelen men penetrere mer gjennom luften enn Sukhoi'en.
          Til sammenlikning kom både Katanaen og Sukhoien inn for landing med samme hastighet og vinkel, vi kuttet motoren likt å Katanaen seilte 20 meter lenger enn Sukhoi'en.

Skal du ha en modell for å fly presisjon i store mønstre så anbefaler jeg Angelen.
          Skal du leke deg med akrobatikk og "ekstrem" 3D så gå for Sukhoi'en.
          Ønsker du "ja takk, begge deler" men ikke å ta den helt ut i begge ender så gå for Katana'en.

I alle tilfeller kommer du til å få et fly som flyr meget bra og er av bra kvalitet. Bygger du den etter boka så er det kun et par knepp på høyderoret som trengs av justering under maiden
          Last edited by Quadrocopter; 23-08-09, 21:49.

Comment

• jehembre
            • Mar 2006
            • 145

Her: http://www.acrofil.net/ under 14.10.2008 kan du lese litt om 2 av Sebart-modellene.
            John Erik Hembre

Trondheim Modellflyklubb

Comment

• Stormende
              • Jan 2008
              • 21

Ja - leste denne. Artig lesing, og imponerende av minstemann! Men i og med han velger Angelen er jo nesten litt snodig da, når dere anbefaler de andre fremfor den? Eller er det fordi den angivelig er mer "stødig" og "forutsigbar" - i og med at den går som "på skinner"??
              *forvirra*
              John Are.

Comment

• Quadrocopter
                Moderator
                • Aug 2007
                • 6357

Originally posted by Stormende
                Ja - leste denne. Artig lesing, og imponerende av minstemann! Men i og med han velger Angelen er jo nesten litt snodig da, når dere anbefaler de andre fremfor den? Eller er det fordi den angivelig er mer "stødig" og "forutsigbar" - i og med at den går som "på skinner"??
                *forvirra*
                For min del bruker jeg Sukhoi'en mest fordi den er mest morsom å fly - liker å fly acro å ha det moro i lufta - kanskje litt mye hull i lufta flyving men hva gjør så det...
                Skal jeg fly konkurranser så velger jeg Angelen grunnet at den som nevnt tidligere går mer på skinner å dermed er det letter å få høyere grad av presisjon i programmet.

Men dette er smak og behag - fly valget ender opp i hvilken stil piloten har og hvordan han ønsker å fly.

Comment

• audifrik
                  • Mar 2008
                  • 497

jeg har testet sebart sukhoi s30 og er kjempefornøyd med den. flyr akrobatikk og 3d uten store problemer, og kan godt fly relativt sakte med den også.
                  har testet en angel s50 som en i klubben har og vil si den er mer stabil og går på skinner som de andre sier. men den kan fly litt 3d den også. men syns suhoien ble litt mer morsom..
                  min mening
                  Lower, Lower, oops.
                  Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

Comment

Working...