Announcement

Collapse
No announcement yet.

funfighter/combatmodell !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • funfighter/combatmodell !

    Jeg har sett litt rundt etter funfightere/ combatmodeller siste tiden, men finner ikke så mye av denne typen fly.
    Jeg ønsker en solid modell med plankede vinger. Har ikke nok fritid til å bygge fra flis, treferdig er ypperlig!
    Vet dere om noen modeller av denne typen er det flott om dere sier ifra
    Finnes de her i landet er det ekstra bra!
    Tor Helseth
    Ålesund og Omegn Modellflyklubb

  • #2
    Slenger meg på denne, har og savnet et utvalg av ferdig plankede combatmodeller. Har en hissig .15-motor liggende, og den er jo ikke laget for å ligge på ei hylle...
    Kenneth Davidsen

    Comment


    • #3
      Her er noen.

      http://www.leikvold.no/index.php?men...=14&katu_id=45
      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

      Steinar B Johansen
      Lillehammer mfk

      Comment


      • #4
        Leikvold sine modeller har glassfiberkropp ser jeg. Kansje kroppene tåler en smell og lar seg reparere allikevel. har karbon liggende så jeg kan alltids forsterke kroppen innvendig.
        Tor Helseth
        Ålesund og Omegn Modellflyklubb

        Comment


        • #5
          dogfightere

          Jeg har en Hellcat fra Leikvold, monterte en Hyperion Z3019-10 motor, 10x6 propell og et 3S 4900 mah batteri i den - flyr som en drøm.
          Var uheldig og fikk radiotrøbbel og modellen gikk ned, omtrent rett ned i et skogholt fra omtrent 20 meters høyde. Kroppen og cowling uskadet, vingen fikk en mindre skade på framkanten, limte inn ny isopor og la på ny balsa - flyet som nytt. Mulig jeg hadde flaks, men flyet ser ut til å tåle juling.
          are
          Attached Files
          Last edited by Are; 10-09-09, 13:57.

          Comment


          • #6
            Takker for infoen!
            Tøff matt finish på modellen. Hva har du trukket den med?
            Tor Helseth
            Ålesund og Omegn Modellflyklubb

            Comment


            • #7
              Hellcat

              Hei
              Jeg trakk vingen med solartex og malte den med vanlig Humbrolfarge - type blå (husker ikke helt koden). Brukte en gråtonet Humbrol farge under kroppen/vingen. En står fritt til å male med hvilke som helst farger så lenge det ikke kommer i kontakt med fuel/olje. Ellers brukte jeg bare en ok pensel til å stryke fargen på med, Humbrol jevner seg pent ut.
              Are
              Last edited by Are; 10-09-09, 13:59.

              Comment


              • #8
                Da har jeg bestillt hos Leikvold.
                Min blir nok et par å 20 size nitro proppelert.
                Hva bruker folk til streamere i dogfight?
                har hørt at noen bruker bånd til merking av trær, men de som selges på felleskjøpet her er av en veldig slitesterk type. Tror ikke den egner seg.
                Last edited by nybegunda; 10-09-09, 16:30.
                Tor Helseth
                Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                Comment


                • #9
                  Lite respons fra Leikvold
                  Noen som kjenner til andre som selger funfightere/ ww2 combatmodeller?
                  Tor Helseth
                  Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                  Comment


                  • #10
                    Hei.

                    Elefun har Great Planes sine dogfightere, link:

                    Siden finnes ikke

                    Så vidt jeg kan se har de ikke "plankede" isopor vinger, men er bygget i balsa/finer med plastfilm. Ikke like solid som en glassfiber/isoporvinge modell, men sikkert noe lettere?

                    Comment


                    • #11
                      Vi er flere i Scale Warbirds of Norway og TrMfk som har disse:
                      Page Not Found

                      Det er bare å gå på denne linken for å se hvor fornøyde vi er med dem: http://scalewarbird.hopto.org/forum/...hp?topic=157.0

                      De fleste bruker vel 25 motor i dem, men vet et par personer også bruker 36 motorer.
                      Olav Stensås
                      TrMfk
                      ---------------------------------------------------
                      Scale Warbirds of Norway
                      www.scalewarbird.org
                      ---------------------------------------------------
                      T-Rex 450
                      TT Raptor 50 Titan
                      ESM P-40 Warhawk
                      Phoenix P-51D Mustang
                      ESM P-51D Mustang
                      Cambrian Me109 Funfighter
                      Futaba 14MZ

                      Comment


                      • #12
                        Takker for et svar stappet med rett informasjon!
                        Vi venter på en leveranse av combatmodeller i vår klubb også. Vi kom ikke så langt som dere, men vi ble 12 stykker på en uke og er i grunn godt fornøyd
                        (rart hvor raskt en sånn feber brer om seg)
                        Vi bestillte rene combatmodeller (Battle axe B) fra: Treneff RC - R/C Combat Home!

                        Siden klubben vår for tiden ikke har noe stripe, er funfightere og landinger i lyngen en god erstatning intill videre.

                        Vi bestillte 3 stk cambrian "spitfightere" i dag. Da har vi noe som både tåler en støyt og som ser bra ut!
                        Tor Helseth
                        Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                        Comment


                        • #13
                          Litt off-topic, men som nybegynner i hobbyen lurer eg på dette:
                          Ka er meininga med combat-flyving? Krasje ned motstanderen rett og slett? Eller blir det bedømt på andre måter?
                          Virker iallefall tøft.

                          Besøk http://www.mortenbilet.net for testar, bilder og tips om RC-fly!
                          Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by hiTmanhiT View Post
                            Litt off-topic, men som nybegynner i hobbyen lurer eg på dette:
                            Ka er meininga med combat-flyving? Krasje ned motstanderen rett og slett? Eller blir det bedømt på andre måter?
                            Virker iallefall tøft.

                            Det er iallefall utfordrende nok

                            Her kan du lese om hvordan det foregår: IIS 10.0 Detailed Error - 404.0 - Not Found

                            og her... http://www.leikvold.no/index.php?meny_id=5&nav_id=9
                            Last edited by nybegunda; 29-09-09, 00:44.
                            Tor Helseth
                            Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                            Comment

                            Working...
                            X