Unconfigured Ad

Collapse

Modellfly i Bergen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ronnynorge
    • Jan 2008
    • 1231

Modellfly i Bergen

Hei alle sammen.

Sitter i disse stunder og vurdere og flytte til Bergen,da det er jobb som frister der.
    Etter og ha bodd straks 1 år på Vestlandet,Stord holder jeg ikke ut lengre.Regn regn regn,og alltid vind.Samtidig blir det for dyrt i lengden og reise til Haugesund.Ca 200 kr pr gang jeg skal dit.
    Det jeg lure på,siden det er endel modellflyvere i Bergens området,er hvor flyr dere?Ser det regnet over 200 dager i fjor der.Har dere alltid med presenning? Regner det mindre på Os enn i Bergen?Ser OS aeroklubb har ei fin stripe.

Har fått flydd altfor lite denne sesongen,så dette må jeg gjøre noe med...

Mvh
    Ronny
    Ronny Andreassen
    Sunndal/Vinnu
    Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
    3DHs 33" EPP
    JR 9303 2,4
  • elektrodude
    • Sep 2006
    • 1342

Om det er regn du er lei,så er det vel ikke noe sjakktrekk å flytte til bergen
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

Comment

• ronnynorge
      • Jan 2008
      • 1231

Originally posted by elektrodude
      Om det er regn du er lei,så er det vel ikke noe sjakktrekk å flytte til bergen
      Skrev vel ikke at det bare var regn som var grunnen.......
      Ronny Andreassen
      Sunndal/Vinnu
      Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
      3DHs 33" EPP
      JR 9303 2,4

Comment

• Jan Thore
        • Oct 2002
        • 53

I bergensområdet er det pr idag bare på Ulven i Os kommune man kan fly.
        Jan Thore Lygren

www.f3cnorge.info

Comment

• royalevo
          • Oct 2004
          • 177

Bergen

Hei.

For det første vil jeg si at det er ikke bare regn i Bergen. Har bodd her i 5 år nå, og kan ikke si jeg merker noe stor forskjell fra Stavanger bortsett fra at det blåser mindre i Bergen. Så skal du fly HANG, kan jeg anbefale du flytter sørover heller

For organisert flyging er det Ulven som gjelder. Men om man ikke trenger store plassen er det fortsatt mulighet for å fly litt småtjavs på Stend (Gamle stripa til BMFK) Om du flyr sjøfly så er det gode muligheter for det også.

Du spør om det regner mindre på OS en i Bergen! Jeg flytttet til OS (Lysefjorden) i sommer, og har flere ganger kommet fra regn i Bergen(Jobber der) til oppholdsvær på OS, noen ganger til og med solskinn. vet ikke hvorfor, og kanskje det bare har vært flaks. men Håper det fortsetter slik.
          ------------------

PA Bad Boy med ASP46
          H9 T-34 Mentor Saito 82 (på byggebordet)
          E-Flite Taylorcraft
          T-rex 450Sport
          Cessna Cardinal on floates (EPP)

Comment

• andersh
            • Apr 2003
            • 1734

Det er nok rett som royalevo sier, det regner noe mindre øst for Fanafjellet. Mye slepper fra seg på Stend og Krokeide, og så lysner det opp på baksiden av fjellet. Jeg flyr kun på Os og som Jan Thore sier er det eneste stedet å fly organisert for tiden.

En del småtteri flyes uorganisert på Stend ved Bjarghallen, samt helikopter.

Ellers har Bergen MFK båt liggende ved Myrdalsvannet på Nesttun hvor vi flyr sjøfly, og vi har flere svært gode steder for hangflyging med en ganske stor gruppe piloter som bruker SMS-grupper for å avtale hangflyging. Fanafjellet er kanskje Bergens (Hordalands?) beste heng, fordi om landingsplassen er litt dårlig. Så om man bor i Lysefjorden bor man midt i mellom Ulven og Fanafjellet, med 10 minutters kjøring til Lagunen...

Velkommen til Bergen skal du være!
            Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
            rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
            Byggeblog FPV SailCam Easyglider
            Byggeblog for Eurosporten
            Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• ErlendM
              • Jun 2006
              • 631

Originally posted by andersh
              Velkommen til Bergen skal du være!
              Hvordan går det med flyplass-saken dere jobber med?
              Erlend Moen
              Bygge-blog Cozy MK-IV (full-size experimental): http://cozy.ljosnes.no

Comment

• HenningL
                • Jun 2009
                • 2

Siste jeg så var endelig avslag fra fylkesmannen, men ikke godt å si.. Forumet til BMFK er totalt blottet for aktivitet, og OS Aero Klubb sitt forum er like dødt dessverre.

Vurderer å ta opp igjen hobbyen men vegrer meg når man liksom ikke ser noe tegn til aktivitet noe sted og ikke vet hvor man kan fly.

Noen som kan fortelle meg om jeg må melde meg inn i OS Aero Klubb for å fly på ulven? Har allerede betalt 1000 kroner for å være medlem i BMFK, og ser ut til at OS vil ha 1000 kroner de og.

Comment

• Psyko-lefse
                  • Feb 2004
                  • 1438

Kunne også tenkt meg litt info om en evt. modellflyplass i Bergen. Er det noen nye steder på gang? Siden til BMFK virker rimelig død.

HenningL: På Stend er det enda mulig å fly mindre fly og helikopter, og er endel folk der på godværsdager
                  Morten Smøraas

Comment

• HenningL
                    • Jun 2009
                    • 2

Får vel ta meg en tur til stend eller eventuelt ulven en helg det er fint vær ja og se om jeg møter på noen

Tror muligens det er noen som flyr ved eikåsbanen i åsane og, men har aldri sett det selv. Nå har ikke jeg sjekket, men kan tenkes at Eikåsbanen stiller seg positivt til et RC miljø da de er ute etter å vise kommunen at de dekker et så bredt spekter av idrett at de har livets rett.
                    Last edited by HenningL; 23-09-09, 06:01.

Comment

Working...